Renault Mégane R.S.: na slovenskem trgu Renault Mégane R.S.: na slovenskem trgu
Jagode s smetano! Športno-dirkaški R.S. poznamo že od druge generacije Mégana (2004, 165 kW), tretja (2010) je imela že 184 kilovatov, sedaj pa jih... Renault Mégane R.S.: na slovenskem trgu

Renault Mégane R.S.: v prvi vrsti motor in podvozje, takoj za njima pa druga tehnika. In oprema. In vozni užitki.

Jagode s smetano! Športno-dirkaški R.S. poznamo že od druge generacije Mégana (2004, 165 kW), tretja (2010) je imela že 184 kilovatov, sedaj pa jih razkošno ponuja že 205. In to za samo 29.390 evrov.

Segment takšnih športnih avtomobilov je v Evropi sicer razmeroma majhen, a vseeno prodaja vztrajno raste, zato se je konkurenca iz petih leta 2004 povečala že na 9.

Novi R.S. je seveda krepko športnejši od različice GT: spredaj je od njega za 60 milimetrov širši (zadaj za 45), v celem pa za 5 milimetrov nižji. Pa tudi sicer je videti precej bolj našpičen – tudi z motorno masko, z režami na prednjih blatnikih, s posebnimi platišči, z obrobami pragov in z difuzorjem zadaj. Znotraj sta seveda sedeža školjkasta (Recaro bo na voljo jeseni), debel volanski obroč ima na vrhu zajeten rdeč trak in velike stopalke so aluminijaste.

  • 1VK_9802la
  • 1VK_9797
  • 1VK_9800
  • 1VK_9785
  • 1VK_9791a
  • 1VK_9795la
  • 1VK_9787a
  • 1VK_9790la
  • 1VK_9788a
  • 1VK_9789a
  • 1VK_9816a
  • 1VK_9814a
  • 1VK_9813a
  • 1VK_9812
  • 1VK_9809
  • 1VK_9817a

Tehnika je znova odlična: 4-kolesno krmiljenje 4Control, hidravlične blokade hoda prem (v blažilnikih), neodvisno krmiljenje (prednja prema), povečani prednji koluti Brembo (z opcijo bimetalnih kolutov) in dve vrsti podvozja, Sport in Cup. Slednji je še bolj tog, v paketu z njim pa je še samozaporni diferencial Torsen.

Motor je 1,8-litrski turbo 4-valjnik z neposrednim vbrizgom, ki zmore 390 Njutonmetrov pri 2.400-4.800 in 205 kilovatov (280 ‘konj’) pri 6.000 vrtljajih v minuti. Surova reč pri pritiskanju plina in uglajena pri nežnih dotikih stopalke. Sreča je tudi v tem, da lahko kupec izbira med ročnim ali dvosklopčnim EDC (oba 6) menjalnikom.

Tu še ni konec; gumb R.S. Drive za športen način vožnje ima zdaj dve stopnji (Sport in Race), povsem nov je tudi R.S. monitor (z novimi funkcijami ter s povezljivostjo s pametnim telefonom, ki lahko med drugim tudi snema vožnjo), z EDC pride tudi ‘Launch Control’ in EDC zna zdaj tudi samodejno (stalen pritisk na levo zavolansko ročico) optimalno pretikati navzdol pri močnem zaviranju.

R.S. ima bogato serijsko opremo, vključno z dodatnimi (2 krat 3) lučmi R.S. Vision na spodnjem delu prednjega odbijača (meglenke, dodatne luči in luči za ovinek) ter s celotnim varnostnim paketom Multi-Sense, ki ga Mégane lahko ima.

Zato se cena 29.390 evrov oziroma 31.090 evrov za EDC niti ne zdi visoka. So pa pri Renaultu že napovedali prihod različice 300 Trophy (300 ‘konj’, 400 Nm, serijski podvozje Cup, 19-palčna kolesa in bimetalni koluti zavor) tam pred koncem letošnjega leta.◄

Foto: VK