

Audi Q5: na slovenskem trgu
Novice 09/04/2025 Vinko Kernc


Audi Q5: zunaj evolucija, znotraj in pod kožo precej novosti.
Prvi Q5 je Audi predstavil leta 2008, druga generacija je sledila 2017 in pri nas so prodali prve in druge generacije preko 1.800 primerkov. Na vrsti je nova, lani jeseni predstavljena tretja generacija, ki pri nas stane najmanj 56.260 evrov.
Novi Q5 je nastal na prav tako novi Audijevi platformi PPC (Premium Platform Combustion), namenjeni pogonom vzdolžno nameščenih motorjev z notranjim zgorevanjem. Prav ta že podpira lani predstavljeni A5.
Novinec je le za milimeter daljši od konkurenčnega GLC in za dobre štiri centimetre krajši od novega X3. Natančne mere novega Q5 so 4,72 metra v dolžino (plus 35 mm glede na prejšnjo generacijo), 1,90 metra v širino (plus 7 mm) in 1,65 metra v višino (minus 5 mm). Prtljažnik je enako velik kot pri prejšnji generaciji, le kupejevska karoserijska različica Sportback ima za 5 litrov večjega. V vsakem primeru je zadnja klop vzdolžno pomična, naslonjala poklopljiva v razmerju 40:20:40, rolo pa je zdaj moč pospraviti v dno prtljažnika.
Zunanjost je spretna evolucija prejšnje generacije, pri čemer velja omeniti, da je Sportback zdaj z boka dosti skladnejšega videza. Notranjost se na drugi strani v veliki meri spogleduje s tisto v novem A5, kar še posebej velja za armaturno ploščo. Tam prevladujejo do trije zasloni (tretji pred sovoznikom je doplačilni), ki merijo, z leve proti desni, 11,9, 14,5 in 10,9 palca. Zdaj je na infozabavni sistem moč naložiti tudi aplikacije drugih ponudnikov, kot sta YouTube in Spotify, za kasneje obljubljajo tudi možnost Netflixa.
Omeniti je treba še t.i. funkcije na zahtevo. To pomeni, da je za nekatere elektronsko podprte sisteme hardver že vgrajen, lastnik pa lahko takoj ali naknadno dokupi softver. Za zdaj omenjajo predvsem možnost dokupa za matrične žaromete LED, dodatne grafične podobe luči spredaj in zadaj ter možnosti dodatnih nastavitev ozvočenja.
Na slovenskem trgu so serijski športni sedeži v kombinaciji naravnega in umetnega usnja. Omenjajo številne notranje predale, 60 vatov za polnjenje naprav (USB C) spredaj in kar 100 vatov zadaj, seznam pa je seveda precej dolg.
Zunanje luči so zadnje čase Audijeva domena. Tokrat so pripravili dodatno projekcijsko luč zadaj, ki je pravzaprav na zadnjo šipo projicirana tretja zavorna luč. Druga stvar so luči spredaj in zadaj – izbirati je moč med 8 vzorci, če je pa premalo, pa lahko s funkcijo na zahtevo doplačate še za nadaljnjih 6. Nujno.
Zdaj pa avtomobilska tehnika. Motorji so vsi blago-hibridni; dva (2.0 TFSI in 2.0 TDI) zmoreta 150 kilovatov, v SQ5 pa bo 3.0 TFSI z 270 kilovati. Prednji pogon je na voljo le z 2.0 TFSI, preostali imajo seveda quattro, menjalniki pa so, jasno, le še samodejni. Sredi poletja se bo pridružila priključno-hibridna različica (PHEV), v začetku prihodnjega leta pa še motor 3.0 TDI. Omenjena blago-hibridna tehnika vsebuje v menjalnik vgrajen elektromotor z 230 Nm in 18 kW, ki deluje na napetosti 48 V, pogonska baterija pa ima kapaciteto 1,7 kWh.
Novo naj bi bilo tudi podvozje vključno s krmiljenjem. Med udobnim in športnim načinom naj bi bila zdaj razlika večja, krmiljenje pa boljše. Na voljo sta klasično (jekleno) podvozje in v tem primeru tudi možnost izbire športnejšega podvoza (za 2 cm manjša oddaljenost od tal) ter zračno vzmetenje. Pri slednjem so štiri možnosti nastavitve višine in sicer – 15 mm (varčni in dinamični način), +/- 0 mm (uravnoteženi in udobni način), + 30 mm (terenski način) ter + 45 mm (največji dvig, samo do 35 km/h).
V uradnem ceniku je za zdaj šest različic, od vsake karoserije po tri. Najcenejši, TFSI 150 kW, stane 56.260 evrov, a gre dvomiti, da si ga bo kdo zaželel. Za manj kot poldrugi tisočak je namreč naprodaj različica z enakim motorjem, a s pogonom quattro, še bolj pa bo šel menda pri nas v denar TDI 150 kW quattro, ki stane 58.450 evrov. Različice Sportback so za okoli dva tisočaka dražje, odvisno od izbranega pogona.
Q5 izdelujejo v Mehiki, zato je logistika dobav bolj zapletena. Pri uradnem zastopniku pričakujejo, da bo letos k nam prišlo kakih 150 novih Q5 v obeh različicah.◄
Foto: VK