Zelen ali moder?
Zelen od zavisti ali moder kot Tales, Platon, Gotama Buda, Mahatma Ganhi in podobni?
Eh, dame in gospodje, ‘samo’ za barvo avtomobila gre.
***
Ni prva in zagotovo ne zadnja barva, ki se v istem času na različnih koncih karoserije pod različnimi koti (opazovanja) in/ali svetlobnimi pogoji (oblaki, sonce) kaže kot ena (zelena), druga (modra) ali nekje vmes.
V splošnem je barva, v kombinaciji z zunanjo podobo, že dolgo pomemben kriterij za nakup avtomobila in posledično tudi element marketinga na vseh možnih ravneh. Za 5008, ki je spredaj na las podoben 3008, velja, da ima samozavestno držo in da mu menda tudi pričujoča barva pristoji.
Izhajajoč iz pripombe o podobnosti med 3008 ter 5008 je, čeprav se morda razume preprosto, treba vedeti kar nekaj zadev. Resda se razlike med njima prično od stebrička B proti zadku, a to privede do prelomne točke o vrsti kupca. Da človek kupi 5008 namesto 3008, mora namreč imeti zares dober razlog.
Notranjost. Za zdaj ima 5008 na našem trgu lahko le 7 sedežev, kar pomeni, da je osnovni prtljažnik majhen, meri 259 kubičnih decimetrov. S poklopljenimi sedeži druge vrste pa meri že 748 kubičnih decimetrov, kar je v primerjavi s 3008 (ki ima tudi kupejevsko položno zadnjo šipo) za 228 več. Ko bo na trgu 5-sedežni 5008, bodo prtljažniške številke nekoliko večje. V tej fazi razmišljanja se postavi vprašanje, ali je 7 sedežev res potrebnih.
Zunanjost. 5008 je od 3008 za poltretji decimeter (četrt metra) daljši, meri namreč skoraj 4,8(!) metra v dolžino, kar je več od limuzine serije 3 in le malo manj od serije 5 iz leta 2003. Dolžina je tu že lahko ovira, ko gre za garažo ali parkirna mesta ali pri zavijanju (desno) v tesnih ulicah.
Kokpit je enak kot v 3008 in še vedno tipično peugeotovski, torej z drzno oblikovano armaturno ploščo z izrazitimi, ostrimi oblikami v tretjo razsežnost, torej proti oziroma stran od potnikov. Dobro je, da je v njem moč tudi nizko (glede na dno vozila) sedeti, in da sta sedeža dobra (nista tako dirkaška, kot napoveduje videz), z dobrimi, udobnimi bočnimi oporami. Oblikovne drznosti sta deležni tudi oblogi vrat, zaradi česar so stikala na voznikovih vratih nerodno dosegljiva, ker ležijo na precej poševni površini, pa tudi utor za zapiranje vrat je plitek in zato neroden.
Tudi Peugeot sledi zadnjim usmeritvam, ki niso ugodne za uporabo: mehanskih gumbov je zdaj manj, ponekod služi sedmim mehanskim stikalom le ena plošča,
grafika menijev je v slogu Windows 10 (slabo vidna/prepoznavna polja ‘gumbov’, …) in podobno.
V drugi vrsti je treba pohvaliti rolete na vratih, 15-centimetrski pomik zadnje klopi (deljivo 60:40), 7-stopenjski nagib naslonjal in naslonjala v razmerju 40:20:40. Med slabosti štejemo trde hrbte prednjih sedežev in (zelo nizke) mrežice (namesto žepov) na hrbtih.
Naslonjala sedežev tretje vrste je moč dvigniti le iz druge vrste (iz prtljažnika ne gre), je pa dvig presenetljivo lahkoten. Prtljažniško rolo ima v primeru uporabe 7 sedežev svoje mesto v dnu prtljažnika, ki ima 7 sedežem navkljub kar zajetno dvojno dno.
