Renault Espace dCi 160 EDC Initiale Paris Renault Espace dCi 160 EDC Initiale Paris
‘New wave’* tega tisočletja? Espace je nastajal v času, ko je glasbeno sceno preplavil ‘novi val’, in ni vrag, da pri Matri niso poslušali... Renault Espace dCi 160 EDC Initiale Paris
Renault Espace dCi 160 EDC Initiale Paris: močno osvežen pogled na temo, staro 30 let.

Renault Espace dCi 160 EDC Initiale Paris: močno osvežen pogled na temo, staro 30 let.

‘New wave’* tega tisočletja?

Espace je nastajal v času, ko je glasbeno sceno preplavil ‘novi val’, in ni vrag, da pri Matri niso poslušali tudi Adam and the Ants, Alphaville, Blondie in podobne.

Novi val je zdaj že zgodovina, a zgodovina se, pravijo, ponavlja.

Marsikateri vrhunski športnik je modro opozoril: »Ni tako težko biti prvi, kot je težko prvi ostati.« Kar nekako strašljivo resnično je to v življenju nasploh. Jasno, tudi v avtomobilski industriji.

Da se ne vrnemo do Adama in Eve, zgolj na kratko: Espace je bil prvi evropski limuzinski kombi, ki kljub uspehom prve generacije dolgo ni imel pravega tekmeca. Drži tudi, da so pri Renaultu potem, ko so se tekmeci končno prebudili in ponudili močna protiorožja, vselej uspeli na trg poslati nekaj posebnega in predčasnega. A vselej je bil Espace tipičen predstavnik limuzinskih kombijev.

Tudi tokrat je Renaultu, kljub vse bolj inovativni konkurenci, uspelo narediti avtomobil, ki sicer ni več tako revolucionaren, kot je Espace nekoč bil, pač pa dovolj samosvoj in poseben, tudi nekoliko bolj konvencionalen kot Espace 4. generacije, a prijeten na prvi pogled.

  • 1VK_9434aw
  • 1VK_9328
  • 1VK_9317aw
  • 1VK_9318
  • 1VK_9343a
  • 1VK_9321a
  • 1VK_9319a
  • 1VK_9320a
  • 1VK_9080awc
  • 1VK_9326
  • 1VK_9432a
  • 1VK_9426rca
  • 1VK_9334a
  • 1VK_9430a
  • 1VK_9329a
  • 1VK_9335a

A takšen odpira kakšno morda neljubo vprašanje. Je z zasnovo želel postati kot Fordov S-Max? Je zmanjkalo poguma za avantgardnost, ki smo je bili vajeni doslej? In navsezadnje: zakaj mu pravijo križanec? Katerim definicijam križanca sledi?

Pojmi so v avtomobilizmu danes bolj kot kdajkoli raztegljivi in po malem izmaličeni, a Espace 5. generacije je kljub vsemu težko križanec. Le dve stvari bi lahko prisodili v to kategorijo (njegove visoke gume in visoko sedenje), a je to krepko premalo, da bi ga lahko postavili vštric (seveda ne mersko)… tudi Kadjarju. Navsezadnje niti sistema zoper zdrs pogonskih koles (ASR) ni moč izključiti.

  • 1VK_9371
  • 1VK_9372
  • 1VK_9373
  • 1VK_9374
  • 1VK_9375
  • 1VK_9376
  • 1VK_9377
  • 1VK_9378
  • 1VK_9379
  • 1VK_9380
  • 1VK_9381
  • 1VK_9382
  • 1VK_9383
  • 1VK_9384
  • 1VK_9387

