Citroen C5 Cross Tourer HDi 160 Exclusive Citroen C5 Cross Tourer HDi 160 Exclusive
Morda zadnji ‘pravi’ Citroën Morda je C5 zadnji predstavnik stare Citroënove šole. Novo vodstvo je – in menda tehnično čisto pravilno – ugotovilo, da... Citroen C5 Cross Tourer HDi 160 Exclusive
Citroen C5 (Cross Tourer HDi 160 Exclusive): ta hip edini Citroën s hidraktivnim vzmetenjem. Morda tudi zadnji.

Citroen C5 (Cross Tourer HDi 160 Exclusive): ta hip edini Citroën s hidraktivnim vzmetenjem. Morda tudi zadnji.

Morda zadnji ‘pravi’ Citroën

Morda je C5 zadnji predstavnik stare Citroënove šole. Novo vodstvo je – in menda tehnično čisto pravilno – ugotovilo, da je hidropnevmatsko vzmetenje, po katerem ta znamka slovi že kake pol stoletja, doseglo višek svojih zmogljivosti in zaostalo, tehnično in ekonomsko, za drugimi sistemi.

Kaj pa čustva?

O vroči juhi vemo vse: če se bo res zgodilo, da bodo Citroëni izgubili ‘svoje’ vzmetenje, bo najprej vrelo med ljubitelji in privrženci, a se bodo s časom ti ohladili, znamka pa bo morda celo dobila nove kupce – prav na ta račun.

Medtem pa C5, ki je v tej obliki na trgih že sedem let in ki je ob predstavitvi precej obetal, vsaj pri nas že ves čas vozi nekako na počasnem pasu. Najbrž po krivici: oblikovno ste se ga morda lahko naveličali, zagotovo pa je še danes eden lepših izdelkov tega velikostnega razreda. Oblika je delo 40-letnega Hrvata Domagoja Stefana Đukeca, ki je morda tudi zaradi C5 leta 2010 odšel k BMW, kjer je zrisal konceptni Active Tourer.

  • 1VK_0075a
  • 1VK_0081
  • 1VK_0079
  • 1VK_0078a
  • 1VK_0082a
  • 1VK_0085a
  • 1VK_0086a
  • 1VK_0087
  • 1VK_0088a
  • 1VK_0090a
  • 1VK_0091
  • 1VK_0072
  • 1VK_0073
  • 1VK_0071a
  • 1VK_0066
  • 1VK_0070
  • 1VK_0067

A nazaj k C5. Svojo starost pokaže šele v kokpitu, kjer so ga prehitele sodobne digitalne igrače z malo gumbi, v C5 pa jih je še vedno veliko, preveč, pa še majhni so. V sredini armaturne plošče je srednje velik zaslon (avdio sistem, navigacijska naprava, …), sicer pa še vedno navdušujejo njegovi merilniki, zanimive poteze armaturne plošče in oblika sedežev, ki so tudi dobro bočno oprijemljivi, a žal z nekoliko kratkim sedalnim delom.

Na volanskem obroču je, tako kot pod osrednjim zaslonom, tudi veliko gumbov na osrednjem delu (ki se ne vrti z obročem!) in odkar imajo pri Citroënu (sedanji) C4 Picasso, se tale v C5 zdi skoraj arhaični izdelek. Je pa še vedno ergonomsko pripraven in uporaben, med drugim pa ima tam tudi gumb za (delno) upravljanje menijev na osrednjem zaslonu, česar C4 Picasso nima.

Prednjima potnikoma ni hudo, prostora in udobja je dovolj. Predalov je veliko, sta pa v vratih (tudi zadaj) zelo majhna in za pollitrsko plastenko nikjer ni prostora – razen morda v tudi ne velikem predalu med sedežema, ki je sicer namenjen drugim rečem. Voznika utegne motiti dokaj trda stopalka sklopke, ga pa lahko razvaja masažni sedež in, tako kot sovoznika, nastavljiv kot naslonjala. Sedeža sta tudi 3-stopenjsko ogrevana in, jasno, električno nastavljiva.

Opozoriti kaže na veliko udobja za potnike na zadnji klopi. Reže za zračenje (v stebričkih B) ima še danes redko kateri tako velik avtomobil, C5 pa ima še senčnika za šipi v vratih, nizki mrežici na trdih hrbtih prednjih sedežev (ni ravno uporabna in udobna rešitev), tri lučke (od tega dve bralni), električno vtičnico, predalček (pepelnik), sredinsko komolčno oporo s prostorom za dve pločevinki ter z dodatnim predalom – in veliko prostora v vse smeri.

