Avtomobilski teden 18, 2019 Avtomobilski teden 18, 2019
Kalenius: Daimler AG in Renault-Nissan ne bosta več sodelovala Maja, torej čez nekaj tednov, bo na vrhu Daimlerja AG prišlo do napovedane zamenjave. Dolgoletni... Avtomobilski teden 18, 2019

Ole Kalenius bo maja postal prvi mož koncerna Daimler AG.

Kalenius: Daimler AG in Renault-Nissan ne bosta več sodelovala

Maja, torej čez nekaj tednov, bo na vrhu Daimlerja AG prišlo do napovedane zamenjave. Dolgoletni prvi mož Dieter Zetsche namreč odhaja v pokoj, na njegovo mesto bo prišel Ole Kalenius. In še prej, preden se je to zgodilo, je že napovedal marsikaj.

Do leta 2021 naj bi koncern privarčeval okoli osem milijard evrov, pri čemer naj bi jih šest odpadlo na Mercedes-Benz, dve milijardi pa naj bi privarčevali v tovornjaški diviziji. Ob tem je tudi napovedal, da naj bi bilo ob delo okoli 10 tisoč zaposlenih. Kar šokantna novica, ni dvoma.

V zadnjem lanskem četrtletju je namreč dobiček padel za nič manj kot 22 odstotkov in to je prižgalo vse rdeče luči v tej nemški avtomobilski skupini, ki velja za srebrnino v najbolj razviti evropski državi. Zanimivo je tudi pojasnilo: v ameriški Tuscaloosi ima Mercedes-Benz tovarno, v kateri so izdelali tudi približno 30 tisoč vozil, opremljenih s goljufivo programsko opremo, ki je prikazovala napačne vrednosti izpušnih plinov. Ustrezno popravilo teh vozil, zaostanek pri dobavi in posledično tudi plačilo kazni je povzročilo izpad dohodka za okoli dve milijardi evrov, kar tudi za tako uspešno podjetje ni malo.

Ole Kalenius, ki bo torej začel svoj mandat maja, je napovedal še nekaj, kar je zanimivo tudi za nas. Znano je, da Daimler AG in zveza Renault-Nissan sodelujeta že nekaj časa. Mercedes X je zgrajen na enaki platformi kot Nissanova Navara, v novomeškem Revozu pa v okviru projekta Edison nastaja tudi Smart Forfour. S tem je konec, je povedal formalno še neustoličeni prvi mož Daimlerja AG.

***

Bodo v Ellesmere Portu počasi zaprli vrata?

Se izdelava Astre seli iz Velike Britanije?

Ker se Brexit vleče, kot se, se nekako vlečejo tudi novice, povezane s to burlesko. Ampak v resnici gre za hudo resne reči. Recimo tudi takšne, ki kažejo številne zadrege avtomobilskih tovarn. V tem primeru Oplove oziroma koncerna PSA, ki je njegov lastnik.

V Ellesemere Portu ima Vauxhall, britanski del Opla, tovarno, v kateri nastaja Astra. To izdelujejo tudi v Gliwicah na Poljskem. Ker se je zgodil Brexit, so sedaj v britanski tovarni v strahu, da bo PSA preselil del proizvodnje Astre (tiste z volanskim obročom na levi strani) na celino oziroma v Nemčijo oziroma v Oplov Rüsselsheim. Poleti bodo tam prenehali izdelovati Zafiro Tourer in bo tako nastala produkcijska praznina. Menda je v igri nekaj opcij, najbolj verjetna pa naj bi bila tista, po kateri naj bi v Nemčijo preselili izdelavo Astre z volanskim obročom na levi strani, v VB pa bi izdelovali le še Astre za domači trg. In?

No, posledice bodo takšne, kot so jih predvideli že pred časom. V Nemčiji bodo imeli kaj delati, v Veliki Britaniji pa precej manj. Kratko bodo potegnili zaposleni oziroma delavci. Nič novega.

***

Winterkorn bo morda moral pred sodnike.

Vložena obtožnica proti Winterkornu

Dolgo je trajalo, sedaj se je zgodilo: nemško tožilstvo je vložilo obtožnico proti dr. Martinu Winterkornu. Tisti, ki so pozabili: to je človek, ki je bil do poletja 2015 prvi mož koncerna Volkswagen. Kmalu po izbruhu škandala Diesel-Gate je odstopil, pobral odpravnino in se preselil med upokojence. Medtem se je zgodilo marsikaj, njemu se ni skrivil las na glavi. Doslej.

Nemško državno tožilstvo je le vložilo obtožnico, dolgo 75 tisoč(!) strani proti Winterkornu in še proti štirim nekdanjim visokim uslužbencem koncerna. V ospredju je seveda Winterkorn, ki ga tožilstvo obtožuje goljufije in kršenja zakonodaje o konkurenci, predvsem pa mu očita, da je že leto pred škandalom vedel za vgrajevanje opreme, s katero so prikazovali napačne vrednosti izpušnih plinov. Sedaj je na potezi sodišče oziroma sodniki: če bo ugotovili, da so dokazi dovolj trdni, bo moral Winterkorn pred sodišče, grozi mu celo do deset let zapora. Po sedanjih napovedih pa se sodni proces, če bo do njega prišlo, ne bo začel pred začetkom naslednjega leta.

Vse od izbruha afere Diesel-Gate je vprašanje viselo v zraku: ali je Winterkorn vedel ali ne? Glede na dejstvo, da je bil nesporni gospodar, je težko verjeti, da ni vedel. Sicer pa – počakajmo na sojenje, če bo!

Janez Kovačič