Vse bolj drži, da se je s tehničnimi in filozofskimi definicijami nesmiselno obremenjevati in v tem primeru je Espace krasen avtomobil. Potegne, kot rečeno, z videzom, vzbudi zanimanje. Dobra novica: notranjost pritegne še bolj. Zunanjost se je odrekla okornosti klasične definicije limuzinskih kombijev, notranjost je našla nove poti oblike in prilagodljivosti. Izstopa, jasno, povečevanje prtljažnika. Da bi ga podaljšali v želeni obliki, je dovolj pritiskanje na ustrezne gumbe v prtljažniku: najprej v naslonjalo pade vzglavnik, nato se naslonjalo prekucne. Gumbi so za vsakega od sedežev posebej, poleg tega je še bližnjica za vse sedeže – pritiskanje na ta gumb postopoma zlaga sedeže do končne ravne površine. Boljše rešitve za zdaj v avtomobilizmu še ni. Sem morda sodi tudi električno zapiranje pokrova prtljažnika – gumb je na običajnem mestu, je pa, glede na splošno uglednost, ki jo izžareva Espace, videti cenen.

Armaturna plošča ne prinaša revolucije. Kdor je že sedel v Kadjaru, se bo tu hitro znašel. Za merilnike bi si skoraj upal trditi, da so mersko in oblikovno ‘kopiraj/prilepi’, prav tako za volanski obroč. V preostalem se Espace razlikuje po 90-stopinjskem obratu: tako reže za zrak kot osrednji zaslon so tu pokončni. Posledično je Kadjaru podobna tudi logika sprejemanja informacij, le da je tu vsega več in le da ni 4-kolesnega pogona. Drugače je s klimatsko napravo: pri samodejni nastavitvi in pri vseh odprtih režah vselej nekomu piha v glavo, ali prednjima ali zadnjim potnikom, odvisno od usmeritve rež na armaturni plošči.

  • 2015-09-28 20.05.55
  • 1VK_9529
  • 1VK_9530
  • 1VK_9531
  • 1VK_9532
  • 1VK_9533
  • 1VK_9534
  • 1VK_9535
  • 1VK_9536
  • 1VK_9537
  • 1VK_9538
  • 1VK_9539
  • 1VK_9540
  • 1VK_9541
  • 1VK_9542
  • 1VK_9543
  • 1VK_9544
  • 1VK_9545
  • 1VK_9547
  • 1VK_9548

Espace ima tudi projicirni zaslon za voznika. Krasna reč, ergonomsko v teoriji in praksi odlična, pri tem pa ni prav nič pomembno to, da spominja na tiste v Peugeotih. Morda je dobavitelj isti. Se pa najde kakšna druga ergonomska zamera: na velikem(!) osrednjem zaslonu sta cifri za uro in zunanjo temperaturo (pre)majhni, razdalja oziroma čas do avtomobila spredaj (v primeru možnosti trčenja) pa ee izpiše s tako majhnimi črkami, da je čisto vseeno, če te informacije ne bi bilo.

Renault še vedno navdušuje z rešitvijo osrednje ključavnice: ključ (kartica) je prikladne oblike, sistem pa brezhibno deluje in je nadvse praktičen, ker ne za vstop, ne za zagon in niti za zapuščanje avtomobila ključa ni treba najti in nanj pritiskati. Mimogrede: odlično deluje tudi sistem samodejne ročne zavore, kar v avtomobilizmu (še vedno) ni samo po sebi umevno. In še beseda od predalu pred sovoznikom: tako kot pri Capturju tudi tu nima tečaja, da bi ‘padel’ navzdol, pač pa se odpira običajno, kot predali v kuhinji. Dobra stran je, da je velik in kvadrast, slaba pa, da sovoznika udari v kolena, ker se odpira na vzmet.

Čeprav je nekako ‘kupejevskega’ videza, ima Espace sedem sedežev. V drugi vrsti so trije posamični in enako veliki sedeži zelo dobri. Potnikom so namenili dva žepa, dva napajalnika (USB!), komande za ločeno nastavljanje klimatske naprave, gretje skrajnih dveh sedežev, predal v sredinski konozoli med prednjima sedežema, 12-voltno vtičnico, zračne reže v stebričkih B in v vratih(!), dve bralni lučki in okoli 20-centimetrski vzdolžni pomik sedežev (posamično). Bogato. Žal pa ni moč nastavljati naklona naslonjal.

