Avtomobilski teden 27, 2021 Avtomobilski teden 27, 2021
Bugatti je hrvaški Zgodilo se je tisto, kar je bilo že nekaj časa pričakovano, pa čeprav se je morda zdelo, da se ne bo... Avtomobilski teden 27, 2021

Bugatti chiron je eden od obeh bolidov, ki so nastali v času, ko je bilo slovito avtomobilske ime še pod lastništvom Volkswagna.

Bugatti je hrvaški

Zgodilo se je tisto, kar je bilo že nekaj časa pričakovano, pa čeprav se je morda zdelo, da se ne bo uresničilo. Rimac Automobili, hrvaško podjetje, ki ga je pred desetimi leti ustanovil danes 33-letni Mate Rimac, je pod svoje okrilje pripeljalo sloviti Bugatti. Hrvaška je vzhičena, povsem upravičeno in seveda pričakovano, hkrati pa se v ozadju pojavljajo komentarji vrste »Bosanec kupil Bugatti«.

Novo podjetje, kot je bilo pred nekaj dnevi slavnostno oznanjeno sredi Dubrovnika, se bo imenovali Rimac Group. Sestavljala ga bosta dve veji, in sicer Bugatti Rimac in Rimac Technology. Prva se bo ukvarjala z izdelavo superzmogljivih avtomobilov pod znamko Bugatti in Rimac, drugo predstavlja tehnološko vejo, usmerjeno predvsem v razvoj, raziskave ipd. Lastništvo ni nejasno: največji posamični lastnik s 37-odstotnim deležem ostaja Mate Rimac, nemški Porsche, ki je, saj je to verjetno precej znano, v lasti skupine Volkswagen, kar ima v tem primeru svojo težo oziroma pomen, ohranja dosedanji 24-odstotni delež, 12 odstotkov podjetja je v rokah skupine Hyundai-Kia, drugi lastniki oziroma delničarji, med katerimi gotovo ni zanemarljivo kitajsko podjetje Camel Groups (velik izdelovalec avtomobilskih akumulatorjev in baterij), pa so lastniki preostalih 27 odstotkov skupine Rimac Group. Direktor tega krovnega podjetja bo Mate Rimac, ki je ob tej priložnosti znova predstavil projekt gradnje velikega kampusa. Ta naj bi se že gradil, dokončan naj bi bil leta 2023, v njem naj bi delalo kar 2.500 ljudi – sedaj Rimac Automobili zaposluje okoli 1.000 delavcev – ki bodo imeli ob ustreznih delovnih razmerah tudi vso socialno infrastrukturo – otroški vrtec, restavracije, trgovine ipd. – ne bodo pa pozabili niti na preskusno stezo. Po sedanjih ocenah naj bi bila investicija vredna nič manj kot 200 milijonov evrov, kar je nedvomno izjemna številka. Sedež Rimac Group ostaja na Hrvaškem oziroma v Sveti Nedelji, kjer je ta hip še vedno sedež Rimac Automobili.

Mate Rimac z vsem tem postaja novi junak sosednje Hrvaške, saj uresničuje oziroma predstavlja tisto, kar je izjemno pomembno – razvoj ter pogled v obetavno prihodnost. Po drugi strani je nujne nekaj previdnosti. Bugatti, od leta 1998 v rokah nemškega Volkswagna (VW), je v Wolfsburg prinesel nekaj blišča, toda veliko manj denarja oziroma zaslužka. Doslej je že nekajkrat bankrotiral in če ga ne bi pod svoje okrilje vzel nemški megakoncern oziroma če tega ne bi brezprizivno storil tedanji prvi človek dr. Ferdinand Piëch, bi to znamenito avtomobilsko ime ostalo zgolj del zgodovine.

Iz novodobnega Bugattija sta doslej pripeljala dva izjemno zmogljiva bolida: najprej veyron, precej let za njim še chiron. Kot trdijo, naj niti prvi niti drugi ne bi prinašala nobenega dobička oziroma zaslužka, pač pa zgolj izgubo. Ker so se okoliščine v zadnjih letih spremenile oziroma obrnile tako rekoč na glavo, je VW že nekaj časa iskal ustrezno rešitev za Bugatti. Ko se je pred več kot letom začelo govoriti o morebitni združitvi ali vsaj prodaji podjetju Rimac Automobili, se je zdelo nekako malo verjetno, da se bo to res zgodilo. Toda ko je pred časom Porsche povečal svoj lastniški delež na Hrvaškem in ko je njegov izvršni direktor Oliver Blume pred meseci potrdil to možnost, je bilo jasno, da gre zares. Bugatti je sedaj hrvaški, prav zanimivo pa bo videti, kako se bo projekt uresničil oziroma posrečil. In zakaj tisto »Bosanec kupil Bugatti«? Mate Rimac se je rodil v Bosni oziroma Hercegovini …

***

Kočevje se loteva reševanja težav z mobilnostjo.

