Avtomobilski teden 32, 2021 Avtomobilski teden 32, 2021
Okoljska združenja: motili bomo münchenski IAA Sloviti frankfurtski avtomobilski salon IAA, ki je bil nekdaj na sporedu vsako drugo leto (bienalno sta se izmenjevala... Avtomobilski teden 32, 2021

Že pred dvema letoma so okoljski aktivisti protestirali pred vrati frankfurtskega IAA.

Okoljska združenja: motili bomo münchenski IAA

Sloviti frankfurtski avtomobilski salon IAA, ki je bil nekdaj na sporedu vsako drugo leto (bienalno sta se izmenjevala s salonom v Parizu), so lani prestavili v bavarski München. Kot kaže sedaj, bo salon v bavarski prestolnici od 7. do 12. septembra, pripravljen pa je tako, da ne bodo na ogled zgolj avtomobili, pač pa bo šlo za salon mobilnosti. In čeprav še ni 100-odstotno potrjeno, da salon bo – vemo, zakaj –, se zdi, da ne bo šlo vse gladko.

Različna okoljska združenja, med njimi tudi tisto s simboličnim imenom »Pesek v menjalnik«, napovedujejo, da bodo motila in zmotila prireditev. Kot pravijo, Nemčija kljub očitni okoljski katastrofi še naprej pritiska na pedal za plin. Na cestah se pojavljajo vse večji avtomobili, ki uničujejo okolje, je med drugim zapisano v sporočilu tega okoljskega združenja.

Če se bo to tudi v resnici zgodilo, potem bo to repriza tistega, čemur smo bili priča septembra pred dvema letoma, ko so okoljski aktivisti prav tako blokirali vhod na tedanjem frankfurtskem IAA. Zdi se, da bodo prireditve, kot je ali bo denimo münchenski IAA, ki ni izključno osredotočen zgolj na avtomobile oziroma vozila, vse bolj pod pritiskom kritične in okoljsko zavzete javnosti. To je ob vseh težavah, ki že skoraj dve leti spremljajo avtomobilske salone – v tem času jih je bilo za prste ene roke – še dodaten, čeprav ne povsem nov problem. Ne bo lahko.

***

Alfa Romeo naj bi bila izključno električna od leta 2027.

Stellantis: v dveh letih 11 novih električnih avtomobilov

Tovarne bolj ali manj zavzeto in natančno objavljajo datume, ko bodo v celoti ali vsaj deloma prenehale izdelovati avtomobile, ki jih poganjajo motorji z notranjim zgorevanjem in jih nadomestile z električnimi. Sedaj je nekaj podrobnejše tovrstne načrte objavila tudi korporacija Fiat, pa tudi druge tovarne, ki sestavljajo koncern Stellantis.

Nekaj pozornosti so namenili tudi tovarni Alfa Romeo. Vendar se zdi, da je ta še vedno nekako v ozadju – karkoli že to pomeni in kakorkoli to razumemo. Tako naj bi ta avtomobilska hiša, ki ji gre v tržnem pogledu zelo slabo, začela z električno avtomobilsko ofenzivo leta 2027, pri čemer bodo ti avtomobili naprodaj zgolj v Evropi, Severni Ameriki in na Kitajskem. Sestrska Lancia, ki tudi ne najde poti iz že kar dolge krize, bo v tem pogledu nekaj ‘naprednejša’, saj naj bi bili vsi njeni modeli zgolj električni že od leta 2026, torej leto prej, kot naj bi se to zgodilo pri Alfi Romeo. Nemški Opel, ki je pod okriljem francoskega PSA, ta pa tudi znotraj Stellantisa, naj bi se izključno na električni pogon preusmeril leta 2028, medtem ko je matični Fiat v tem pogledu nekoliko bolj previden oziroma nedoločen. Računajo, da naj bi se to zgodilo v času med 2025 in 2030. Je pa ob predstavitvi polletnih poslovnih rezultatov Stellantisa njegov izvršni direktor Carlos Tavares poudaril odločno usmeritev v avtomobilsko elektrifikacijo. »V naslednjih 24 mesecih bomo predstavili 11 električnih baterijskih avtomobilov. Ti se bodo pridružili sedaj že obstoječi skupini enajstih električnih modelov. S tem zgolj potrjujem uresničitev obljube, da bo vsak nov Stellantisov avtomobil bodisi baterijski električni bodisi priključni hibrid,« je še povedal Tavares.

***

Mate Rimac je začel uresničevati svoj načrt.

Rimac Automobili: zemljišče v dolgoročni najem

In sedaj še nekaj malega o hrvaškem podjetju Rimac Automobili, imenu, ki je bil v zadnjih mesecih precej v središču pozornosti tudi zaradi prevzema slovitega Bugattija. Že tedaj se je na veliko pisalo o ambicioznih načrtih Mateja Rimca, ustanovitelja in največjega lastnika tega podjetja, ki je napovedoval gradnjo velikega kampusa. Sedaj so začeli načrt tudi uresničevati.

V novem kampusu naj bi delalo okoli 2.500 ljudi, sedaj podjetje zaposluje nekako 1.100 ljudi. Novi kampus bo stal v Kerestincu v bližini Zagreba, zgrajen bo na površini 200 tisoč kvadratnih metrov. Podjetje je že dobilo gradbeno dovoljenje, zemljišče pa so dobili v najem za obdobje 69 let. Mate Rimac se je obvezal, da bo kampus zgrajen v dobrih treh letih, investicija pa bo vredna okoli 200 milijonov evrov. To pomeni, da bo to ena največjih gospodarskih naložb v naši južni sosedi. Sedaj Rimac Automobili deluje na šestih različnih krajih, kar predstavlja kar precejšen logističen problem. Denar si je hrvaško podjetje, ki je pred nekako dvema mesecem predstavilo novo električno vozilo Nevera, vsaj deloma zagotovilo s pomočjo vlagateljev oziroma solastnikov, med katerimi je največji nemški Porsche, pomembna solastnika pa sta tudi Hyundai in Kia.

Janez Kovačič

Preberite tudi