Audi A5: na slovenskem trgu Audi A5: na slovenskem trgu
Do letošnjega julija A4, odslej A5. Minilo je devet(!) generacij tega modela, začenši z letom 1972, zdaj je torej, po 52 letih, na vrsti... Audi A5: na slovenskem trgu

Audi A5: ‘liftback’ (desno) združuje limuzino in prejšnji Sportback. Kolesa do 20 palcev.

Do letošnjega julija A4, odslej A5. Minilo je devet(!) generacij tega modela, začenši z letom 1972, zdaj je torej, po 52 letih, na vrsti že 10. generacija, ki je tudi že na slovenskem trgu. Najcenejši stane 43.380 evrov.

Marsikaj se je od leta 1972 znatno spremenilo, začenši z dolžino – takratni Audi 80 je bil dolg skromnih 4,18 metra, današnji meri do (odvisno od odbijačev) 4,84 metra! V primerjavi s prejšnjo generacijo je tudi manj karoserijskih različic: ni več kupeja in kabrioleta, prejšnji A5 Sportback in A4 (B9) sta se združila v (kombilimuzinski) A5, tako da je od prejšnje ponudbe ostal le še Avant.

Zakaj A5? Model sicer interno sledi sosledju, ki so ga pri Audiju pričeli s prvim 80 leta 1972 (B1): sedanja generacija ima interno ime B10, prehod na petico pa sledi odločitvi, da bodo odslej Audiji s sodimi številkami elektrificirani, z motorji z notranjim zgorevanjem gnani pa z lihimi številkami.

V primerjavi s prejšnjo generacijo B9 je zrasel za 67 milimetrov v dolžino, za 13 v širino in za 24 v višino, med osema pa za 72 milimetrov. To pomeni, da meri 4,83 krat 2,1 krat 1,41 (limuzina) oziroma 1,46 metra (Avant). Vse skupaj je nastalo na novi, pri Audiju razviti modularni platformi PPC (Premium Platform Combustion) za spredaj vzdolžno nameščen motor, ki s pričujočim A5 doživlja premiero – prihodnje leto bo prišel, denimo, še Q5.

  • A242933_mediumc
  • A242938_mediumc
  • A242943_mediumc
  • A243425_medium
  • A242964_medium
  • A242963_medium
  • A242908_mediumc
  • A242891_mediumc
  • A242905_mediumc
  • A244435_medium
  • A242924_medium
  • A242886_medium
  • A243016_mediumc
  • A243006_medium
  • A243007_medium
  • A243008_medium
  • A243010_medium

O videzu, tako zunanjem kot notranjem, povedo vse fotografije, pri notranjosti velja izpostaviti več tkanine (tudi na armaturni plošči), pa seveda bolj opazno tehniko. Precej mehanskih stikal se je preselilo na voznikova vrata, armaturna plošča pa je (lahko) polna zaslonov, ki merijo, od leve proti desni, 11,9, 14,5 (združena in rahlo ukrivljena) in (doplačilni) 10,9 palca. Slednji je namenjen sovozniku, a deluje le, ko vozilo miruje. Doplačilni je tudi projicirni zaslon (HUD), ki zdaj nudi še več informacij.

Mobilni telefon je moč polniti z do 15 vati moči, zadnji klopi je vhod USB C, ki zmore kar 100 vatov, ambientalna luč med armaturno ploščo in prednjo šipo pa služi tudi za podajanje informacij s spremembo barve in s premikanjem ali utripanjem svetlobnih elementov v njej.

Sladokuscem je namenjen 810-vatni, 20-zvočniški sistem B&O, pri katerem je posebnost ta, da zvočniki, nameščeni v vzglavniku, služijo tudi (bolj intimnim?) pogovorom preko bluetootha. Novost je tudi, da ponuja A5 tudi obratno vročo točko (hot spot): v tem primeru služi mobilni telefon kot vroča točka za prenos nekaterih aplikacij na (po novem drugačen) sistem MMI (Audijev uporabniški vmesnik ali po domače HMI). Kup aplikacij je moč prenesti (radio, video, navigacija, parkiranje in polnjenje, vreme, brskalnik, novice, družbena omrežja, …), ne pa vseh.

Tehnika izhaja iz omenjene nove platforme. Skladno z njo so posodobili podvozje in krmiljenje, mu namenili posebne gume (z oznako Audi) ter vse skupaj prilagodili možnosti blagega hibridnega pogona.

Ta deluje z napetostjo 48 voltov, ki poganja motor-generator moči 18 kilovatov (in 230 Nm!), ko deluje kot motor, in 25 kilovatov, ko z rekuperacijo zavorne energije napaja baterijo. Ta ima kapaciteto 1,7 kilovatne ure, cel hibridni sklop, ki je prilagojen tako prednjemu kot 4-kolesnemu pogonu, pa tehta 21 kilogramov.

Pogonskih kombinacij je upoštevaje dejstvo, da je odslej menjalnik le še dvosklopčni (S tronic), trenutno šest. Osnovni je spredaj gnani 2.0 TFSI 110 kW, ki stane 43.380 evrov. Enak motor lahko zmore tudi 150 kilovatov; osnovni stane 48.570, kot quattro pa 51.120 evrov. Marsikdo bo vesel tudi dizelskega pogona. Različica 2.0 150 kW stane 51.410, kot quattro pa 53.920 evrov. Cene veljajo za ‘limuzino’, za Avant je doplačila okoli dva tisočaka.

Za bolj petične ponujajo S5 quattro z motorjem 3.0 V6 TFSI, ki stane 76.710, kot Avant pa 78.730 evrov. Različice S in TDI imajo tudi opisani hibridni sistem, sicer pa so vsi našteti motorji bolj ali manj dodelani.

Pri tehniki velja morda omeniti še stekleno panoramsko (fiksno) streho z nastavljivo prosojnostjo z možnostjo uravnavanja šestih oziroma devetih (za Avant) segmentov. Spet izpostavljajo luči, konkretno možnosti izbire med osmimi grafikami dnevnih luči spredaj in zadaj, med katerimi je ena grafika z aktivnimi segmenti; komur je 8 premalo, lahko doplačajo za še tri. In še ena klasika, podvozje. Tri so na voljo, običajno, športno in športno z uravnavanjem togosti, pri čemer oba športna znižata vozilo za dva centimetra.

Vse naštete cene veljajo za osnovne različice, pri Audiju pa pričakujejo da se bo večina odločila za najdražjega od treh dodatnih (tehničnih) paketov Tech, Tech plus in Tech pro. Na našem trgu naj bi v prihodnjem letu prodali kakih 150 novih A5.◄

Foto: Audi

No comments so far.

Be first to leave comment below.