Tretja vrsta je tudi tu pomožna: dva sedeža sta sicer korektnih mer in dostop do njiju je olajšan na račun pomika sedežev druge vrste, je pa jasno omejena prostornost predvsem za noge. Za otročad več kot dovolj, za odrasle pa bolj ali manj le za kratke poti.

Zaenkrat prav dosti izbire pri pogonskem sistemu ni. Izmed treh motorjev se je najbolj ‘varno’ odločiti za zmogljivešega od obeh turbodizlov, kar takoj dvigne ceno za 6 tisočakov (ker je s tem treba vzeti še boljši paket opreme), a je 380 Njutonmetrov brez dvoma dobra popotnica za osnovno tono in (skoraj) sedemsto kilogramov plus ostalo vsebino, ki se nabere na sedmih sedežih ter za njimi. Ker kljub lepi navorski številki tale Espace ni prav nič poskočen, za kar gre delno krvida tudi dvosklopčnemu menjalniku EDC. Ko se takšen Espace pelje 180 kilometrov na uro, se to zdi lepa potovalna hitrost, saj se motor vrti s še sprejemljivimi 3.000 vrtljaji v minuti, celotna mehanika pa vliva zanesljiv in varen občutek. Problem je tu le priti do te hitrosti, saj je motor zelo slabo prožen. Ne pomaga niti nastavitev Sport, saj ta ne dela čudežev in je tule osmišljena bolj na splošen ‘francoski’ pogled na svet kot v smislu hišnega R.S. Glede zmogljivosti velja, da za Njutonmetre in kilovate motorja Espace ne gre, kot bi pričakovali, glede porabe pa, da je, upoštevaje to maso, aerodinamiko, kilovate in ne prav zgledno vedenje desne noge, presenetljivo majhna.

  • 1VK_9393a
  • 1VK_9553a2
  • 1VK_9552a
  • 1VK_9392a
  • 1VK_9549a
  • 1VK_9396
  • 1VK_9397
  • 1VK_9400alsh
  • 1VK_9395
  • 1VK_9402a
  • 1VK_9404a
  • 1VK_9394
  • 1VK_9399
  • 1VK_9350
  • 1VK_9351a
  • 1VK_9352a
  • 1VK_9357a
  • 1VK_9359
  • 1VK_9360
  • 1VK_9363
  • 1VK_9364
  • 1VK_9367
  • 1VK_9406
  • 1VK_9348

Menjalniku pa ni le počasnejši, kot bi si morda kdo želel, pač pa tudi manj ‘pameten’ v nekaterih pogojih. Pri vožnji po klancu navzdol brez plina mirno pretakne navzgor in pomaga le še ročno pretikanje nazaj v nižjo prestavo s pomočjo ročice med sedežema, saj zavolanskih ušes nima. Navsezadnje jih pri svojem elegantno-lagodnem splošnem značaju Espace niti ne potrebuje.

Zanimivo pri tem je, da ima tale Espace, kljub zelo nešportnem značaju, štirikolesen volan 4Control. Z njim je Espace v ovinkih dinamično odziven, tudi bolj lahkoten pri zavijanju (glede na svoje mere) in navsezadnje zaradi manjšega obračalnega kroga nekoliko bolj okreten, kot bi bil brez. Toda glede na zmogljivosti motorja in glede na preostalo mehaniko ter na krmilno elektroniko 4Control tu še zdaleč ni nujen.

Tako 4Control kot prilagodljivo vzmetenje prideta s paketom Initiale Paris, oboje pa voznik upravlja oziroma nastavlja s sistemom Multi-Sense. Ta skrbi še za marsikaj drugega, od nastavitve značaja motorja, menjalnika EDC in volana do nastavitev voznikovega sedeža (tudi masaža!), ambientalne osvetlitve (ki je številčno in barvno zelo bogata), značilnega Renaultovega zvoka R-Sound (ki je tu kar v skladu s športnostjo mehanike), merilnikov ter klimatske naprave. Vsaj v začetku ima voznik s tem veliko zabave, kasneje pa postane zadeva kar uporabna.

