



Carlos Ghosn je na odkupljeni in začasni svobodi.
Carlos Ghosn znova v središču pozornosti
Nekaj ur po tistem, ko je tokijsko sodišče ugodilo predlogu oziroma zahtevi odvetnikov Carlosa Ghosna, da naj nekdanji prvi človek zveze Renault-Nissan-Mitsubishi ob plačilu varščine v višini 8,9 milijona dolarjev odide na prostost, so preiskovalci vložili pritožbo. Toda sodišče je pritožbo zavrnilo in sloviti CG je odkorakal na svobodo.
To je bil že tretji poskus Ghosnovih odvetnikov, da bi enega najbolj znanih zapornikov sedanjega časa vsaj začasno spravili iz zapora. Medtem je Ghosn zamenjal odvetniško ekipo. Po novem jo vodi 72-letni Junichiro Hironaka, ki mu pravijo tudi Britev, ki je sicer ob odločitvi sodišča dejal, da so pogoji ostri, a to je vsekakor bolje kot preiskovalni zapor. Ob plačilu visoke varščine naj bi se Ghosn strinjal tudi z elektronskim nadzorom, seveda ne bo smel potovati, kaj šele zapustiti Japonske, tudi ne bo ali ne bi smel imeti stikov s tistimi, ki bi lahko vplivali na priče ipd.
Vse drugo ostaja enako. Ghosn naj ne bi finančnim oblastem prijavil dohodka v višini nekako 80 milijonov dolarjev, poleg tega naj bi del Nissanovega denarja porabil za pokrivanje izgube pri osebni investiciji ipd. Ghosn ob tem pravi, da gre za zaroto in izdajo, pri čemer vsaj za sedaj prsta obtožbe ni neposredno uperil proti ljudem iz Nissana. Je pa njegov primer seveda precej razburkal svetovno javnost predvsem zaradi razmer v preiskovalnem zaporu, kjer so ga zasliševali brez prisotnosti odvetnikov. Torej je vprašanje brezpredmetno: kaj bi bilo, ko bi se nekaj podobnega zgodilo nekomu, ki ni Ghosn, pač pa povsem običajen človeka tega sveta?!
***

Carlos Tavares menda pogleduje po partnerski tovarni oziroma korporaciji.
Oživljena ideje Sergia Marchionneja
Verjetno še ni pozabljeno, kako je pokojni Sergio Marchionne, lani preminuli izvršni direktor korporacije Fiat Chrysler Automobiles (FCA), že leta nazaj napovedal združevanje avtomobilskih tovarn. Tedaj se je zdela njegova napoved nekako utopična, sedaj vse kaže, da je imel kanadski Italijan kar prav in da je zmogel gledati daleč v prihodnost.
Carlos Tavares, najpomembnejši mož skupine PSA (Peugeot Citroën), od predlani tudi lastnik Opla in Vauxhalla, po nepotrjenih vesteh pogleduje po partnerju. V njegovem vizirju naj bi bili FCA, pa General Motors (GM) in tudi skupina Jaguar Land Rover (JLR), ki je v lasti indijske Tate. Čeprav je vse skupaj še precej zavito v tančico, se je že odzval Mike Manley, direktor FCA, ki je na ženevskem avtomobilskem salonu dejal, da »podpiramo vsak posel, ki bo pripomogel h krepitvi FCA«. In zakaj bi bil FCA zanimiv za PSA?
Francoska grupacija si že dolgo želi, in to si seveda želi tudi Carlos Tavares, razširiti tudi izven Evrope, se pravi v Severno Ameriko oziroma v ZDA, pa tudi v Rusijo in še kam. V ZDA bi bilo to možno ob pomoči FCA. Pri GM za sedaj še ni kakšnega odziva, niti pri Tati, ki ima v rokah JLR. Ta pa se v zadnjem času srečuje s precejšnjimi izzivi, pri čemer jih je prizadel bistveno skromnejši posel na Kitajskem. Je pa Tata prav te dni zanikala trditve oziroma namige, da naj bi razmišljali od prodaji manjšega lastniškega deleža v JLR. Ampak skoraj ne more biti dvoma, da prihaja ‘sezona’ združitev ali pa vsaj bistveno tesnejšega sodelovanja med avtomobilskimi korporacijami, kajti investicije v električne avtomobile, samodejno vožnjo in še kaj zahtevajo ogromno denarja.
***

Tesla zapira razstavne salone in bo prodajala le po spletu.
Tesla: namesto salonov nižja cena avtomobila
Avtomobilska industrija je res pred velikimi izzivi. Pa ne le zaradi električnih avtomobilov, samodejne vožnje, okoljskih zahtev in podobnega, pač novih načinov uporabe, lastništva in nenazadnje tudi prodaje avtomobilov.
Tako so se pri Tesli odločili, da bodo prodajo preselili na splet, kar pomeni, da naj bi po sedanjih napovedih zaprli na desetine prodajnih salonov. Ostala naj bi jih le peščica in sicer na najbolj pomembnih mestih. Zanimivo pri vsem tem je, da večina tistih, ki je že pred leti naročila Teslo 3, avtomobila še nikoli ni videla, kaj šele sedla vanj ali morda preskusila. Toda pri Tesli zatrjujejo, da naj bi tako cene znižali za približno šest odstotkov. Za sedaj so v ZDA ceno Tesle 3 znižali na približno 35 tisoč dolarjev, kar pa še vedno ni nizkocenovni električni avtomobil, kot je Elon Musk obljubljal na začetku. Zanimiva je še ena podrobnost: kupcem Tesle naj bi omogočili vrnitev že kupljenega vozila po sedmih dneh oziroma po manj kot prevoženih 1.000 miljah – če se jim avto ne bo zdel primeren … Toda k tej novici gre še ena: v prvem letošnjem četrtletju kljub vsemu ne bo dobička.
V igri z avtomobili se pojavlja tudi nemška trgovska diskontna veriga Lidl. Pred kratkim so v zakup ponudili Fiat 500 in sicer za različno obdobje (od 24 do 48 mesecev), pri čemer naj bi v najbolj ugodnem primeru mesečni zakup stal manj kot 90 evrov. Menda so avtomobile tako rekoč v hipu razgrabili, avtomobilskim tovarnam pa nedvomno povzročili še kakšen dodaten sivi las.
Janez Kovačič