Ford Focus Wagon 1.5 TDCi Titanium Ford Focus Wagon 1.5 TDCi Titanium
Korak naprej. Navzgor. Časi so bili seveda drugačni, a vseeno: Escort, predhodnik Focusa, je bil v letih 1980-1992 avtomobil, ki zagotovo ni bil parkiran... Ford Focus Wagon 1.5 TDCi Titanium

Korak naprej. Navzgor.

Ford Focus Wagon 1.5 TDCi Titanium: veliko prostora in opreme, a nekoliko slaboten motor.

Ford Focus Wagon 1.5 TDCi Titanium: veliko prostora in opreme, a nekoliko slaboten motor.

Časi so bili seveda drugačni, a vseeno: Escort, predhodnik Focusa, je bil v letih 1980-1992 avtomobil, ki zagotovo ni bil parkiran na parkirišču uspešnih podjetij.

Danes se ne bi čudil, če bi tam stal takšen Focus.

Ne gre za vesoljsko znanost. Danes so avtomobili lepši kot so bili v 80. letih, gledano času primerno. A tudi danes so razlike in Focus je nedvomno med tistimi, za katerega odobravajoče zgubaš ustnice in narahlo prikimaš: čeden je. Jasno, motorna maska, ki po prenovi te generacije malce spominja na Astona, naredi 75 odstotkov, nadaljnjih 15 pa barva karoserije.

Pri kombiju se zdi zelo skladna tudi bočna silhueta in če prištejemo še uporabnost prtljažnika, je kar čudno, da Wagon, kot mu pravijo v Kölnu, oziroma ‘karavan’, kot mu rečejo pri slovenskem zastopniku, ne predstavlja velike večine prodanih primerkov. Pa čeprav se sam zadek zdi še najmanj izrazen del zunanjosti, sploh če je rdeč.

  • 1VK_2677a
  • 1VK_2878a
  • 1VK_2873a
  • 1VK_2874
  • 1VK_2876a
  • 1VK_2665ac
  • 1VK_2875
  • 1VK_2872
  • 1VK_2881
  • 1VK_2674a
  • 1VK_2670
  • 1VK_2648a
  • 1VK_2667
  • 1VK_2630a
  • 1VK_2869

Kaže, da smo bili kupci in novinarji dovolj glasni, da je Focus s prenovo dobil sodobnejši osrednji zaslon na armaturni plošči. Zdaj je, k sreči, bliže vozniku, precej večji kot doslej, barven in občutljiv za dotik. Pa vendar – vse na njem je treba početi s pritiskanjem nanj (torej nima dodatnih gumbov, vrtljivega krmilnika, …), kar pomeni več odvračanja pozornosti voznika s ceste.

Odslej sistem SYNC končno brez težav razume angleški izraz ‘plug&play’, se pravi vtakneš (ključek USB) in avdio sistem prične predvajati glasbo z njega; doslej je bilo s tem kar nekaj dela. Pa vendar predvajalnik sam ni med najboljšimi, kar je pravzaprav čudno (in ne zgolj pri Fordih), saj boljše menije in možnosti ponuja večina cenenih ročnih predvajalnikov.

Precej spremenjen je tudi volanski obroč, pri katerem zgornje tipke niso več nepripravno ovite okoli prečk, so pa nekako nepripravno postavili ključni tipki tempomata (za začasno prekinitev vodenja in za priklic vodenja) – daleč od levega palca. Nekoliko je zaradi novega ekrana spremenjen tudi osrednji del armaturne plošče, sicer pa nekih korenitih oblikovnih sprememb v kokpitu ni. Bo pa nekaj voznikov zagotovo veselih možnosti samodejnega bočnega parkiranja, večina pa nas pozdravlja pomoč pri vzvratnem vključevanju v promet – poleg zelo dobrega parkirnega pripomočka.

  • 1VK_2645ar
  • 1VK_2646
  • 1VK_2635
  • 1VK_2634
  • 1VK_2644
  • 1VK_2636r
  • 1VK_2637arl
  • 1VK_2638
  • 1VK_2643
  • 1VK_2642
  • 1VK_2639

V takšnem Focusu večino seveda zanima njegov prtljažnik. Drvarji bi rekli, da meri od pol do enega in pol kubičnega metra, kar drži in tudi nepoučeno oko opazi. A tu dobrih lastnosti zadka še ni konec; prvič, Focus je eden vse bolj redkih avtomobilov, pri katerem se pri podaljševanju prtljažnika (lahko) dvigne tudi sedalni del in to, jasno, tretjinsko kot naslonjalo, zato je novonastala površina (skoraj) vodoravna in brez stopnice; drugič, v zadku je lahko korito, ki tu ne služi zgolj zaščiti pred umazanimi ali mokrimi predmeti, pač pa po zaslugi vanj pospravljenih prečk služi tudi za razdelitev tega korita na štiri dele – da se stvari v prtljažniku ne vozijo sem ter tja; in tretjič, tam so še ravne stene na bokih, dve lučki (večina jih ima po eno), 12-voltna vtičnica, štiri kljukice za vrečke, dva oprimka za zapiranje in, jasno rolo za pokrivanje. Ocena: odlično. Čeprav je rolo težko sneti, ker ga držijo precej trde vzmeti.

