Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet Allgrip Elegance Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet Allgrip Elegance
Tiha voda Medtem ko se pri nas govori o Golfih, Méganih, Octaviah in Astrah, se zdijo drugi, in ni jih malo, bolj ali manj... Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet Allgrip Elegance

Suzuki SX4 S-Cross: prostor, pogon in cena. Privlačno.

Tiha voda

Medtem ko se pri nas govori o Golfih, Méganih, Octaviah in Astrah, se zdijo drugi, in ni jih malo, bolj ali manj v senci.

A tudi ti iz sence imajo argumente v rokah. Denimo SX4.

***

  • 1VK_9604a
  • 1VK_9485c
  • 1VK_9533a
  • IMG_0959a
  • IMG_0962a
  • IMG_0965a
  • IMG_0961a
  • IMG_0968a
  • IMG_0960a
  • IMG_0967a
  • IMG_0957a
  • IMG_0958a
  • IMG_0955a
  • IMG_0956a
  • IMG_0969a
  • IMG_0949a
  • IMG_0948a
  • IMG_0954a
  • IMG_0952a
  • IMG_0953

S prenovo (takole smo o njem pisali pred prenovo) je postal SX4 odločnejši in resnejšega videza. Morda celo privlačnejši. Že pred tem je preskočil en velikostni razred, da bi postal družinam prostorsko prijaznejši. Osnova ima torej potencial.

Še bolj bi o zrelosti lahko govorili, ko gre za notranjost. Ni bilo treba dosti: nekaj več ‘kroma’, dodelane poteze, bolj modne barve, čeravno zvečine črna. A taki so pač časi. Bivanje v takšnem je prijetno.

  • IMG_0973
  • IMG_0972
  • IMG_0987aw
  • IMG_0991aw
  • IMG_0975a
  • IMG_0971
  • IMG_0970
  • 2018-06-03 16.38.45
  • IMG_0979
  • IMG_0978
  • IMG_0982
  • IMG_0981
  • IMG_0980
  • IMG_0977
  • 1VK_9371ab
  • 1VK_9373ab
  • 1VK_9376ab
  • 1VK_9378ab
  • 1VK_9352ab

Kaže, da so pri Suzukiju s svojim infozabavnim sistemom zadovoljni. Tudi marsikateri kupec ali voznik bo; malce se je nanj treba navaditi, kaka pot do cilja pri brskanju bi bila lahko krajša, a v splošnem zadovolji s hitro razumljivimi in intuitivnimi meniji za različna opravila. Pohvalni so gumbi na volanskem obroču (ergonomija), škoda le, da je tisti za potovalni računalnik še vedno ob merilnikih. In k sreči je desno od njih, da z roko ni treba skozi volanski obroč.

Ko gre za prostor, ni sprememb. Potniški del je (mersko, a ne le to) prijazen, vključujoč tudi uporabne predale in dva položaja naklona zadnje klopi, prtljažniški pa prijetno prilagodljiv – z dvojnim dnom, z nesimetrično deljivo zadnjo klopjo, z 12-voltno vtičnico in z dvema predaloma ob straneh, ki zlahka požreta paket prve pomoči in verige. Marsikateri od tekmecih tega ne zmore.

  • 1VK_9355_exposure
  • 1VK_9357_exposure
  • 1VK_9358_exposure
  • 1VK_9359_exposure
  • 1VK_9360_exposure
  • 1VK_9361_exposure
  • 1VK_9362_exposure
  • 1VK_9363_exposure
  • 1VK_9364_exposure
  • 1VK_9365_exposure
  • 1VK_9366_exposure
  • 1VK_9367_exposure
  • 1VK_9368_exposure
  • 1VK_9369_exposure
  • 1VK_9370

A najpomembnejša je nova motorizacija, še posebej zdaj ko bencinski motorji znova navdušujejo kupce. Suzukijev 4-valjni BoosterJet je izza volana odličen: uporaben je od tisoč do 6.000 vrtljajev v minuti (kjer elektronika nežno prekine vžig), pri tem pa je od 1.500 do 5.000 tudi zelo prožen in poskočen. Za turbo stroj se rad vrti in čisto lahko bi gnal kak Swift GTi, pri tem pa porabi toliko kot prejšnji šibkejši, 1,6-litrski motor.

