Avtomobilski teden 31, 2018 Avtomobilski teden 31, 2018
Ves čas afere Diesel-Gate se je bilo logično spraševati – kaj pa Martin Winterkorn, človek, ki je bil v času odkritja škandala septembra 2015... Avtomobilski teden 31, 2018

Ali Martin Winterkorn, nekdanji šef VW, seli denar iz Nemčije?

Ves čas afere Diesel-Gate se je bilo logično spraševati – kaj pa Martin Winterkorn, človek, ki je bil v času odkritja škandala septembra 2015 na čelu korporacije? Kako to oziroma zakaj se njega ne lotijo – tako kot kar nekaj drugih pomembnih ljudi koncerna, pri čemer so nekateri že v zaporu, vsaj še ducat pa jih je v preiskavi, bodisi v ZDA bodisi v Nemčiji?! No, nekaj malega je o tem človeku le slišati.

Nemške oblasti sedaj preiskujejo njegove finančne transakcije. Gre predvsem za domnevo, da hoče nekdanji prvi mož VW del svojega premoženja – bodisi v denarju bodisi v obliki nepremičnin – prenesti iz domicilne Nemčije. Po poročanju nemških medijev je bilo 31. januarja lani z Winterkornovega bančnega računa v Nürnbergu na neko računovodsko pisarno v Münchnu nakazanih sedem milijonov evrov, od tega pa približno 3,4 milijona evrov na švicarsko banko Vontobel. V omenjeni banki novice niso hoteli komentirati, nemške oblasti pa se sprašujejo, ali je tako hotel Winterkoren del svojega denarja prenesti nekam bolj na ‘varno’ – če bi se znašel v preiskavi oziroma sodnem postopku.

Tudi v Nemčiji gredo reči precej podobno kot pri nas, vsaj v tem primeru. In ko bodo morda nekoč pogledali Winterkornu bolj pod prste – osnovno vprašanje je, ali je vedel ali ne – bi morda ne bilo nič narobe, ko bi se vprašali, kakšna oziroma kolikšna je vloga dr. Ferdinanda Piëcha, desetletja nespornega vladarja velike hiše iz Wolfsburga, v sloviti dizelski aferi. Morda pa je tudi on kaj vedel pred septembrom 2015?!

***

Na Madžarskem bo BMW zgradil novo tovarno.

Medtem ko še ni jasno, kaj se bo izcimilo iz trgovinskega ping ponga med ZDA in Evropsko unijo, nekatere evropske avtomobilske tovarne že nekoliko preurejajo svojo strategijo. Velja za nemški BMW.

Ta münchenska tovarna bo na vzhodu Madžarske, točneje v Debrecenu, začela graditi novo tovarno. Investicija naj bi bila po sedanjih napovedih vredna milijardo evrov. Kot pravijo, bo njena zmogljivost okoli 150 tisoč vozil letno – torej precej manj kot je zmogljivost novomeškega Revoza – delo pa naj bi dobilo nekako 1.000 ljudi. Odločitev o gradnji tovarne na Madžarskem je posledica premisleka o globalni rasti, pravijo pri BMW. »Po velikih investicijah v tovarne na Kitajskem, Mehiki in ZDA krepimo svojo pozicijo v Evropi – da bi tako ustvarili nekakšno svetovno ravnotežje v tem pogledu,« pravijo v Münchnu. V tovarni bodo lahko nastajali tako klasični kot električni avtomobili.

Sicer pa je bila poteza, upoštevaje dejstvo, da BMW 45 odstotkov vseh svojih avtomobilov proda na Stari celini, nekako pričakovana. In morda je k temu nekaj malega pripomogel tudi The Donald…

***

Julija je Elon Musk pet dni in noči preživel v svoji kalifornijski tovarni.

V začetku prejšnjega meseca je Elon Musk preživel skoraj teden dni v svoji tovarni v ameriškem Fremontu. Menda se pet dni ni preoblekel, je zapisal ameriški Bloomberg. Razlog? Skušal je ugotoviti, zakaj proizvodnja avtomobilov ne teče tako, kot si je zamislil. Vprašanje je, kaj je ugotovil.

V letošnjem drugem četrtletju je imela Tesla rekorden promet oziroma prihodke, izgube pa je bilo kljub vsemu še za krepkih 717 milijonov dolarjev. Kljub temu borze (trgi) še vedno verjamejo, da bo izplaval iz godlje, v kateri se je znašel po napovedih o hitri in učinkoviti proizvodnji Tesle 3. Lani so naredili vsega 2.700 Tesel 3, letos nekako 41 tisoč, kar pomeni, da so daleč od tistega, kar je napovedoval Musk. Napovedal pa je izdelavo dobrih 5.000 vozil v tednu dni! V času, ki ga je Musk prebil v tovarni, so opravili vrsto sprememb na avtomobilu in ‘mašili’ luknje v proizvodnji. Nekoliko nenavadno je, da Tesla gradi in v vesolje pošilja rakete, ne more pa organizirati izdelave avtomobila, kot je Tesla 3.

 Bloomberg navaja, da japonska Toyota, ki velja za najproduktivnejše avtomobilsko podjetje na obli, za izdelavo avtomobila porabi približno 30 ur. Pri Tesli za izdelavo Tesle 3 menda potrebujejo vsaj 90 ur, kar je seveda velika razlika. Res je tudi, da je Tesla 3 električni avtomobil, pri katerem obstajajo nekatere specifične zahteve, toda v končni fazi je zgolj avtomobil – kot jih naredijo na milijone v zelo različnih okoliščinah.

Elon Musk, vizionar in hkrati navdušenec, je morda ugotovil, da je izdelava avtomobila dokaj preprosta – če poznaš vse skrivnosti in podrobnosti. In v tem je kavelj.

Janez Kovačič