



Maserati Grecale ni za vsak žep …
Maserati v rdečem
Vse doslej ali nekako tako je veljalo, da slabše ko gre večini, gre bolje ali zelo dobro vsaj nekaterim. Prevedeno v avtomobilski jezik oziroma preneseno na avtomobilski (evropski) prostor naj bi to pomenilo, da v časih, ko gre velikim avtomobilskim hišam slabo ali slabše, naj bi šlo onim, ki ponujajo drage, zelo drage ali kar pregrešno drage avtomobile, dobro. Zdi se, da se stvari spreminjajo.
Italijanski Maserati je znotraj koncerna Stellantis, ki ga vodi Carlos Tavares. Ta se je pred časom – o tem smo dokaj obširno pisali – zapletel v zanimivo ‘debato’ z italijansko predsednico vlade Giorgio Meloni. Slednja si želi, da italijanska avtomobilska industrija ali vsaj tista, ki je na Apeninskem polotoku, povečala obseg izdelave, saj to prinaša več denarja, več dela, večjo varnost zaposlenim in seveda več glasov volivcev. Videti je, da s Tavaresom še nista našla skupnega jezika. Vse kaže, da se bodo njene želje dokaj težko uresničile, saj je splošno znano, da se avtomobilska industrija v Italiji srečuje s številnimi zadregami.
Sedaj pa vsaj nekoliko preseneča novica, ki kaže na to, da se v rdečih številkah znašel tudi sloviti Maserati. Gre za avtomobilsko tovarno, ki je zadnja leta precej povečala obseg izdelave in tudi njeno finančno poslovanje je bilo dobro. Toda v letošnjem prvem polletju so se krivulje obrnile navzdol. Kot poroča Reuters, obširno pa je o tem pisala tudi slovita italijanska avtomobilska revija Quattroroute, je imel Maserati v prvih šestih letošnjih mesecih kar 80 milijonov evrov izgube; prodaja v tem času se je v primerjavi z enakim lanskem obdobju prepolovila, saj so prodali le nekaj več kot 6.000 vozil. Takoj so se pojavile tudi novice, da naj bi Stellantis razmišljal o prodaji te premijske avtomobilske manufakture (vsaj v primerjavi z obsegom izdelave velike večine drugih avtomobilskih tovarn). Vendar so v Amsterdamu, kjer je sedež Stellantisa, to zanikali.
Toda ob tem še ni pozabljeno, kar je pred časom dejal Tavares: tovarno, ki ne prinaša denarja, bomo zaprli. Ob tem so v koncernu tudi zanikali napovedi, da razmišljajo o morebitni združitvi Maseratija s kakšno drugo znamko znotraj skupine. Jim je v tolažbo dejstvo, da je v prvem letošnjem polletju tudi sloviti Rolls-Royce izdelal/prodal manj kot lani? Težko, a zdi se, da nekatere stare ‘resnice’ niso več tako trdne kot nekoč.
***

Donald Trump ni naklonjen električnim avtomobilom.
Trump: sem proti električnim avtomobilom
Predvolilni boj v ZDA je v polnem teku in v ospredju, saj gre za odgovor na vprašanje, kdo bo po januarju 2025 vodil najmočnejšo državo na svetu. In čeprav so v ospredju vprašanja, ki so pomembna najprej in najbolj za ZDA, se sem in tja zgodi, da se pojavi tudi kakšna malenkost, ki utegne vplivati tudi na prihodnje dogajanje v avtomobilskem svetu in industriji. Tokrat je nekaj o tem povedal Donald Trump, republikanski kandidat za predsednika ZDA.
Bolj ali manj je znano, da so se tudi ameriške avtomobilske tovarne priključile splošni napovedi oziroma usmeritvi glede električnih avtomobilov. Toda ameriški trg jim je veliko manj naklonjen kot evropski ali kitajski, kar tudi ni vesoljno presenečenje. Ker gredo ‘električarji’ zadnje čase dokaj slabo v promet ali bistveno slabše kot so tovarne računale, se spreminjajo tudi načrti avtomobilskih hiš. Svoje je k temu pred nedavnim dodal ‘sloviti’ Donald Trump. Na srečanju z ameriškim združenjem temnopoltih novinarjev, kjer se je med drugim zapletel v kontroverznosti glede porekla njegove demokratske protikandidatke Kamale Harris (»sem vedno mislil, da je le indijskega porekla«), je med drugim dejal, da je proti vsem, ki hočejo imeti električni avtomobil … »Elon Musk je moj prijatelj, toda sem proti tistim, ki si želijo električno vozilo.« Lepo, vprašanje je, ali bo kaj vplivalo na končni izid novembrskih ameriških volitev.
Janez Kovačič