


Druga zgodba
Pravite: Talisman kot Talisman, le da je karoserija kombijevska.
Že res. Ampak kot kombi je z naskokom bolj uporaben in s tem tudi dosti bolj družinski.
***
Časi se, kar ste najbrž že opazili, tudi v avtomobilizmu močno spreminjajo. Renault 18 je bil v kombijevski karoseriji Break, R 21 je bila Nevada, zdaj so pa že tri generacije Lagune in Talisman Grandtourji. Toda ime je še najmanj, kar se je spremenilo; R 18 je bila limuzina in poleg nje še kombi, R 21 je bil oboje in še kombilimuzina in Laguna je bila zraven še kupe. Zdaj je Talisman spet tam, kjer je bil R 18: limuzina in kombi.
A menda še najbolj s(m)o se spremenili kupci. Tule pri nas smo nekoč dajali prednost R 18 limuzini in kombi so vozili bolj ali manj le obrtniki; danes bodo, domnevam, Talisman vozili poslovneži, Talisman Grandtour pa bo družinski. In če kaj veljajo izkušnje iz zadnjih let, bodo Grandtourji pri nas v veliki večini.
Če je tako, je Talisman Grandtour za slovenski trg krepko pomembnejši od limuzine in zato ga velja gledati od zadaj naprej. Kdo bi točno vedel, čemu je njegovo medosje nekoliko krajše kot pri limuzini, a tako pač je, je pa v celem rahlo daljši od nje. Čisto zadaj je eleganten zadek z dinamično položno šipo s spojlerjem in z navpičnim spodnjim delom, vrata pa se pomikajo električno. Odprta vrata odkrijejo rolo s tremi položaji, pod (in nad) njim pa za 30 litrov manjši osnoven in za kar 500 litrov večji povečan prtljažnik kot pri limuzini. Jasno, sedežni naslonjali sta tretjinsko poklopljivi, ročici za proženje sta na bokih, v sredini pa je še luknja za (kot smo rekli nekoč ) smuči, zdaj pa tale majhna ne vliva ravno upanja, da bi šla skozi dva para današnjih ‘lopat’ (karving) z vezmi.
Od opreme prtljažnika je treba omeniti vsaj dve lučki, 12-voltno vtičnico, kljukico za vrečko, dve čvrsti kljuki ob vznožju klopi, pa še dva predala na bokih prištejem zraven. Ima tudi dvojno dno, a drugačno kot smo vajeni: razdeljeno je po dolžini na tretjino zadaj in dve tretjini spredaj. Zadnji del je le pokrit predal, a preplitek, da bi vanj postavili paket prve pomoči, prednji del pa se lahko dvigne na višjo raven in tako ustvari (vodo)ravno površino s podrtimi naslonjali klopi. Je pa nerodno rokovanje s tem pokrovom.
Da ne preskakujemo, sedimo najprej na zadnjo klop. Takole opremljen TG zaradi na otip in videz kakovostnega usnja v splošnem vliva občutek prestiža, vse skupaj pa podkrepi še preostala oprema, namenjena potnikom zadnje klopi: dva senčnika (v vsakih vratih po eden), predala v vratih, dve bralni lučki, komolčna opora s prostorom za dve pločevinki ter z manjšim predalom, reže za zrak med sedežema, 12-voltna vtičnica, dva vhoda USB (za polnjenje naprav) in dva žepa na sedežnih naslonjalih. Zelo dobro, vključno seveda s prostorom.
Na prednjih sedežih je Grandtour seveda že povsem enak limuzini: z vtisom dobre mere prestiža, z ne veliko predali, a ta zlahka zadostijo osnovnim potrebam (tudi tu pokrov predala med sedežema ne stoji sam odprt …), z velikim, privlačnim pokončnim osrednjim zaslonom, s čednimi digitalnimi merilniki (več nastavitev), z zelo dobrim položajem za volanom (razmerja med stopalkami, volanskim obročem in prestavno ročico) in z zelo dobro oporo za levo nogo. Le bočne opore na sedežih ni toliko, kot obljublja pogled nanje, in samodejna klimatska naprava zahteva precej poseganja v nastavitev, če se izmenjujejo sonce in oblaki.
Posebno poglavje predstavlja osrednji zaslon in rokovanje z njim. Voznik z njim upravlja z dotikom ali s krmilnikom (ob njem so še štirje gumbi), ponuja veliko podatkov in tisti, ki si nastavijo pogled zemljevida v smeri vožnje, bodo zaradi pokončne postavitve z njim še posebej zadovoljni. Ima pa tudi nekaj pomanjkljivosti; ura in zunanja temperatura nista na voljo v vseh pogledih (in to pri teh merah!): ni hipno jasno, kateri element je označen, da s pritiskom na gumb krmilnika to ‘komando’ izbereš; in ‘logika’ menijev je precej nelogična. Slednje se zdi tudi najslabši del Talismana.
