Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Acenta Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Acenta
Naj bo tako Čuden tič. Piše na njem zadaj: X-Trail. Tovarniško. Torej je X-Trail. Lahko bi sodil, a na silo: vedno, prav pri vsaki... Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Acenta
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Acenta: ima vse, le nič več ikstrailovskega.

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Acenta: ima vse, le nič več ikstrailovskega.

Naj bo tako

Čuden tič. Piše na njem zadaj: X-Trail. Tovarniško.

Torej je X-Trail.

Lahko bi sodil, a na silo: vedno, prav pri vsaki odločitvi nekega (avtomobilskega) proizvajalca, stoji zadaj več ljudi z dohodki in za njimi več mnenj, če že ne statističnih podatkov ali celo raziskav. Naj bo torej tako, čas pa bo pokazal.

Če človek ni ravno strokovnjak za Nissane, bi ga zlahka ‘kupil’ kot (novi) Qashqai. Vse do zadka se je treba sprehoditi, da opazite večjo razliko. In pravzaprav je Qashqai. Če bi o njem govorili z Nissanovim jezikom izpred desetletja, bi mu danes lahko rekli Qashqai+2. X-Trail je namreč od Qashqaia daljši, da gre vanj še tretja vrsta sedežev.

V resnici sta si različna dosti bolj, kot je videti: tudi spredaj sta dovolj drugačna, da sestavni deli enega ne ustrezajo drugemu. A to bi težko označil kot dobro in prav tako težko kot slabo. Tako pač je. Menda je pri vsem skupaj že od prihoda novega X-Traila na trge bolj moteče (ali pa vsaj nerazumljivo) to, da X-Trail ni naslednik X-Traila. (Prvi) dve generaciji tega avtomobila sta imeli lepo mesto: med danes vse bolj priljubljenimi mehkimi terenci na eni in med pravimi terenci na drugi strani. Danes je X-Trail le še en Nissanov mehki oziroma športni terenec. Naj bo tako.

  • 1VK_5443a
  • 1VK_5450a
  • 1VK_5451
  • 1VK_5434
  • 1VK_5433a
  • 1VK_5448apai
  • 1VK_5397
  • 1VK_5452
  • 1VK_5432
  • 1VK_5394awshc
  • 1VK_5429
  • 1VK_5431
  • 1VK_5428a
  • 1VK_5398a
  • 1VK_5537a

Tehnično pa se X-Trail od Qashqaia ne razlikuje prav dosti. Platforma je skupna, menda nekoliko drugačna, a najbrž ne prav dosti. So se pa pri Nissanu odločili za modro potezo: X-Trailu so namenili večvodilsko zadnjo premo, medtem ko ima Q-q poltogo. Prevedeno v razumljiv jezik: X-Trailova je bolj zapletena, dražja, a tudi udobnejša. Kar je prav, sploh ker je zamišljen za prevoz več potnikov zadaj. Predvsem na udarnih jamah in slovenskih ‘ležečih policajih’ je razlika dobro opazna – v prid X-Traila.

Menda sta si še najbolj podobna na prednjih sedežih. Ta sta tudi tu premalo (nazaj) nagnjena in nenastavljiva, škoda. Vse dobro in malo manj dobro torej velja, kot sem zapisal za Qashqai: slaba samodejnost klimatske naprave (pri zimskih temperaturah jo je dobro nastaviti na 16,5 stopinj Celzija, sicer greje kot pečica, in hitro se zarosi, tudi če zunaj ni posebej vlažen zrak), odlični (intuitivni) meniji navigacijske naprave in povprečen meni avdio naprave, pregledna merilnika, od osmih možnih gibov šip v vratih sta samo dva samodejna, zelo dobri (pripravni in veliki) predali in še kaj.

Zgodba pa je povsem drugačna za prednjima sedežema. Tam je v X-Trailu izdatno (kake četrt metra) vzdolžno pomična klop in sicer ločeno v razmerju 60:40. Prav tako izdatno je nastavljiv kot naslonjala klopi druge vrste, tokrat celo v razmerju 40:20:40. Zelo dobro, posebej na daljši poti. In za to klopjo sta še dva sedeža, do katerih je treba prilezti mimo naprej nagnejnega naslonjala skrajnega sedeža druge vrste, ki se hkrati tudi odmakne naprej. Lepo, a vseeno zahteva nekaj malega akrobacije, saj je prag visok, reža med stebričkom karoserije in sedežem druge vrste pa dolga kakih 15 centimetrov, kar spet ni posebej težko tistim, ki jim je tretja vrsta namenjena. Sedeža sta mersko zgolj pomožna, torej namenjena otrokom, a ne domišljajte si, da bo avtomobil ostal čist, ko bodo otročaji lezli noter in ven.