Besedo si zasluži tudi ročni menjalnik: njegova ročica čudovito teče in v vseh pogojih dobro pretika, celo sredi ovinka pri hitrih gibih desne roke in visokih motornih vrtljajih. Tudi tega se GTi ne bi sramoval.

SX4, tudi takole motoriziran, sicer ni mišljen kot avtomobil za športne vožnje, a se jih ne brani. Pri nekoliko dvignjenih zahtevah voznika sicer poraba zraste za kak liter, a bi po neki logiki od turbo motorja pričakovali večji dvig. Je pa res, da je za vožnjo z manj kot 7 litrov vendarle treba biti precej pazljiv na stopalki plina.

***

Razmeroma obsežna prenova ga je znatno privzdignila, ko gre za splošne lastnosti. V naših krajih, kjer je dobro bolj ali manj le evropsko, ga marsikdo spregleda, toda takšen, ki je povrh še 4-kolesno gnan (in Suzukijev pogon je, vemo, na cesti odličen), je s svojo ceno zelo dober paket. Ki pa, se zdi, tiho preži iz sence.

Vinko Kernc

Pohvale

+ videz notranjosti

+ notranja prostornost

+ izdelava

+ motor: zmogljivosti, poraba

+ menjalnik, gibi ročice

+ 4-kolesni pogon, zapora sredinskega diferenciala

+ volanski obroč

+ notranji predali in osvetlitev kokpita

+ prtljažnik

+ lega na cesti, učinkovitost na spolzkem

+ nastavitev vozne dinamike

+ pameten ključ

+ dvojni dnevni kilometri

+ majhen notranji trušč

+ ogrevanje sedežev

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ izklopljiv ESC

Graje

– (pre)mehka sedeža

– osrednji zaslon brez gumbov

– potovalni računalnik

– togost karoserije

Na kratko

Odkar je SX4 postal še S-Cross, se je zgodil premik k družinski naravnanosti. Odkar pa ima (odličen) motor BoosterJet, zmore zadovoljiti tako umirjene kot dinamične voznike. Pogonska tehnika skupaj s prostornostjo sta njegova glavna aduta, ne gre pa pozabiti, da je SX4 še vedno čisto pravi križanec ….

Cene

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet Premium: 19.350 evrov

Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet Allgrip Elegance: 21.800 evrov*

Testni Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet Allgrip Elegance: 22.400 evrov*

(*Akcijska cena)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 23° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 8.118 km – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen način Auto – gume 215/55 R 17 V Continental ContiEcoContact 5 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (trak, 0-30 l/100 km = 5 cm)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.300/min: 3 l/100 km – 83 dB

100 km/h, 2.200/min: 4 l/100 km – 88 dB

130 km/h, 2.900/min: 7 l/100 km – 92 dB

160 km/h, 3.600/min: 9 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 8,2 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbobencinski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.373 cm3 – največji navor 220 Nm pri 1.500-4.000/min – največja moč 103 kW (140 KM) pri 5.500/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon na vsa kolesa

Vozna dinamika: Auto, Snow, Sport, Lock

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 215/55 R 17 V Continental ContiEcoContact 5

Mere: dolžina 4.300 mm – širina 1.785 mm – višina 1.585 mm – medosna razdalja 2.600 mm – najmanjša razdalja od 180 mm – rajdni krog 10,4 m – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 430/1.269 dm3 – posoda za gorivo 47 l

Mase: vozilo 1.215 kg – nosilnost 515 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,2 s – poraba (kombiniran cikel) 5,6 l/100 km – izpust CO2 127 g/km

Foto: VK