Stopi s poti!
Če je Dacia priimek, so Logan ime, MCV karoserijska različica (kombi) in Stepway različica, ki želi biti križanec (crossover).
In če je tako, je slednja oznaka izbrana posrečeno.
***
Oznaka ‘nizkocenovnik’, ki se je nekako prijela, a (še?) ni v SSKJ, se zdi podcenjevalna, a zatečeno stanje kaže, da je Dacia več kot le dobrodošla znamka na evropskih trgih, vključno s slovenskim. Niti ni vsak kupec fetišist na avtomobile, niti nima vsak dovolj denarja za razkazovanje pločevine.
Če lahko verjamemo ekonomiji, ki jo oznanja avtomobilska industrija, potem je za nizkocenovni avtomobil treba nekaj žrtvovati. Dacii to dobro uspeva: zunanji videz Logana MCV je korekten in v nekaterih detajlih dovolj markanten (navdušijo pa kolesni pokrovi, kjer je treba dobro pogledati ali ne gre morda za ulita platišča …), notranjega trušča je v decibelih več kot primerljivo malo (je pa res, da je izolacija kolotekov slabša, kar se sliši v dežju in na makadamu), opreme je za vsakodnevno uporabo dovolj (kar pa res ne pomeni, da česa ne pogrešamo), pogon je odličen in le kokpit se zdi nekako cenen. Še posebej (mehka in mat) površina osrednjega zaslona ter njegova (pusta) grafika.
Zgolj višinsko nastavljivost volanskega obroča človek zlahka preživi, a zato navdušuje odlična (boljša kot pri nekaterih precej dražjih) zavolanska ročica avdio sistema. Merilniki so nekoliko pusti, a pregledni, tam zmoti le potovalni računalnik – s slabo označenimi podatki, z enosmernostjo pomika in s prekrivanjem nastavitve tempomata, kar je morda ob velikosti zaslončka nepotrebno.
Več kot le primerljivi z dražjimi avtomobili so meniji infozabavnega sistema, kjer kaže posebej izpostaviti predvajalnik glasbe (a ne le tega), kar dve 12-voltni vtičnici in – glede na to, da je Logan istega velikostnega razreda kot Clio – notranjo prostornost. Tu ne gre, da ne bi posebej izpostavil prtljažnika; res da gre za kombijevsko karoserijo, a je njegovih kar 573(!) osnovnih litrov, povečljivih na 1.680 litrov, primerljivih celo s kakim Avensisovim v kombijevski karoserijski različici (Wagon). Zmoti pa pri Loganu MCV odločno pretrd gumb za odpiranje prtljažnika.
Navkljub vsesplošni gonji proti dizlom – ta v testnem Loganu MCV je odličen. Ko se malo pod dva tisoč vrtljaji v minuti zbudi, je čudovito prožen in dobro potegne tudi v zadnji, 5. prestavi. Menjalnik se zelo dobro pretika, a pogrešam prestavo več: ker je precej dolg, je prekrivanj manj, zato je treba pogosto pretikati in v mestu bolj pogosto uporabljati prvo prestavo.
Hidravličen volanski servo je sicer pri manjših hitrostih nekoliko trši, je pa občutek s ceste še vedno bolj pristen kot pri električnih. Zato je vožnja, upoštevaje pogon in volan, prijetna in lahkotna. Pa tudi varčna, če voznik tako želi – poraba pod 6 litri na 100 kilometrov v mestu ni nikakršna utopija.
***
Za 4 centimetre višji Stepway pa, skupaj z nekaj dodatne plastične zaščite karoserije, vabi tudi na manj urejene poti in kolovoze. S tem tudi tisti, ki jim je to življenjski slog (pri dražjih avtomobilih bi rekli, da so to avanturisti z večjimi športnimi rekviziti), ne bodo prikrajšani.
Vinko Kernc
Pohvale
+ motor: zmogljivosti, poraba
+ menjalnik: pretikanje
+ prostornina prtljažnika
+ avdio sistem (oprema)
+ ergonomija ključa (gumbi)
+ meniji infozabavnega sistema
+ zavolanska ročica avdio sistema
+ dve 12-voltni vtičnici
+ občutek na volanu
+ učinkovitost klimatske naprave
+ kamera za vzvratno vožnjo
+ samodejnost pomika prednjih šip
+ strešna nosilca
Graje
– nima parkirnega pripomočka spredaj
– gumb za odpiranje prtljažnih vrat
– nima merilnika zunanje temperature
– slaba izolacija kolotekov
– potovalni računalnik
– slaba požiralnost cevi za gorivo
Na kratko
Ni težko dobiti veliko za veliko denarja; težko je dobiti dovolj za malo denarja in Loganu MCV to dobro uspeva. Kot Stepway pa vse to ponuja tistim, ki se iz kateregakoli razloga ne ustavijo, ko se konča asfalt ali dober makadam.
Cene
Dacia Logan MCV dCi 90 (Laureate): 12.500 evrov
Dacia Logan MCV Stepway dCi 90 Prestige: 13.700 evrov
Testna Dacia Logan MCV Stepway dCi 90 Prestige: 14.535 evrov
(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)
Odčitki in meritve
Okoliščine meritev: temperatura okolice 12° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 15.203 km – menjalnik v 5. prestavi vklopljen način ECO – gume 205/55 R 16 H M+S Continental ContiEcoContact 5 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)
Poraba in trušč
60 km/h, 1.300/min: 3,3 l/100 km, 86 dB (4. prestava)
100 km/h, 1.900/min: 3,8 l/100 km, 90 dB
130 km/h, 2.500/min: 6,5 l/100 km, 90 dB
160 km/h, 3.100/min: 8,9 l/100 km, 96 dB
Testni krog: 6,7 l/100 km
Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)
Motor: 4-valjni – turbodizelski – neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.461 cm3 – največji navor 220 Nm pri 1.750/min – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min
Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj
Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, elektrohidravličen servo – gume 205/55 R 16 H M+S Continental ContiEcoContact 5
Mere: dolžina 4.528 mm – širina 1.761 mm – višina 1.590 mm – medosna razdalja 2.635 mm – najmanjša razdalja od tal 192 mm – rajdni krog 10,5 m – notranja širina spredaj 1.387 mm, zadaj 1.389 mm – prtljažnik 573/1.680 dm3 – posoda za gorivo 50 l
Mase: vozilo 1.178 kg – nosilnost 502 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zmogljivosti: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0-100 km/h 13,0 s – poraba (kombiniran cikel) 3,9 l/100 km – izpust CO2 100 g/km
Foto: VK