Ker je klop druge vrste vzdolžno pomična, se to, jasno, pozna v tretji vrsti: če je klop povsem nazaj, zadaj med njo in sedalnim delom ni nič prostora (za noge), torej je sedenje v tretji vrsti takrat nemogoče. Če pa je druga vrsta potisnjena povsem naprej, potem se dotika prednjih sedežev, kar pomeni, da v tem primeru sedenje ni mogoče v drugi vrsti. Tu je vseeno treba še enkrat spomniti, da je vzdolžni pomik klopi v drugi vrsti ločen, kar pomeni, da je kakšna od kombinacij lahko povsem uporabna.

  • 1VK_5411ra
  • 1VK_5440a
  • 1VK_5414
  • 1VK_5417a
  • 1VK_5437
  • 1VK_5412
  • 1VK_5551
  • 1VK_5550
  • 1VK_5543
  • 1VK_5549
  • 1VK_5438sh
  • 1VK_5553
  • 1VK_5555
  • 1VK_5410
  • 1VK_5442
  • 1VK_5418
  • 1VK_5421
  • 1VK_5420
  • 1VK_5424
  • 1VK_5423
  • 1VK_5569
  • 1VK_5570
  • 1VK_5541
  • 1VK_5565a
  • 1VK_5567a
  • 1VK_5563a
  • 1VK_5571
  • 1VK_5572
  • 1VK_5558a
  • 1VK_5562
  • 1VK_5573a

Čeprav namenjena otrokom (ali pa ravno zato), ima tretja vrsta blizu (v prtljažniku) 12-voltno vtičnico, pa en predalček (levo) in en utor za pločevinko ali plastenko (desno) ter razmeroma dolg sedalni del. Navkljub podaljšani karoseriji (primerjalno s Qashqaiem) pa tretja vrsta vseeno požre precejšen del prtljažnika. Ta ima eno lučko, a zelo nizko na desnem boku, kar pomeni, da jo s prtljago hitro zakrijete. Če bi X-Trailu namenili še eno na stropu, bi ta lahko hkrati služila tudi otročkom, ko ti sedijo v tretji vrsti. In, jasno, ob postavljenih 7 sedežih prtljažnika ni prav dosti, se pa ta po zaslugi opisanih kombinacij lahko povečuje na različne načine. Pri podaljševanju je površina, nastala s polaganjem naslonjal druge vrste, nekoliko nagnjena, med vrstami pa so špranje, je celotna površina kar pripravno ravna. In tudi tu je moč zgornje dno prtljažnika postaviti navpično.

Tako počasi pridemo do mehanike. O motorjih dCi, ki so sicer koncernski, v resnici pa malo bolj Renaultovi, tudi od tam vemo že precej: da imajo dober navor, da so (tudi zaradi navora, a ne le zato) prijetni v vožnji, pa tudi da znajo porabiti malo goriva. V X-Trailu je to sicer nekoliko težja naloga, saj prazen tehta več kot poldrugo tono, tudi čelna površina je že precejšnja, navsezadnje pa tudi oblika karoserije, vsem naporom navkljub, že v osnovi ni posebej aerodinamična. A 1,6-litrski dCi se ne da: če se, denimo, odpravite na izlet in lagodno (do 70 kilometrov na uro) krožite po podeželju, bo skupaj z naselji poraba pod 5 litri za 100 kilometrov. Na avtomobilski cesti pri največji dovoljeni hitrosti poraba ne bi smela biti večja od okrog 8 litrov na 100 kilometrov, če se seveda voznik ne zaganja od (počasnejšega) avtomobila do avtomobila. Številko 10 preseže šele pri 160 kilometrih na uro.

Statistično je dokazano, kar kaže še nekaj časa spominjati, da v večini primerov takšni športni terenci vidijo sneg le nehote. A X-Trail veliko obljublja, najprej z imenom za tiste, ki se še spomnijo prejšnjih dveh, potem pa – tale – še s 4-kolesnim pogonom. In tudi ta ni več nov: v osnovi prednji, pa z elektronsko nadzorovano sredinsko sklopko je zamišljen, da takšen manj vpliva na povečanje porabe goriva, ko je pa potrebno, pa hitro samodejno priskoči na pomoč.