  • 1VK_0054
  • 1VK_0056
  • 1VK_0043
  • 1VK_0048
  • 1VK_0044
  • 1VK_0045w
  • 1VK_0049
  • 1VK_0050
  • 1VK_0053
  • 1VK_0051
  • 1VK_0052
  • 1VK_0058
  • 1VK_0059w
  • 1VK_0060
  • 1VK_0063a

Za njimi je prtljažnik z električno pomičnimi vrati, z visokim dnom (spodaj je rezervno kolo pravih mer), s tretjinsko povečljivo zadnjo klopjo (sedalni del se dvigne naprej!) z nastalim ravnim in vodoravnim dnom, z dvema lučkama (ena je odstranljiva!), z dvema kljukicama za vrečke, z električno vtičnico, z zamreženim predalom na desnem boku ter s kljukami na dnu za elastično mrežo.

Takole opremljen C5 Tourer, torej C5 s kombijevsko karoserijo, dokazuje, da so pri njem dobro poskrbeli za vsak del prostora oziroma za potnike v njem. Tudi s tem dokazuje, da ni le avtomobil za privržence starih vrednot te znamke, pač pa tudi za tiste, ki imajo z avtomobili že dolgo zgodovino in doživetja. Odtod najbrž tudi že omenjeno rezervno kolo pravih mer in merilnik temperature olja v motorju.

Avtomobilu, ki tehta preko tono in pol, je motor s svojimi 163 ‘konji’ zlahka kos. Sožitje avtomobila s tem motorjem je brez pripomb: lepo prede (je pa morda za kak decibel ali dva preglasen), ima lep navor in je dovolj zmogljiv za ‘normalno citroënovsko’ uglajeno vožnjo, pa tudi še za kaj več, a športnih ambicij – k reči – nima. Je tudi za dizla zelo elastičen (veliko delovno področje) – lepo vleče že od 1.000 pa skoraj do 4.000 vrtljajev v minuti. Le hladen je pri speljevanju nekoliko obotavljajoč.

Zlobneži, ki prisegajo na tako velike avtomobile iz bolj severnih evropskih tovarn, že dolgo trdijo, da Citroëni niso popolni. Bo že držalo (a tudi sami niso), a Citroën ima s C5 jasen cilj – ponuditi avtomobil starih in še vedno čislanih vrednot te znamke. Tudi čustven.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 17° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 11.935 km – nima načina ECO  – menjalnik v 6. prestavi – gume 245/45 R 18 W Michelin Primacy HP – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 3,2 l/100 km – 92 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.000/min: 2,7 l/100 km – 86 dB

100 km/h, 1.800/min: 3,6 l/100 km – 89 dB

130 km/h, 2.300/min: 4,6 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 2.800/min: 7,2 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 6,6 l/100 km

Pohvale

+ zunanji videz

+ močan citroënovski značaj

+ prostornost, prilagodljivost

+ oprema (v splošnem)

+ opremljenost zadnje klopi

+ prtljažnik

+ nastavljiv kot naslonjala prednjih sedežev

+ masaža voznikovega sedeža

+ notranja osvetlitev (tud prtljažnik)

+ strešna vzdolžna nosilca in luknja za smuči

+ informacijski sistem (potovalni računalnik)

+ merilnik temperature olja v motorju

+ višinomer

Graje

– preveč gumbov na osrednjem delu armaturne plošče, ki so tudi premajhni

– kamera za vzvratno vožnjo neučinkovita v temi

– snop žarometov vseskozi rahlo trepeta

– hladen motor obotavljajoče speljuje

– nekoliko preglasna notranjost

Na kratko

Ta C5 je daleč najbolj citroënovski Citroën po starih vrednotah (udobje, prostor, lagodna vožnja) te znamke in je najbrž tudi zadnji. Kot Tourer ni le očesu prijeten in trendovski, pač pa tudi prostorsko zelo uporaben. In ‘Cross’? Naj bi bila ‘terenska’ izvedba. A pozabite na to.

Cene

Citroen C5 Cross Tourer HDi 160: ni podatka

Citroen C5 Cross Tourer HDi 160 Exclusive: 32.560 evrov

Testni Citroen C5 Cross Tourer HDi 160 Exclusive: 35.720 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.997 cm3 – največji navor 340 Nm pri 2.000 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, dvojna trikotna prečna vodila, hidropnevmatsko vzmetenje, stabilizator – zadaj pomožen okvir, prema z več vodili, hidropnevmatsko vzmetenje, stabilizator – volan z zobato letvijo, hidravličen servo – gume 245/45 R 18 W Michelin Primacy HP

Mere: dolžina 4.829 mm – širina 1.860 mm – višina: ni podatka – medosna razdalja 2.815 mm – najmanjša razdalja od tal: ni podatka – rajdni krog 12,0 m – notranja širina spredaj 1.524 mm, zadaj 1.495 mm – prtljažnik 505/1.462 l – posoda za gorivo 71 l

Mase: vozilo 1.595 kg – dovoljena skupna obremenitev 643 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,3 s – poraba (kombiniran cikel) 5,1 l/100 km – izpust CO2 133 g/km

Foto: VK