Peugeot 5008 in prenovljeni 308: na slovenskem trgu Peugeot 5008 in prenovljeni 308: na slovenskem trgu
Predpremierno že na slovenskem avtomobilskem salonu konec letošnjega marca predstavljeni novi 5008, ki se je iz limuzinskega kombija prelevil v športni terenec, je zdaj... Peugeot 5008 in prenovljeni 308: na slovenskem trgu

Peugeot 5008 (levo), zamenjava avtomobilskega razreda, in 308, prenova avtomobilske klasike.

Predpremierno že na slovenskem avtomobilskem salonu konec letošnjega marca predstavljeni novi 5008, ki se je iz limuzinskega kombija prelevil v športni terenec, je zdaj na voljo slovenskim kupcem. Zanj bo treba odšteti najmanj 22.798 evrov.

Na svojih 4,6 metra dolžine je obdržal 7-sedežno notranjost (pri čemer je moč zadnja dva sedeža tudi odstraniti, kljub temu da se sicer lahko pogrezneta v dno) in vzdolžno pomične sedeže druge vrste, med sebi podobnimi pa ima najdaljšo medosno razdaljo. Nastal je na isti platformi, kot jo ima že 3008 (pa tudi kak Opel), kar pomeni, da ima z njim marsikaj skupnega vse od motorjev naprej.

Na izbiro so tako bencinski (1.2, 96 kW, in 1.6, 121 kW) in dizelski (1.6, 73 in 88 kW, 2.0, 110 in 133 kW) stroji, menjalnik je z nekaterimi od njih lahko tudi samodejni, za zdaj pa je pogon le prednji – dokler (morda?) ne pride njihova značilna hibridna, 4-kolesno gnana različica.

  • 1VK_9175aw
  • 1VK_9186a
  • 1VK_9199aw
  • 1VK_9189la
  • 1VK_9207aw
  • 1VK_9200a
  • 1VK_9184sha
  • 1VK_9211a
  • 1VK_9194aw
  • 1VK_9191a
  • 1VK_9192a
  • 1VK_9195a
  • 1VK_9206aw

Jasno, tudi 5008 ima – tokrat znova izpopolnjen – i-Cockpit, pa sodobnejše varnostne asistenčne sisteme (enake kot 3008) in žarometa LED, seveda pa je za nekatere tovrstne priboljške treba izbrati boljši paket opreme ali jih doplačati.

Paketov opreme je 5 in v ceniku je ta hip 22 kombinacij motorjev, menjalnikov in opremskih paketov, cena iz uvoda pa velja za 1.2 PureTech 130 Access. Pri zastopniku menijo, da bo med bolj priljubljenimi različica z enakim motorjem, a z drugim paketom Active, ki sicer stane 24.838 evrov, a kot je pri nas (oziroma pri njih) v navadi, ga ponujajo v posebni, bolje opremljeni izvedbi (dodana navigacijska naprava) za 23.771 evrov.

Nekoliko v njegovi senci je prenovljeni 308, ki je pridobil predvsem na povezljivosti in asistenčnih sistemih. Ima nove prednje luči, motorno masko, pokrov motorja, platišča in pri dražjih paketih tudi (zatemnjene) zadnje luči, nov je paket GT Line (spremenjena odbijača, zaključek izpuha, športne stopalke, navigacijski sistem), različica GTI (ki sicer še ni v ceniku) pa je odslej na voljo tudi v kombinaciji črne in modre barve.

Nekateri asistenčni sistemi so po novem na voljo za doplačilo že pri drugem paketu opreme, na slovenskem trgu pa so serijski opozorilnik ob nenamernem zapuščanju prometnega pasu, opozorilnik ob utrujenosti voznika, sistem za samodejni preklop med žarometi in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Pri poglavju o povezljivosti se prenovljeni 308 pohvali z vsemi platformami – MirrorLink, Android Auto in Apple CarPlay.

Motorjev (nekateri so novi oziroma prenovljeni predvsem v smislu manjših izpustov) za 308 je ta hip v ceniku šest (bencinski 80, 96 in 151 kW in dizelski 75, 88 in 110 kW). S 134-kilovatnim dizlom bo na voljo nov, 8-stopenjski samodejni menjalnik, nov pa je tudi dizelski BlueHDi 130 (97 kW). V tem trenutku ti različici še nista v ceniku.

Pri 308 bo kupec še vedno izbiral med dvema karoserijama (komblimuzina in kombi SW, pri nas približno v razmerju pol-pol), današnji uradni cenik pa vsebuje 26 različic kombilimuzin in 25 kombijev, ki je za okoli 800 evrov dražji. Najcenejši je 1.2 PureTech 110 Access (15.190 €), pri zastopniku pa veliko upov polagajo na 1.2 110 Active z dodatnim paketom (meglenke, Mirror Screen in 5-letna garancija) za posebno ceno 15.690 evrov.

S prenovo se je 508 podražil za slabih 500 evrov, kar gre menda predvsem na račun bolj bogate opreme, primerjati stari in novi 5008 (sicer okoli 4.000 € priratska na ceni) pa ni smiselno, saj ge za povsem drug avtomobil. Letos naj bi pri nas prodali po 200 prvih in drugih, leta 2018 pa 500 5008 in 600 308.◄

Foto: VK