Renault Mégane Grandtour dCi 110 EDC Bose Renault Mégane Grandtour dCi 110 EDC Bose
Skladnost, eleganca, uporabnost V imenu se z novo generacijo ni prav dosti spremenilo. Vse drugo je povsem drugače. *** Lahko bi rekel tudi takole:... Renault Mégane Grandtour dCi 110 EDC Bose

Renault Mégane Grandtour dCi 110 EDC Bose: utelešenje reka ‘kaj sploh še preostane velikim’.

Skladnost, eleganca, uporabnost

V imenu se z novo generacijo ni prav dosti spremenilo.

Vse drugo je povsem drugače.

***

Lahko bi rekel tudi takole: novi Mégane Grandtour se kotali na za 3 palce večjih kolesih, znotraj je za nekaj decibelov tišji, v celem pa za kake pol centa lažji v primerjavi s prejšnjim. A gre za dosti več kot zgolj to: v prvi vrsti je pridobil na zunanjosti, kjer je več (kombijevske) elegance in skladnosti, avtomobil se zdi širši in nižji, bolj prepričljiv, a je hkrati zadržal vse elemente uporabnosti, ki so v razredu (tako velikih) kombijev na vrhu želja in zahtev kupcev.

  • 1VK_7491lac
  • 1VK_7065a
  • 1VK_7067
  • 1VK_7068
  • 1VK_7073a
  • 1VK_7070
  • 1VK_7506a
  • 1VK_7492a
  • 1VK_7072
  • 1VK_7069
  • 1VK_7074
  • 1VK_7075la
  • 1VK_7081a
  • 1VK_7058a
  • 1VK_7055
  • 1VK_7487acsli
  • 1VK_7062a
  • 1VK_7063a
  • 1VK_7059a
  • 1VK_7064a

Podaljšan zadnji del se na bokih močno zgleduje po potezah Clia Grandtour, zadek pa je spet – tako kot prednji del do kakih dveh tretjin karoserije – skoraj natanko tak, kot pri kombilimuzinski različici ali Berline, kot ji rečejo Francozi.

V prtljažniku je glede na prejšnjo generacijo izgubil nekaj litrov a le takrat, ko izkoristite vse možnosti njegovega povečanja. Sicer pa je o njem veliko za pojasniti: v osnovni postavitvi je nad njim rolo, ki se zloži ob rahlem udarcu na njegov zadnji del; na bokih so ročici za zlaganje naslonjal, dve kljukici za vrečke, 12-voltna vtičnica in (le) ena, nekoliko sramežljivo navzdol obrnjena lučka; na dnu je čvrst del, ki se skoraj po celotni širini dvigne v navpičen položaj, na njem pa sta dve elastiki, ki pričvrstita ob ta del položeno prtljago; prav tako čvrsto dno je dvodelno, deljeno po dolžini – prednji del zavzema kakih 60 in zadnji 40 odstotkov dolžine; vsak del dna se lahko dvigne, odstrani ali spusti na nižjo raven; na bokih sta precej velika utora, prav tako z elastiko za pričvrstitev; na dnu so ušesa za (elastično) mrežo; in pri podaljšanju nastane manjša stopnica, naslonjali pa nista povsem vodoravni. V kompletu: zelo pripravno in uporabno.

A še ni konec: sovoznikov sedež si pusti zložiti naslonjalo v (skoraj) vodoraven položaj, tako da nastane v primeru, ko je zložen desni del zadnjega naslonjala, izdatno daljši prostor za prevoz nerodnih kosov prtljage. Soditi absolutni ni hvaležno, dokler ni tekmeca poleg, a se zdi, da je prtljažnik takšnega Mégana zagotovo vsaj eden najboljših ta hip, ko gre za njegovo uporabnost.

  • 1VK_7464
  • 1VK_7465
  • 1VK_7466
  • 1VK_7467
  • 1VK_7468
  • 1VK_7469
  • 1VK_7470
  • 1VK_7471
  • 1VK_7472
  • 1VK_7473
  • 1VK_7474
  • 1VK_7475
  • 1VK_7476
  • 1VK_7477
  • 1VK_7478
  • 1VK_7479
  • 1VK_7480
  • 1VK_7481a
  • 1VK_7495lar
  • 1VK_7502a

V preostalem je Grandtour enak Berlinu, sploh če je opremljen s podobno pogonsko tehniko in opremo kot testni Mégane izpred slabe pol leta. To pomeni, da je mogoče v njem tudi zelo nizko sedeti in da ima zelo dober položaj za volanom, pri tem pa imam v mislih dolžinska in prostorska razmerja med sedežem na eni in med volanskim obročem, prestavno ročico, stopalkami ter položajem znotraj kokpita v celem na drugi strani.