Vožnja Pettisočosmice je skoraj dvema tonama (vozilo plus tekočine plus dva potnika) navdušujoče lahkotna, volanski mehanizem in podvozje nudita vtis prijetne dinamike, vse skupaj podkrepi še možnost pretikanja z zavolanskimi ročicami. Ta se seveda konča pri hitrejši vožnji skozi ovinke, kjer visoko težišče ustvarja neugodna prečna nagibanja. Nič novega, cestni terenec pač. Odzivnost hibridnega pogona je v športnem načinu dokaj dobra, ne bo pa zadovoljila temperamentnega voznika.
Sam pogon je dokaj živahen, v prvem hipu vskoči elektromotor, sledi mu turbopuhalo, a ima svoje meje. Živahnost je najbolj izrazita v mestu, malo manj na podeželskih cestah. Njen največji sovražnik je avtocestni klanec že pri prej omenjenih dveh tonah, kaj šele pri zasedenih sedmih sedežih: pogonska baterija se hitro izprazni, le 1,2-litrski trivaljnik pa, navkljub turbopuhalu, pač ne zmore takšnih obremenitev. Včasih je lahko tudi 130 kilometrov na uro (pre)trd oreh za katerega od naših avtocestnih vzponov.
Kljub temu navdušuje z lahkotnostjo in živahnostjo dnevnih voženj, pa tudi s porabo oziroma z dosegom – tega je pri ne posebej varnemu načinu vožnje kakih 700 kilometrov, kar bi pomenilo dobrih 7 litrov za 100 kilometrov, varčneži pa zmorejo tudi bolje.
***
Barva je seveda (lahko) zelo pomembna pri nakupu, od tega dne naprej pa je pomembno le, da je lastnik zadovoljen z nakupom. Šteje torej modro razmišljanje pred nakupom.
Vinko Kernc
***
Hvalimo
+ praktična 7-sedežna konfiguracija
+ vzdolžno pomična druga vrsta, 7-stopenjski nagib naslonjal
+ lahkotnost upravljanja
+ položaj za volanom, sedeža, i-Cockpit
+ vzvratni ogledali
+ poraba goriva, doseg
+ osvetljena predala na sredinski konzoli
+ inteligentni ključ
+ zavolanski ročici za pretikanje
+ 4 kamere za nadzor okolice
+ drznost notranje oblike
+ dostop do tretje vrste
+ možnost izbire merilnika vrtljajev
Grajamo
– lega gumba za menjalnik
– grafika in meniji infozabavnega sistema
– ni mesta za plastenko v prednjih vratih
– samodejnost klimatske naprave
– nezanesljivost informacije o omejitvi hitrosti
Na kratko
Gre za ponovljeno zgodbo – 3008, podaljšan v 7-sedežnik. Tudi tokrat z drzno obliko zunaj in znotraj, a zdaj z bolj praktičnim delom za prvo vrsto sedežev do (in vključno) prtljažnika. Kdor zares potrebuje sedem sedežev, bo zelo verjetno zadovoljen. Pogon pa ni posebej zmogljiv.
Cene
Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCT6 Allure: 36.150 evrov
Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCT6 GT: 39.350 evrov
Testni Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCT6 GT: 41.680 evrov
(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb. Za cene obiščite uradno spletno stran zastopnika.)
Tehnični podatki
Karoserija: cestni terenec, 5 vrat, 7 sedežev
Motor: 3-valjni – turbobencinski, 1.199 cm3 – največji navor 230 Nm pri 1.750/min – največja moč 100 kW (136 KM) pri 5.500/min – hibridna tehnologija – elektromotor največji navor 51 Nm, največja moč 15,6 kW
Pogon: dvosklopčni menjalnik (6) – pogon na prednji kolesi – gume 225/55 R 19 V Michelin e-Primacy
Mere: dolžina 4.791 mm – širina 1.895 mm – višina 1.694 mm – medosna razdalja 2.901 mm – najmanjša razdalja od tal 194 mm – rajdni krog 11,2 m (med pločnik) – notranja širina spredaj ni podatka, zadaj ni podatka – prtljažnik 259/1.815 dm3 – posoda za gorivo 55 l
Mase: vozilo 1.705 kg – nosilnost 645 kg – nosilnost strehe ni podatka
Zmogljivosti: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,3 s – poraba normno 5,8 l/100 km, test 7,3 l/100 km – izpust CO2 131 g/km
Foto: VK