  • 1VK_2828
  • 1VK_2827
  • 1VK_2829
  • 1VK_2830
  • 1VK_2831
  • 1VK_2832
  • 1VK_2833
  • 1VK_2834
  • 1VK_2837
  • 1VK_2838
  • 1VK_2839
  • 1VK_2840
  • 1VK_2841
  • 1VK_2844
  • 1VK_2845
  • 1VK_2846
  • 1VK_2842
  • 1VK_2843

Za pogon kombija je vselej pametno izbrati dizelski stroj, a se morda zdi, da je tale 1,5-litrski le nekoliko preslaboten. V srednjih vrtljajih je zelo dober, saj je navora dovolj in zato vožnja lahkotna, lagodna. Slabosti pokaže v spodnjih in v višjih vrtljajih; v spodnjih se zdi menjalnik navkljub 6 prestavam predolg in je zato navora premalo, v zgornjih pa zmanjka moči.

Pri kakih 1.500 vrtljajih navor skokovito naraste, zato ga je treba za nekaj živahnosti zavrteti do te vrednosti (predvsem pri speljevanju), daje pa občutek slabe odzivnosti, kot bi bilo turbopuhalo veliko in zato z veliko vztrajnostjo. Vse skupaj se pri večjih hitrostih sešteje v tipično Fordovo lastnost počasnega, a vztrajnega ‘nabiranja’ hitrosti. Ken Block ga ne bi izbral, povprečnemu vozniku pa bo dobro služil, saj ga bo znal razveseliti z majhno porabo goriva – tudi pod 6 litri na 100 kilometrov pri nežni vožnji.

Ostalo je znano: da ima Focus dobro podvozje in komunikativen volan, da se lepo in lahkotno pelje in da ima, če ga opremite s Titaniumom, dober paket opreme. Tudi varnostne, ki je, poleg videza in osrednjega zaslona v kokpitu, ključna sprememba za izrazit korak naprej, ki ga je opravil Focus z zadnjo prenovo.

Vinko Kernc

Pohvale

+ zunanjost – prednji del in boka

+ pretikanje menjalnika

+ novi varnostni sistemi

+ osrednji zaslon

+ varčnost motorja

+ cev za gorivo brez čepa

+ lahkotnost vožnje

+ prostornost in uporabnost prtljažnika

+ oprema

+ notranji predali in odlagalna mesta

+ parkirni pripomoček

+ ogrevanje prednje šipe

Graje

– neelastičen motor, slab navor pri nizkih vrtljajih

– meniji na osrednjem zaslonu, slab avdio predvajalnik

– položaj gumbov tempomata

– nima navigacijskega sistema

Na kratko

Ni sam kriv, krivi smo ljudje – da je Focus bil in je v senci tekmeca iz Wolfsburga. Toda takole izza volana in s prometnim dovoljenjem na svoje ime je Focus, sploh kot Wagon, zelo dober in uporaben avtomobil. Le tale motor ne bo po volji voznikov, ki radi bolj dinamično živijo z avtomobilom.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 12° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 15.495 km – menjalnik v 6. prestavi – gume 215/50 ZR 17 W Michelin Primacy HP – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.250/min: 2,9 l/100 km, 84 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.100/min: 2,7 l/100 km, 90 dB

100 km/h, 1.800/min: 4,0 l/100 km, 87 dB

130 km/h, 2.300/min: 5,8 l/100 km, 90 dB

160 km/h, 2.900: 7,3 l/100 km, 93 dB

Testni krog: 6,8 l/100 km

Cene

Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 88 kW Trend: 17.110 evrov*

Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 88 kW Titanium: 19.040 evrov*

Testni Ford Focus Wagon 1.5 TDCi 88 kW Titanium: 24.610 evrov*

(*Cene s popustom 4.100 €)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – dizelski, turbopuhalo, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.499 cm3 – največji navor 270 Nm pri 1.500-2.000/min – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.600/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj, pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 215/50 ZR 17 W Michelin Primacy HP

Mere: dolžina 4.556  mm – širina 1.823 mm – višina 1.505 mm – medosna razdalja 2.648 mm – najmanjša razdalja od tal 140 mm – rajdni krog 11,0 m – notranja širina spredaj 1.411 mm, zadaj 1.336 mm – prtljažnik 490/1.516 l (s kitom za popravilo gum) – posoda za gorivo 55 l

Mase: vozilo 1.564 kg – dovoljena skupna obremenitev 336 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,7 s – poraba (kombiniran cikel) 3,8 l/100 km – izpust CO2 98 g/km

Foto: VK

Preberite tudi