Pri zvečine pohvalnih elementih okolja, ki je močno podobno večjim (Talisman, Espace), a tudi manjšim (Scénic) Renaultom, velja razvojnike znova spomniti na upravljanje z infozabavnim sistemom: zagotovo se da kaj bolj priročno rešiti. Za vklop masaže voznikovega sedeža, denimo, je treba za najkrajšo možno pot najprej z levo roko pritisniti gumb na boku sedeža, nato pa z desno dvakrat pritisniti na osrednji zaslon, a pri tem še nismo izbrali vrste, intenzivnosti in hitrosti masaže. Vse to terja nove dotike zaslona. In ko je masaža le nastavljena, je treba pritiskati še naprej, da zaslon pokaže prej spremljane elemente (navigacijski sistem, avdio sistem, druge nastavitve, …). Medtem se lahko na cesti marsikaj prehitro zgodi.

  • 1VK_7048aw
  • 1VK_7046
  • 1VK_7047aw
  • 1VK_7043
  • 1VK_7037
  • 1VK_7040
  • 1VK_7039
  • 1VK_7084rl
  • 1VK_7045
  • 1VK_7053wa
  • 1VK_7083
  • 1VK_7082
  • 1VK_7051
  • 1VK_7052
  • 1VK_7077
  • 1VK_7078a

Izbrani motor je sam po sebi zelo dober in tudi v Grandtouru dobro opravlja svoje delo, je pa jasno, da je še manj isker kot v kombilimuzini. Kombinacija z dvosklopčnim EDC je dobra: menjalnik spodobno hitro pretika, le pri preklopih med položajema D in R (vožnja naprej in nazaj) pri parkiranju zna biti prepočasen. Toda zamera gre, komur je takšno početje pogosto, predvsem na račun počasnega centimetrskega premikanja, ki je ta kombinacija (in vse podobne pri drugih znamkah) še vedno ni zmožna. Na gladkem vodoravnem asfaltu še nekako, če pa je malce klanca ali celo snega, pozabite na tesno bočno parkiranje brez velike doze strahu pred opraskanimi odbijači.

Vse drugo je, kot rečeno, skoraj do podrobnosti enako kot pri kombilimuzini, poglavje o infozabavnem sistemu pa tudi pri Talismanu in Espacu. A srž je tokrat pri karoserijski različici – ta uspešno združuje zunanjo eleganco in notranjo uporabnost kot menda še nikoli pri kombijevski karoseriji nekega Renaulta.

Vinko Kernc

Pohvale

+ skladnost kombijevske karoserije

+ možnost nizkega sedenja

+ prtljažnik: splošna uporabnost in prilagodljivost

+ pameten ključ

+ sedeža

+ poraba goriva

+ volanski obroč

+ merilniki

+ parkirni pripomoček (učinkovitost)

+ Multi-Sense

+ cev za gorivo brez čepa

+ predali in mesta za pijačo

+ reže za zračenje k zadnji klopi

+ preklopno naslonjalo sovoznikovega sedeža

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ tri 12-voltne vtičnice

+ zvok avdio sistema

Graje

– infozabavni sistem brez krmilnika

– meniji infozabavnega sistema (neintuitivni in zapleteni)

– skop potovalni računalnik

– tempomat deluje le do 140 km/h

– oprimek za zapiranje vrat prtljažnika le na desni strani

– tesno parkiranje z menjalnikom EDC

– fiksen sedalni del zadnje klopi

Na kratko

Pred petimi leti bi bil lahko Grandtour najbolje prodajan Mégane, danes pa kupci gledajo pretežno športne terence. Toda Grandtour je še vedno najbolj smiselna in razumska izbira tako velikega Renaulta z njegovo prostornostjo, prilagodljivostjo, varčnostjo in po novem tudi z eleganco.

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 3° C – dež – stanje števca prevoženih kilometrov 11.444 km – menjalnik v položaju D – gume 225/40 R 18 V M+S Dunlop Winter Sport 5 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, brez decimalnih mest), tempomat deluje le do 140 km/h

Poraba in trušč

60 km/h, 1.500/min: 2,9 l/100 km – 83 dB (5. prestava)

100 km/h, 1.900/min: 4,3 l/100 km – 89 dB

130 km/h, 2.600/min: 6,0 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 3.100/min: 10,0 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 6,9 l/100 km

Cene

Renault Mégane Grandtour dCi 110 (Zen): 17.790 evrov

Renault Mégane Grandtour dCi 110 EDC Bose: 23.190 evrov

Testni Renault Mégane Grandtour dCi 110 EDC Bose: 24.540 evrov*

(*Cena s popustom 1.000 €.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – dizelski, turbopuhalo, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.461 cm3 – največji navor 250 Nm pri 1.750 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min

Pogon: dvosklopčni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/40 R 18 V M+S Dunlop Winter Sport 5

Mere: dolžina 4.626  mm – širina 1.814 mm – višina 1.457 mm – medosna razdalja 2.712 mm – najmanjša razdalja od tal 145 mm – rajdni krog 11,4 m (med pločniki) – notranja širina spredaj 1.492 mm, zadaj 1.412 mm – prtljažnik 521/1.504 l – posoda za gorivo 47 l

Mase: vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna obremenitev 575 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 187 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,7 s – poraba (kombiniran cikel) 3,7 l/100 km – izpust CO2 95 g/km

Foto: VK