Morda je prav opisano glavni adut novega Espaca: športen videz limuzinskega kombija in nekaj športnih elementov mehanike, a v splošnem zgolj dinamično udobna, lagodna vožnja. Ob tem pa dosti več poudarka na udobju in opremi notranjosti. Vedeli bomo šele jutri, a čisto mogoče je to ‘novi val’ avtomobilizma nasploh.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 8° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 15.271 km – menjalnik v položaju D – gume 235/55 R 19 W Dunlop Sport Maxx RT – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto) – tempomat delujoč le do 140 km/h

Poraba in trušč

60 km/h, 1.200/min: 3,5 l/100 km – 87 dB

100 km/h, 1.600/min: 4,8 l/100 km – 90 dB

130 km/h, 2.100/min: 7,1 l/100 km – 93 dB

160 km/h, 2.600/min: 10,4 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 8,4 l/100 km

Pohvale

+ inovativno samosvoj avtomobil

+ lagodnost in lahkotnost vožnje

+ štirikolesen volan 4Control

+ podiranje sedežev 2. in 3. vrste na pritisk gumba

+ udobje za potnike 2. vrste

+ videz kokpita

+ pameten ključ

+ Multi-Sense: količina nastavitev

+ projicirni zaslon

+ vzdolžno pomični sedeži druge vrste

+ masaža sedežev

+ videz merilnikov in podoba osrednjega zaslona

+ izdatna ambientalna osvetlitev

+ velikost in oblika predala pred sovoznikom

+ oprema avdio sistema

+ aktiven parkirni pripomoček

+ 3-področna klimatska naprava, reže za zračenje

Graje

– zmogljivosti pogona

– ni hlajenega predala

– skromna osnovna notranja osvetlitev

– razmeroma skop potovalni računalnik

– slaba mesta za plastenke

– prikaz nekaterih podatkov (majhne cifre)

– tempomat deluje le do 140 kilometrov na uro

– neprijazni meniji predvajalnika glasbe

– drag paket Initiale Paris

Na kratko

Zdi se, da želijo pri Renaultu z novim Espacom povedati, da je treba pri limuzinskih kombijih obrniti nov list. Espace zato ni zgolj nova interpretacija starih pravil – pravila so vsaj delno napisali na novo. Morda bo, vsaj sprva, marsikateri lastnik Espaca 4. generacije neprijetno presenečen, z neobremenjenim pogledom pa je novi Espace prijeten, uporaben in zanimiv avtomobil s sedmimi sedeži.

Cene

Renault Espace dCi 160 EDC (Zen): 35.990 evrov

Renault Espace dCi 160 EDC Initiale Paris: 41.990 evrov

Testni Renault Espace dCi 160 EDC Initiale Paris: 47.190 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – biturbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 380 Nm pri 1.750/min – največja moč 118 kW (160 KM) pri 4.000/min

Pogon: dvosklopčni menjalnik (6) – pogon spredaj

Vozna dinamika: Sport, ECO, Neutral, Comfort, Perso

Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 7 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema z vzdolžnimi vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – 4-kolesen volan 4Control, volan z zobato letvijo, električen servo – gume 235/55 R 19 W Dunlop Sport Maxx RT

Mere: dolžina 4.857 mm – širina 1.888 mm – višina 1.677 mm – medosna razdalja 2.884 mm – najmanjša razdalja od tal 160 mm – rajdni krog 11,6 m – notranja širina spredaj 1.549 mm, v sredini 1.543 mm, zadaj 1.296 mm – prtljažnik 247/2.035 l – posoda za gorivo 58 l

Mase: vozilo 1.659 kg – dovoljena skupna obremenitev 812 kg – dovoljena obremenitev strehe 80 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 202 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,9 s – poraba (kombiniran cikel) 4,6 l/100 km – izpust CO2 120 g/km

Foto: VK

*Zvrst glasbe iz preloma 70. v 80. leta