Škoda Enyaq: prenovljen na slovenskem trgu Škoda Enyaq: prenovljen na slovenskem trgu
  Enyaq je Škodin električni baterijski prvorojenec, ki ima za seboj uspešno tržno zgodovino, saj se je za obe izvedenki – SUV in Coupé... Škoda Enyaq: prenovljen na slovenskem trgu

Škoda Enyaq: nov prednji del, boljša aerodinamika, nove barve, …

 

Enyaq je Škodin električni baterijski prvorojenec, ki ima za seboj uspešno tržno zgodovino, saj se je za obe izvedenki – SUV in Coupé – od leta 2020 odločilo več kot 250 tisoč kupcev. V nežno prenovljeni izvedbi, s podaljšanim dosegom, z naprednejšimi asistenčnimi sistemi, ugodnejšo aerodinamiko in nižjo ceno v primerjavi s predhodnikom naj bi letos na slovenskem trgu prodali od 100 do 150 vozil, pri čemer je Enyaq v najcenejši izvedbi na voljo za najmanj 41.043 evrov.

Škoda, ki je sestavni del koncerna Volkswagen (VW), ne skriva, da ji gre letos tudi pri nas dobro. Število sklenjenih pogodb se je v prvih treh mesecih povečalo za 27 odstotkov, dobave so v tem času zrasle za 8,5 odstotka, predvsem pa se je, in to je za uvoznika še posebej pomembno, delež fizičnih kupcev povečal za 13,7 odstotka. Zunanjost, zlasti prednji in tudi zadnji del Enyaqa, je ‘narejen’ v novem oblikovalskem slogu tovarne ‘Modern Solid’. Opazen je svetlobni trak po vsej širini avtomobila, prednji žarometi LED so serijski, na voljo so tudi v matrični izvedbi, nova je grafika zadnjih luči ipd. K podaljšanemu dosegu je pripomogla tudi ugoden količnik upora zraka, ki je pri SUV 0,245, pri Coupéju pa 0,225. Mersko ostajata obe izvedenki bolj ali manj enaki, največja razlika je zgolj pri dolžini (plus devet milimetrov pri izvedenki SUV in pet milimetrov pri Coupéju), medtem ko so višina, širina in tudi medosna razdalja pridobili največ dva milimetra.

  • 20250424_102927c
  • 20250424_103016c
  • 20250424_103110c
  • 20250424_103715c
  • 20250424_103001c

Notranjost prav tako ni doživela velikih sprememb. V ospredju je 13-palčni zaslon infozabavnega sistema, pred voznikom je 5-palčni digitalni kombinirani instrument z nekaterimi najpomembnejšimi informacijami – oba sta serijska. Volanski obroč, ki je nekoliko drugačen, je po novem ogrevan, prav tako prednja sedeža, serijska je tudi tripodročna klimatska naprava Climatornic, pri opremskem paketu Advanced (ob tem so na voljo še paketi Clever, Plus in Maxx) je zraven projicirni zaslon na prednji šipi. Fino je, ker je sestavni del serijske opreme tudi sistem Kessy Advanced, ki omogoča samodejno odklepanje/zaklepanje vozila ob odhodu ali približevanju. Prostornost ostaja na enaki ravni, to velja tudi za prostornino prtljažnika, ki ni skromna. Pri izvedenki SUV ponuja od najmanj 585 do 1.710 litrov, pri Coupeju je malenkost skromnejši (od 570 do 1.610 litrov). Seveda tudi prenovljeni Enyaq ponuja razmeroma širok nabor uporabnih dodatkov, ki jih pri Škodi označujejo s Simply Clever (strgalo za led, merilnik globine profila pnevmatik, dežnik, žepa za mobilni telefon na hrbtni strani naslona prednjih sedežev ipd.), na voljo so vhodi USB-C spredaj in zadaj ipd. Serijsko je Enyaq opremljen z 20-palčnimi platišči, na voljo so tudi 21-palčna, ugaja nova Olibo nežna zelena barva.

Prenovljena električno gnana Škoda je naprodaj z dvema različnima litij-ionskima baterijama in s tremi različnimi pogonskimi sklopi oziroma izvedenkami. Pri različici 60 (velja za obe karoserijski varianti) je neto zmogljivost baterije 59 kWh, pri 85 (pogon na zadnji kolesi) in pri 85x (štirikolesni pogon, ki ga zagotavlja dodatni elektromotor) pa 77 kWh. Moč motorja je v prvem primeru 150 kW, v obeh drugih 210 kW, temu različne so tudi zmogljivosti: Enyaq 60 zmore do 100 km/h pospešiti v 8,1 sekunde, hitrejši sta varianti 85 in 85x (6,7 sekunde), tudi pri največji hitrosti je nekaj malega razlike (160 oziroma 180 km/h). Največja moč polnjenja je v razponu od najmanj 135 do največ 175 kW, tovarna zagotavlja, da je mogoče največjo baterijo (77 kWh) na hitri DC polnilnici napolniti od 10 do 80 odstotkov v 28 minutah, manjšo (59 kWh) pa v 24 minutah. Dosegi? Po tovarniških podatkih oziroma po WLTP naj bi bil doseg z enim polnjenjem baterije od najmanj 446 pa vse do 591 kilometrov.

Ko se na trgu pojavi novi oziroma v tem primeru prenovljeni avtomobil, je prijazno slišati, da je cenejši. Kot pravijo, je Enyaq v eni in drugi izvedbi v primerjavi s predhodnikom cenejši za visokih 17 odstotkov. V najcenejši izvedbi je SUV na voljo za 41.043 evrov, Coupé za 43.643 evrov; razlike je za dobra dva tisočaka, približno takšna je pri vseh izvedenkah. To so cene brez subvencije, pri čemer lahko kupec računa na največ 6.500 evrov državne pomoči. In kje je omenjena censka razlika? Gre za t.i. očiščeno ceno. Pomeni, da je Enyaq v novi izvedbi toliko cenejši, ker ima več opreme kot prej …◄