Mehanika tega Talismana je povsem enaka kot pri nedavno objavljeni limuzinski različici. Ob pogledu na nizke in široke gume bi človek pričakoval, da gre za športen avtomobil, enako velja za smer ročnega pretikanja menjalnika (potisk ročice naprej za pretikanje navzdol) in za odličen 4-kolesen volan 4Control, podobno velja za dvosklopčni EDC, pri katerem je sam preklop prestave res hipen. Toda Talisman ni športen; za cel proces pretikanja (od trenutka, ko voznik pohodi plin, pa do trenutka, ko je vklopljena nižja prestava in motor ‘prime’), preteče nešportno dolg čas, kar se še najslabše (najbolj nešportno) izkaže v ovinkih (sploh pa pri vožnji navkreber): ko voznik naglo zavre in zmanjša hitrost za eno prestavo, potem pa znova pohodi plin, se celoten pogon odzove prepočasi, da bi si Talisman zaslužil pridevnik športen.
To seveda ni nič narobe, saj (očitno) Talisman športen ne želi biti. Tudi njegov motor, ki je v običajnem prometu več kot le spodobno zmogljiv, je za kaj več (večje obremenitve vozila, vzponi, nemška avtocesta) – tudi navorsko – preslaboten. S časom in izkušnjami pokaže majno slabost tudi 4Control in to prav zaradi svoje odličnosti (in nizkih gum): tudi zahteven in vešč voznik bo pogrešal občutek, kdaj in katero kolo začne (bočno) drseti. A tam tako ali tako že vskoči stabilizacijski ESC.
Vsemu zapisanemu navkljub pa drži: takšen Talisman Grandtour je precej dinamičen in prostoren družinski avtomobil. Kot kombi (Grandtour): povsem druga zgodba kot pri limuzini.
Vinko Kernc
Odčitki in meritve
Okoliščine meritev: temperatura okolice 6° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 14.692 km – menjalnik v položaju D – vklopljen način ECO – gume 245/40 R 19 Y XL Continental ContiSportContact 5 – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto) – tempomat delujoč le do 140 km/h
Poraba in trušč
60 km/h, 1.400/min: 3,3 l/100 km – 86 dB
100 km/h, 1.900/min: 4,7 l/100 km – 90 dB
130 km/h, 2.400/min: 5,9 l/100 km – 92 dB
160 km/h, 2.900/min: 8,6 l/100 km – 96 dB
Testni krog: 9,1 l/100 km
Pohvale
+ videz zunanjosti in notranjosti
+ prostornina in prilagodljivost prtljažnika
+ občutek v vožnji
+ program menjalnika EDC
+ lagodnost in lahkotnost vožnje
+ štirikolesen volan 4Control
+ lega na cesti
+ poraba goriva
+ udobje za potnike 2. vrste
+ videz kokpita
+ pameten ključ, cev za gorivo brez čepa
+ gretje sedežev in volanskega obroča, hlajenje sedežev
+ Multi-Sense: količina nastavitev
+ projicirni zaslon
+ masaža sedežev
+ električne vtičnice
+ videz merilnikov in podoba osrednjega zaslona
+ dnevne luči tudi zadaj
+ oprema avdio sistema, zavolanske komande
+ aktiven parkirni pripomoček
Graje
– meniji infozabavnega sistema (logika)
– skromna osnovna notranja osvetlitev
– skop potovalni računalnik
– prikaz nekaterih podatkov (majhne cifre)
– tempomat deluje le od 50 do 140 kilometrov na uro
– delovanje radarskega tempomata v naseljih in izven njih
– delovanje samodejnega preklopa med dolgimi in zasenčenimi žarometi
– premajhna informacija pomočnika za (ročno) pretikanje
– pokrov komolčne opore spredaj ne stoji odprt
Na kratko
Za razliko od limuzine je kombi Grandtour evropsko in slovensko daleč bolj uporaben in s tem tudi družinski. Je avtomobil z zelo dobro do odlično pogonsko mehaniko ter s počutjem, ki ustvari zadovoljstvo v vožnji. Če izvzamemo osebni okus, se človek nič manj vrednega ne počuti, kot ko sedi v, denimo, A4.
Cene
Renault Talisman Grandtour dCi 130 EDC Zen: 29.790 evrov
Renault Talisman Grandtour dCi 160 Energy Stop&Start EDC Zen: 31.690 evrov
Testni Renault Talisman Grandtour dCi 160 Energy Stop&Start EDC Zen: 37.740 evrov*
(*Cena s popustom 1.500 €)
Tehnični podatki (proizvajalec)
Motor: 4-valjni – biturbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 380 Nm pri 1.750/min – največja moč 118 kW (160 KM) pri 4.000/min
Pogon: dvosklopčni menjalnik EDC (6) – pogon spredaj
Vozna dinamika: Multi-Sense: Sport, ECO, Neutral, Comfort, Perso
Voz in obese: kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema z vzdolžnimi vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – 4-kolesen volan 4Control, volan z zobato letvijo, električen servo – gume 245/40 R 19 Y XL Continental ContiSportContact 5
Mere: dolžina 4.865 mm – širina 1.868 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.809 mm – najmanjša razdalja od tal 145 mm – rajdni krog 10,8 m – notranja širina spredaj 1.512 mm, zadaj 1.461 mm – prtljažnik 572/1.681 l – posoda za gorivo 47 (52 brez 4Control) l
Mase: vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna obremenitev 650 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg
Zmogljivosti: največja hitrost 213 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,6 s – poraba (kombiniran cikel) 4,5 l/100 km – izpust CO2 120 g/km
Foto: VK