Avtomobilski teden 42, 2021 Avtomobilski teden 42, 2021
Zanimivi ‘prijemi’ prvega moža VW Herbert Diess, prvi mož koncerna Volkswagen, očitno nič ne dvomi o pravilnosti oziroma ustreznosti svoje poslovne strategije – prihodnost... Avtomobilski teden 42, 2021

Elon Musk je bil virtualni gost na Volkswagnovi poslovni konferenci.

Zanimivi ‘prijemi’ prvega moža VW

Herbert Diess, prvi mož koncerna Volkswagen, očitno nič ne dvomi o pravilnosti oziroma ustreznosti svoje poslovne strategije – prihodnost je v električnih avtomobilih. In ker je tako, se loteva tudi potez, ki naj bi pripomogle h kar najhitrejši preobrazi koncerna iz klasičnega izdelovalca v velikega proizvajalca električnih baterijskih vozil.

Pred dnevi so se Volkswagnovi vodilni ljudje zbrali na sestanku v avstrijskem Alpbachu. Že pred časom je Diess dejal, da utegne biti v nevarnosti kar 30 tisoč delovnih mest v korporaciji, če se ta ne bo hitro oziroma pravočasno spremenila. To ni povzročilo precej razburjenje le pri tovarniških sindikatih, pač pa tudi v nekaj širši nemški javnosti, saj je VW eden izmed stebrov nemškega gospodarstva. Prav na omenjenem srečanju v Alpbachu pa so bili Volkswagnovi menedžerji priče velikemu presenečenju: po video povezavi oziroma preko twiterja jih je nagovoril nihče drug kot Elon Musk, prvi mož Tesle. Ta je tik pred tem, da bo v Berlinu odprla novo gigatovarno, pri čemer je Diess prav to izkoristil za primerjavo v produktivnosti, kjer naj bi VW bistveno zaostajal za ameriško avtomobilsko hišo. V Alpbachu je Diess med drugim Muska vprašal, zakaj je Tesla bolj spretna in prilagodljiva kot številna konkurenca. Odgovor je bil verjetno pričakovan: »Sem inženir in sem zato veliko bolj pozoren na logistiko, oskrbovalne verige, produkcijo.«

Lepo. Diessov ‘prijem’ je nedvomno izviren in drugačen, povsem verjetno je, da so se Volkswagnovi menedžerji ob vsem tem vsaj nekoliko zamislili. In morda se jim bo zdelo, da je hitro uresničevanje električne strategije res bistveno za njihovo večjo uspešnost ali celo obstoj. Kdo bi vedel.

***

Oplova tovarna v Eisenachu že stoji, vprašanje je, kaj se bo zgodilo s tisto v Rüsselsheimu.

Opel s kaznijo in vprašljivo prihodnostjo

Tudi nemški Opel preživlja kar naporne čase. To je zaskrbelo tudi predsednike treh zveznih nemških dežel, po drugi strani pa so nemške oblasti tovarni naložile plačilo skoraj 65 milijonov evrov kazni zaradi tega, ker so pri nekaterih njihovih avtomobilih ugotovili višje izpuste škodljivih plinov, kot je to navajala tovarna.

Glede prvega je zadrega oziroma tudi strah predsednikov treh zveznih nemških dežel, tistih, v katerih ima Opel svoje tovarne, precej upravičen. Že pred časom se je tovarna odločila, da bo za skoraj tri mesece zaprla tovarno v Eisenachu, sedaj vse kaže, da bo vsaj deloma enako usoda doletela največjo Oplovo tovarno v domačem Rüsselsheimu. To pa pomeni, da se utegnejo zapreti vrata tudi tovarne v Kaiserelauternu, kjer nastajajo nekateri sestavni deli za Oplova vozila. Prav zaradi tega so predsedniki zveznih dežel Porenje-Pfalško, Hessen in Turingije prvemu človeku koncerna Stellantis, ki je lastnik Opla, napisali pismo. V njem naj bi zapisali, da kljub nekaterim javnim informacijam pogrešajo bolj podrobne informacije o stanju Opla v skupini. Ker teh ni, se krha zaupanje v vse tisto, kar ima v načrtih Stellantis. Prav tukaj pa je veliko zadreg oziroma problemov. Carlos Tavares, ki je na čelu Stellantisa, je že pred časom dejal, da imajo t.i. presežne kapacitete, vendar je tudi ugotavljal, da Opel ni v nevarnosti. Očitno v Nemčiji niso prepričani v iskrenost teh zagotovil, zato tudi pismo.

Hkrati pa bo morala tovarna plačati nekako 65 milijonov evrov kazni zaradi kršenja nekaterih zakonskih določil. V preiskavi, ki je bila končana februarja, niso našli programske opreme, ki bi tako kot v primeru afere Diesel-Gate omogočila različno porabo in s tem različne (nižje) izpuste škodljivih plinov. Ugotovili pa so, da je elektronika dizelskih motorjev v nekaterih Oplovih avtomobilih (Zafira) v določenih okoliščinah izključila delovanje izpušnega sistema, s tem pa so se povečali izpusti škodljivih plinov. Tovarna je po tem opozorilu to napako odpravila, med preiskavo pa so tudi ugotovili, da pri tem ni šlo za zavestno početje, primerno za kazenski pregon.

***

Greg Kelly: kako mu lahko pomaga verjetni novi ameriški veleposlanik na Japonskem?

Ghosn na varnem, sodelavec v zapor?

Seveda smo malo že pozabili nanj. Carlos Ghosn, človek, ki je zakuhal afero, ki je drago stala zvezo Renault-Nissan-Mitsubishi, je še vedno v nemirnem in rodnem Libanonu. Morda na varnem. To pa ne velja za njegovega nekdanjega tesnega sodelavca Grega Kellyja. Temu se ni posrečilo, tako kot Ghosnu, pobegniti pred japonsko roko pravice. Sojenje traja že nekaj časa, verjetno se bo končalo šele čez nekaj mesecev, napovedujejo, da bo obsojen in bo moral v zapor. A vse kaže, da bo kmalu dobil kar mogočnega zaveznika.

Ameriška administracija bo za novega veleposlanika na Japonskem imenovala Rahma Emanuela. Ta je med drugim dejal, da mu je bilo naročeno, naj pregleda Kellyjevo odisejado na Japonskem in da je to zelo pomembna reč. Emanuel je med zaslišanjem pred senatnim odborom, kar je del postopka pred dokončnim imenovanjem, dejal, da hoče imeti ‘primer Kelly’ na svoji delovni mizi. Prepričan je, da je ena najpomembnejših nalog veleposlaništva in veleposlanika zagotoviti varnost ameriških državljanov na tujem.

Seveda se Emanuel s tem primerom ni začel ukvarjati kar tako, pač pa je to tudi posledica vprašanja oziroma intervencije republikanskega senatorja Williama Hagertyja iz Tennesseeja. Prav v tej zvezni državi je doma Kelly, prav tam ima Nissan največjo tovarno v ZDA in prav tam je tudi sedež japonskega avtomobilskega podjetja. Hagerty je bil v času, ko so na Japonskem aretirali Kellyja, to je bilo novembra 2018, ameriški ambasador. Z njegovo pomočjo je lahko Kelly po mesecu dni preiskovalnega zapora odšel za prostost, tudi zagovarja se s prostosti. Kot že rečeno, vse kaže, da naj bi Kelly v japonskem zaporu odsedel nekako dve leti. Ampak Ghosn je še zmeraj na svobodi …

Janez Kovačič