Avtomobilski teden 45, 2016 Avtomobilski teden 45, 2016
Napovedi o bližnji in nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti avtomobilske industrije so pogosto podobne dolgoročnim vremenskim napovedim – niso točne. Toda vsaj ena utegne biti... Avtomobilski teden 45, 2016
Južnokorejski Samsung je ustvaril trikotnik tehnoloških podjetjih, ki z velikimi koraki (denarjem) vstopa v avtomobilsko industrijo.

Južnokorejski Samsung je ustvaril trikotnik tehnoloških podjetjih, ki z velikimi koraki (denarjem) vstopa v avtomobilsko industrijo.

Napovedi o bližnji in nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti avtomobilske industrije so pogosto podobne dolgoročnim vremenskim napovedim – niso točne. Toda vsaj ena utegne biti dokaj točna – tehnološka podjetja postajajo veliki igralci v avtomobilski industriji.

O tovrstnih apetitih Appla in Googla je znanega marsikaj. Nesporno je predvsem dvoje: da imata zelo veliko denarja, še bolj pa je očitna želja, da ta denar vložita prav v avtomobilsko industrijo. Njuna odločitev ni posebej presenetljiva: avtomobili vse bolj postajajo potujoči telefoni in računalniki, na velika vrata pa trkajo avtonomneži. Razvoj na tem področju je silovit in skokovit – pa naj si o tem misli(j)mo karkoli pač že hočemo. In prav nastanek in razvoj avtonomnih avtomobilov je po oceni tehnoloških podjetij tista velika priložnost, ki naj iz velikega denarja naredi še nekaj večjega. Sedaj se je omenjeni dvojici pridružil še južnokorejski Samsung. Za osem milijard dolarjev je kupil ameriško družbo Harman International Industries. Ta se ukvarja z razvojem tehnologije oziroma izdelkov, ki so vgrajeni v več kot 30 milijonov avtomobilov. Južnokorejski konglomerat ni smrkavi novinec v avtomobilskem poslu, a so se njegovi avtomobilski poskusi pred leti klavrno končali. Lani so začeli znova, saj so v kitajsko podjetje BYD (Build Your Dreams), ki izdeluje avtomobile in baterije, vložili 450 milijonov dolarjev. Tokratni vložek pa je seveda bistveno večji – Samsung naj bi nakup poravnal v gotovini(!) – predvsem pa dokazuje skoraj izjemno ambicioznost tega južnokorejskega elektronskega velikana. Trojica Apple, Google in Samsung – pa verjetno se bo našel še kdo – utegne bistveno bolj, kot je mogoče domnevati ta hip, vplivati na prihodnji razvoj avtomobilov in avtomobilizma. Pa recimo, da se vsaj Samsungu ne bo ‘posrečilo’ tako, kot se mu je z gorečim pametnim telefonom Galaxy Note …

***

Električni avtomobili naj bi imeli obetavno prihodnost, čeprav je na tej poti še veliko neznank.

Električni avtomobili naj bi imeli obetavno prihodnost, čeprav je na tej poti še veliko neznank.

Čeprav je električna avtomobilska ofenziva na evropskih trgih vsaj ta hip bolj podobna kobacanju, postajajo prihodnji načrti številnih avtomobilskih tovarn vse bolj ambiciozni. Nemški BMW ima ta hip v svojem produkcijsko električnem portfelju električni i3 in priključni hibrid i8. Podatki o dosedanji prodaji teh dveh avtomobilov napovedujejo, da bodo v Münchnu konec leta potegnili črto pod številko 60 tisoč. In čeprav se v zadnjem času na tem področju ni zgodilo nič posebej presenetljivega ali revolucionarnega, so Bavarci občutno povečali načrte za prihodnje leto: na cesto oziroma do kupcev bi radi spravili 100 tisoč električnih vozil! Na roke jim gre dejstvo, da so pri i3 povečali zmogljivost baterije, ki naj bi po njihovih napovedih doseg povečala na spodobnih 300 kilometrov. Sicer pa ne more biti kakšnega posebnega dvoma: zmogljivosti baterij se skoraj skokovito povečujejo, s tem pa se povečuje tudi število kupcev. In ko smo že pri dosegih – zgodba je precej podobna temu, kar so dolga leta počele tovarne pri navajanju povprečne porabe goriva tako pri dizelskih kot bencinskih motorjih oziroma avtomobilih. Razkorak med stvarnostjo in tistim, kar so obljubljale avtomobilske hiše, je bil izjemno velik, tako velik, da se je morala zgoditi tudi afera ‘Diesel-Gate’. Podobno je pri baterijah v električnih avtomobilih – teoretični dosegi so eno, praktični pa precej drugačni oziroma skromnejši. Ampak vsaj v prihodnosti to ne bi smel biti velik problem, kajti razvoj je neustavljiv. Tudi cene utegnejo kmalu postati konkurenčne in tako se ‘električarjem’ napoveduje lepa prihodnost. In kje se utegne najbolj zaplesti? Pri infrastrukturi. Ob avtocestah in sicer bo prav kmalu dovolj električnih polnilnic – da boš prišel, ‘natočil’ in odpeljal v sprejemljivem času. Ampak kako naj to stori nekdo, ki nima svoje hiše in torej niti realne možnosti polnjenja čez noč, kar je najbolj praktično oziroma preprosto? Ta hip pravega odgovora ni niti na obzorju. Toda prav bi se bilo spomniti, da tudi avto, ko se je rodil, ni zvozil brez problemov v letu ali dveh, ampak je trajalo dolgo, zelo dolgo.

Janez Kovačič