



Alfa Romeo Giulietta je lani predstavljala skoraj 70 odstotkov prodaje vozil te italijanske tovarne.
Italijanska Alfa Romeo je lani prodala dobrih 74 tisoč avtomobilov, kar pomeni, da se je v tem pogledu vrnila vsaj 40 let nazaj, medtem ko je še leta 1999 izdelala skoraj 208 tisoč vozil – komentar na njeno bližnjo zgodovino si lahko preberete tule. Tudi zato bo zanimivo, kaj bo 6. maja o Alfi Romeo in nasploh koncernu Fiat povedal Sergio Marchionne, prvi mož apeninske avtomobilske grupacije.
Po sedanjih napovedih naj bi Marchionne predstavil že četrti načrt prestrukturiranja milanske Alfe Romeo, ki je v Fiatovih lastniških rokah od leta 1986. Načeloma naj bi tovarna znova postala konkurenčna zlasti v premijskem razredu in prav zaradi tega naj bi že leta 2016 na trge pripeljali novi modeli. Naloga bo vsekakor izjemno zahtevna, pri čemer naj bi svoje dodal prav tako Fiatov Ferrari, ki bo za zmogljivejša vozila Alfa Romeo prispeval oziroma razvil motorje. Marchionne ima torej s to slovito avtomobilsko hišo velike načrte, pri čemer se bo moral zelo potruditi, kajti že vse od leta 2004, ko je prišel na vodilno mesto koncerna Fiat, ta ni izkazala dobička. Harald Wester, ki vodi tako Alfa Romeo kot tudi Maserati in Abarth, hkrati pa je še tehnični šef Fiata in Chryslerja, pravi, da bo po novem Alfa Romeo povsem samostojna – po zgledu Ferrarija in Maseratija. Slednji je bil lani v skupini Fiat-Chrysler drugo najbolj dobičkonosno avtomobilsko podjetje, saj je imelo 10,3-odstotno operativno maržo, Ferrari pa 15,6-odstotno. Obe premijski športni tovarni sta lani k skupnemu dobičku v višini 2,97 milijarde evrov prispevala 470 milijonov evrov, kar je dober rezultat.

Sergio Marchionne bo 6. maja predstavil novi in že četrti načrt prestrukturiranja oziroma oživitve tovarne Alfa Romeo.
Z obuditvijo Alfe Romeo bi Fiat zapolnil tudi precej neizkoriščene proizvodne zmogljivosti v Italiji. Tako naj bi kompaktnega športnega terenca in novo limuzino srednjega razreda izdelovali v tovarni Cassino v bližini Rima, večjo limuzino in večjega športnega terenca pa v torinski tovarni Mirafiori. Alfa Romeo naj bi nekaj kasneje na trge poslala še kupeja in roadsterja. Najbolj zmogljivim variantam teh vozil naj bi torej namenili novi V6 bencinski agregat, sicer delo Ferrarija (uporabljal ga bo tudi Maserati), izdelovali pa ga bodo v tovarni Pratola Serra ali Termoli. Seveda pa se bodo v Alfah vrteli tudi dizelski motorji, kajti ta hip si brez teh ni mogoče predstavljati tržne oživitve tovarne – vsaj na evropskih tleh ne.
Hkrati je Marchionne znova zatrdil, da se Alfa Romeo ne bo selila iz Italije. Nekatere stvari spadaja v Italijo in bodo tam tudi ostale, je dejal. Hkrati je zatrdil, da Alfa Romeo ni naprodaj. Ugibanja o morebitni spremembi lastništva so se pojavile po tistem, ko je predsednik nadzornega sveta koncerna Volkswagen dr. Ferdinand Piëch dejal, da jih ‘zanima’ ta nekdaj zelo ugledna lombardijska avtomobilska hiša.