Takšen pogon je odličen, ko je cesta spolzka zaradi peska (makadam) ali snega, naj bo ta na novo zapadel ali steptan. X-Trailov pogon je v tem primeru odličen, zelo predvidljiv, voznik lahko zazna, kdaj pričenja oddrsavati cel avtomobil, s plinom pa lahko nadzira, kolikšen bo ta zdrs. Za tiste, ki jim je to v veselje. Potem pride malo manj rožnata plat. Prvič, prva prestava je predolga, zato zna biti pri speljevanju navkreber (ali v podobnih težjih pogojih) sklopka hitro preslabotna. In drugič, ker je pogon zasnovan tako, da v najslabšem primeru motor poganja le eno prednje in eno zadnje kolo (denimo ko z enim prednjim zdrsnete s steptanega dela ceste na bankino, se prične to kolo vrteti v prazno, enako pa tudi diagonalno zadnje kolo, ker je to zaradi razdelitve mase nagnjenega avtomobila manj obremenjeno), kar pomeni, da takrat potrebujete nekoga, ki vas (dobesedno) potegne iz nastale situacije. Najteže je oceniti, kje se je treba obrniti (ali se vrniti vzvratno).

Sicer pa je pogon v razmerah, kakršnim je namenjen, preprost za uporabo; lahko se držite zanesljive in vsestranske samodejne nastavitve (Auto), lahko zaklenete prednji pogon (2WD), ko ne pričakujete zdrsa in želite še bolj varčevati z gorivom, lahko pa zaklenete sredinsko sklopko (Lock) – takrat sta zagotovo gnani vsaj dve kolesi, eno spredaj in eno zadaj, kot že opisano.

X-Trail tretje generacije zato ni več tisti X-Trail, kakršnega smo poznali prej. Ima nežnejše poteze, ima sedem sedežev v treh vrstah, ima prijetnejšo notranjost, ima sodobnejše motorje, se lahkotneje pelje, v slabših razmerah pod kolesi pa ni več tako učinkovit. Naj bo tako.

Vinko Kernc

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 0° C – mokra cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 5.183 – menjalnik v 6. prestavi – vklopljen dvokolesni pogon – gume 225/55 R 19 H M+S Pirelli Scorpion Winter – tračni prikazovalnik trenutne porabe goriva (5 cm = 0-15 l/100 km)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.800/min: 3 l/100 km – 84 dB (4. prestava)

100 km/h, 1.800/min: 4 l/100 km – 86 dB (5. prestava)

130 km/h, 2.400/min: 6 l/100 km – 91 dB

160 km/h, 3.100/min: 10 l/100 km – 95 dB

Testni krog: 8,2 l/100 km

Pohvale

+ lahkotnost upravljanja

+ sedem sedežev, vzdolžno pomična druga vrsta

+ notranje kombinacije

+ motorni navor (v splošnem)

+ poraba goriva

+ pretikanje menjalnika

+ pripomočki za parkiranje

+ podvozje

+ pameten ključ

+ meniji navigacijske naprave

+ notranji predali

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ 4-kolesen pogon (za cestno uporabo)

+ izklopljiv stabilizacijski sistem

Graje

– motorni navor pod 1.500 vrtljaji v minuti

– predolga prva prestava (ali preslabotna sklopka)

– samodejnost klimatske naprave

– nagib sedala prednjih sedežev

– nima pametnega ključa in samodejnosti pomika vseh šip

– potovalni računalnik se samodejno postavi na ničlo tudi ko vozniku pri speljevanju ugasne motor

– težak dostop do tretje vrste

Na kratko

Novi X-Trail je takšen, kot danes športni terenec mora biti, vključno s pogonom: rahlo robusten, a bolj lep, znotraj prostoren in prilagodljiv, motorno zmogljiv, pogonsko pa namenjen cestam, na katerih kolesom kdaj zmanjka oprijema. Ne podajajte pa se z njim v neznano, če ne poznate koga, ki ima stari Nissan Terrano in vlečno vrv.

Cene

Nissan X-Trail 1.6 dCi 96 kW 2WD (Visia): 26.500 evrov

Nissan X-Trail 1.6 dCi 96 kW 4WD Acenta: 30.580 evrov

Testni Nissan X-Trail 1.6 dCi 96 kW 4WD Acenta: 34.880 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 1.598 cm3 – največji navor 320 Nm pri 1.750/min – največja moč 96 kW (130 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon na vsa kolesa

Voz in obese: terenski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 7 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/55 R 19 H M+S Pirelli Scorpion Winter

Mere: dolžina 4.640  mm – širina 1.820 mm – višina 1.710 mm – medosna razdalja 2.705 mm – najmanjša razdalja od tal: 210 mm – rajdni krog 11,2 m – notranja širina spredaj: ni podatka, zadaj: ni podatka – prtljažnik 445 (135)/1.982 l – posoda za gorivo 60 l

Mase: vozilo 1.580 kg – dovoljena skupna obremenitev 470 kg – dovoljena obremenitev strehe 100 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0-100 km/h 11,0 s – poraba (kombiniran cikel) 5,3 l/100 km – izpust CO2 139 g/km

Foto: VK