Avtomobilski teden 11, 2025 Avtomobilski teden 11, 2025
  Elektrika pri Maseratiju na stranskem tiru Načrti avtomobilskih tovarn, povezani z električnim pogonom, se spreminjajo iz dneva v dan. Nič čudnega. Bolj bi... Avtomobilski teden 11, 2025

Maserati MC20 ne bo na voljo v električni verziji.

 

Elektrika pri Maseratiju na stranskem tiru

Načrti avtomobilskih tovarn, povezani z električnim pogonom, se spreminjajo iz dneva v dan. Nič čudnega. Bolj bi bilo, ko ne bi bilo razlogov za to.

Tudi italijanski Maserati, sestavni del skupine Stellantis, se je odločil, da električne verzije bolida MC20 (Folgore), ki naj bi se na trge pripeljala še letos, ne bo. V tovarni so opravili tržno analizo med sedanjimi in morebitnimi kupci MC20 in ugotovili bolj ali manj znano – izvedenka, ki bi šla zgolj na elektriko, bi bila preveliko tveganje. Sicer pa je MC20 tržno luč dneva ugledal leta 2020, poganja ga bencinski agregat s kar 630 KM (410 kW), na voljo pa je za okoli 240 tisoč evrov.

Maserati se ne more pohvaliti z ugodnim poslom v lanskem letu, kar je po svoje vsaj nekoliko presenetljivo. Lani so izdelali 11.300 avtomobilov, leto prej 26.600, kar je seveda izjemen padec. Sicer pa drži, da v Maseratijevi modelski ponudbi elektrika ni povsem prezrta. Tovarna ponuja električno verzijo kar slovitega GT, elektrika poganja tudi model Gran Cabrio, pa tudi športni terenec Grecale. Ampak očitno je, da je električni pogon pri tej sloviti apeninski avtomobilski hiši na stranskem tiru. Vsaj še nekaj časa.

***

Tudi v Avstraliji ugotavljajo, da je Tesla tarča napadov.

 

Tesla navzdol, vandalskih napadov vse več

Elon Musk in vse tisto, kar je povezano z njegovim početjem v Trumpovi administraciji zadnje mesece, postaja prizorišče nasprotovanja in jeze, pa tudi vandalizma. Posel s temi ameriškimi avtomobili je konec lanskega in še bolj v začetku letošnjega leta pod velikim pritiskom, kar se kaže v visokih minusih. Posledično se zmanjšuje tudi tržna/kapitalizacijska vrednost Tesle, kar je udarec, ki utegne Elona Muska še najbolj prizadeti.

Čeprav se je vrednost Tesle v sredini zadnjega lanskega meseca povečala na neverjetnih 1.500 milijard dolarjev ter je bila zato dokaj primerljiva z najvrednejšimi ameriškimi tehnološkimi podjetji (Apple, Microsoft, Amazon, Nvidia ipd.), se je te dni znižala za več kot polovico. Povsem očitno je, da Wall Street, kjer kotira Tesla, ni več (ali sploh ne več) navdušen nad tistim, kar prinaša Trumpova gospodarska politika, polna hipnih odločitev brez resne analize posledic. Ameriški predsednik je te dni povedal, da si bo omislil Cybertruck, zadnjo veliko Teslino novost. To je bilo jasno sporočilo vsem tistim, ki v ZDA brezprizivno sledijo vsemu, kar prihaja iz Ovalne pisarne. Ali bo to pomagalo Tesli, da se bodo prodajne krivulje končno obrnile navzgor, je seveda neodgovorjeno vprašanje. Ob tem so vse pogostejše novice, da so avtomobilski saloni s Teslami, pa tudi Tesle same, predmet vandalizma. Tako celo v Avstraliji in Novi Zelandiji opažajo, da se neznanci znašajo nad Teslami, hkrati pa je vse več vandalskih napadov na trgovine s temi ameriškimi avtomobili. In gotovo je to imel v mislih tudi Donald Trump, ki je prepričan, da bi morali te napade obravnavati kot terorizem. Seveda.

***

Peugeot 208 v električni izvedbi je v letošnjih dveh mesecih najbolje prodajani avtomobil v tem razredu.

Slovenski trg s plusom

Številke, ki jih prinaša Ardi Int., ki za slovenske trgovce z avtomobili pripravlja prodajno statistiko, so ugodne – vsaj za prva dva letošnja meseca. Res niso izjemne, so pa pozitivne. In to bi smelo v teh časih šteti.

Februarja je bila prodaja v primerjavi z lanskim februarjem večja za spodobnih 5,4 odstotka. Na letni ravni je plus še nekaj večji – 7,6-odstoten. Upoštevaje viharje, ki se te dni dogajajo na obli, je to spodbudno. Je pa ob tem opazno, da so nekatere tovarne (zastopniki) v teh dveh mesecih zabeležili kar velike padce (Suzuki minus 30 odstotkov, Toyota dobrih 15 odstotkov manj ipd.), drugi pa prijazne pluse (Mercedes-Benz je prodal za 56 odstotkov več). Minuse je verjetno treba pripisati zadregam pri dobavah, po drugi strani je povsem nesporno, da so se nekdaj tako priljubljene enodnevne registracije, ki meglijo sliko tržnega dogajanja, znova vrnile na slovenski tržni prostor. To še toliko bolj velja za najbolje prodajane avtomobile. Tukaj kakšnih velikih presenečenj vendarle ni. Povsem zgoraj je Renault Clio, sledi mu Volkswagnov Golf, Škodin Kamiq je tretji. Vendarle je zanimivo, da sta povsem na vrhu dva ‘klasična’ avtomobila v smislu oblike, čeprav športni terenci (SUV) vendarle prevladujejo med dvajseterico najbolje prodajanih vozil v januarju in februarju. Je pa očitno, da prodaja baterijskih električnih avtomobilov (BEA) po lanskem strmem padcu doživlja nekakšno renesanso. Letos je bilo prodanih 809 BEA, lani v tem času 565. Po dveh mesecih so v ospredju trije: Peugeot e-208, sledi Cuprin Born, tretji pa je VW ID.4.

Janez Kovačič