Kočevje in pilotni projekt Toyota Go

Kočevska občina je ena največjih pri nas in po drugi strani tudi ena najmanj poseljenih oziroma ima v svojem naročju vrsto majhnih vasi ali zaselkov. Problem ni nov: če nimaš lastnega prevoza, v tem primeru predvsem avtomobila, ni komunikacija oziroma stik le z občinskim središčem Kočevjem, pač pa z vsemi drugimi, zelo otežkočen. V času pandemije se je pokazalo, da so tovrstne težave pogosto skoraj nepremostljive. In to naj bi rešil, vsaj deloma, projekt Toyota Go.

Kočevska občina je bila že v času, ko je bila pandemija Covid-19 na vrhuncu, v središču pozornosti zaradi dobre organizacije cepljenja. Čeprav slovenska vladajoča politika ni bila nad tem nič navdušena, so v Kočevju dokazali, da zmorejo, znajo in tudi hočejo. Sedaj se lotevajo novega projekta, ki naj bi omilil zadrege, ki sicer niso značilne zgolj za kočevsko občino. Tako imenovani pilotni projekt prevozov na zahtevo naj bi zagotovil večjo mobilnost in povečal možnosti trajnostnega načina potovanja za sedaj zgolj v občini. Partnerji v tem projektu so ob kočevski občini še Toyota Adria, ki bo zagotovila vozila za prevoz, in Zavod Sopotniki, ki bo omogočil uporabo platforme za učinkovito izvajanje tega projekta. Po sedanjem načrtu naj bi projekt začeli uresničevati 30. avgusta. Uporabniki bodo preko aplikacije oziroma platforme enostavno sporočili, kaj želijo oziroma potrebujejo, vse skupaj pa bodo usklajevali v centru v Kočevju. Seveda prevoz ne bo zastonj, plačati ga bo mogoče na različne načine, menda tudi z žetoni. Tako torej – tam doli na jugu Slovenije znova zmorejo marsikaj in to tudi tedaj, ko nekaterim ni povsem pogodu …

***

Tesla 3 je najbolje prodajani električni baterijski avtomobil na obli.

Tesla: prodaja zgolj navzgor

Naša draga Tesla in še nekaj bolj dragi Elon Musk sta pogosto v ospredju in postajata naša stalnica – kot recimo malenkost pozabljeni Carlos Ghosn, pa sloviti Diesel-Gate v številnih oblikah oziroma različicah ipd. Torej nekaj malega o Tesli.

Tovarna je te dni objavila podatke o prodaji v letošnjem polletju. Očitno jim gre dobro, celo zelo dobro – konec koncev drži, da je letos najbolje prodajani električni baterijski avto na slovenskem trgu Tesla 3, kar sicer na globalno prodajo nima bistvenega vpliva – saj so v tem času prodali malenkost več kot 201 tisoč avtomobilov. Največ je bilo seveda Tesel 3 (okoli 199 tisoč), vse drugo gre na račun prodaje modelov S in X. Kot je bilo mogoče pričakovati, se je vrednost Tesline delnice takoj povečala (za okoli 2,5 odstotka) in je te dni malenkost pod 700 dolarji. Seveda pa ob tem niso povsem prezrte težave, ki jih ima Tesla na Kitajskem, kjer prav tako nastajajo Tesle in kjer je tovarna zlasti zadnje mesece pod povečevalom oblasti. Zgodbe o tem, da bi lahko bile Tesle vključene v vohunjenje, kar je pripomoglo k delni prepovedi voženj s temi ameriškimi avtomobili po vojaških območjih, so sicer potihnile, ostale pa so nekatere druge. Tako je pred dvema oziroma skoraj tremi meseci veliko veliko pozornost požela lastnica Tesle 3, ki je na avtomobilskem salonu v Pekingu glasno protestirala, trdeč, da se tovarna oziroma trgovec ne zmeni za njene pritožbe. Kakorkoli že, za zdaj se zdi, da je Tesla eden večjih zmagovalcev pandemijskih avtomobilskih časov …

Janez Kovačič