



Ford Tourneo Courier: z novimi argumenti utegne biti prodajna uspešnica.
Fordov Courier druge generacije je čisti tehnični naslednik prve, a je, navkljub enaki platformi, v vse smeri izdatno zrasel. Pri nas je že naprodaj; osebna različica (Tourneo) stane najmanj 24.610 evrov, gospodarska (Transit) pa 21.250 evrov.
Platforma (Ford Global B-car), na kateri slonita tudi Puma in zadnja generacija Fieste (ki ni več naprodaj), je resda namenjena majhnim avtomobilom, a so jo pri Fordu prilagodili tako, da je novi Courier v primerjavi s prejšnjim zrasel v dolžino in med osema za okoli dva decimetra, s tem pa se je močno približal višjemu razredu podobnim izdelkom. Od Doblója je, denimo, krajši za dobrih 6 centimetrov, od hišnega Connecta pa za dobrih 16 centimetrov. Druščina Combo/Berlingo, Proace City/Rifter, Kangoo, Citan/T in Caddy je nekje vmes med Doblójem in Connectom.
Z oglatim videzom narahlo spominja na prikupno (sicer manjšo) Škodo Yeti, s črnimi obrobami spodnjega dela karoserije (in z možnostjo kontrastne barve strehe) pa želi vzbuditi misel na športne terence.
Oglatost je, sploh pri tovrstnih vozilih, seveda prednost, ko gre za obliko notranjega prostora oziroma za izkoriščenost tlorisa vozila. Osebni Tourneo Courier ima strešna vzdolžna nosilca, dvižna zadnja vrata, par drsnih bočnih vrat, pet sedežev, v imitacijo usnja odet volanski obroč, številna praktične odlagalna mesta, nesimetrično deljivo zadnjo klop in na slabih 4,4 metra dolžine za 44 odstotkov večji prtljažnik (570/2.160 l). Takšen – vsestranski – želi biti (tudi) nadomestilo za limuzinske kombije (B-Max, C-Max, pa tudi Fusion), ki jih nekateri kupci odkrito pogrešajo.
Tehnično je znotraj precej naprednejši, saj ponuja digitalne merilnike, vhode USB A in C, operacijski sistem Sync 4 z barvnim, 8-palčnim zaslonom, brezžično povezavo z operacijskimi sistemi pametnih telefonov in sistem FordPass Connect (odklepanje in zaklepanje na daljavo, pomoč na cesti, Wi-Fi, informacija o količini goriva na daljavo, …).
Tourneo Courier je na voljo le z litrskim bencinskim motorjem z 82 kilovati, menjalnik pa je serijski ročni (6) ali za doplačilo 1.650 evrov dvosklopčni (7). Pri nas sta v ponudbi dva paketa opreme, upoštevaje dva menjalnika in dva paketa pa so v ceniku štiri različice. Najcenejši je Tourneo Courier 1.0 EcoBoost Titanium (24.610 €), najdražji pa 1.0 EcoBoost DS7 Active (27.760 €).
Transit Courier, dostavnik torej, je seveda zelo podoben oziroma v istih elementih drugačen kot vsi tovrstni avtomobili. Zadaj so vrata 2-krilna, drsna vrata na boku so samo na desni (za leva je treba doplačati 540 evrov), zadnji del karoserije ni zastekljen in med tovornim in potniškim delom je pregrada. Ta ima za sovoznikovim sedežem spodaj pravokotno loputo, na račun katere je moč v vozilo naložiti tudi do 2,6 metra dolge kose.
Ključen podatek je, da zmore pogoltniti dve paleti Euro (v prejšnjo generacijo ni šla niti ena), pa tudi to, da je precej povečana nosilnost, ki znaša vse do 845 kilogramov. Seveda, večja (za 25 odstotkov) je tudi prostornina tovornega dela, ki znaša 2,9 kubičnega metra. Pravijo pa tudi, da so v notranjosti še dodatna mesta, namenjena tipičnim uporabnikom dostavnika.
Dostavniku so namenili možnost enojne ali dvoje kabine (dvojna, vsaj za zdaj, ni v slovenskem ceniku) ter več motorjev kot Tourneu. Poleg že omenjenega (1.0 92 kW) ima lahko Transit še enak motor, le z manjšo močjo (1.0 74 kW), pa tudi dizelski stroj prostornine 1,5 litra in moči 74 kilovatov. Pri nas je s 74-kilovatnima motorjema menjalnik ročni 6-stopenjski, z 92-kilovatnim pa dvosklopčni 7-stopenjski. Paket opreme je en sam.
To pomeni, da so v našem ceniku tri različice; Transit Courier 1.0 EcoBoost 74 kW (R6) stane 21.250, 1.0 EcoBoost 92 kW DS7 23.280 in 1.0 EcoBlue 74 kW R6 24.250 evrov.
Pri slovenskem zastopniku predvidevajo, da bodo letos pri nas prodali okoli 320 Tourneov Courierjev in kakih 160 Transitov Courierjev.◄
Foto: VK