Ženeva 2014: nič posebej novega, razen avtomobilov Ženeva 2014: nič posebej novega, razen avtomobilov
Ubijalski ritem! (Prva) dva dneva sta bila, kot vedno, namenjena novinarjem. Tokrat so vse tiskovne konference avtomobilskih znamk nagnetli v en dan – bilo... Ženeva 2014: nič posebej novega, razen avtomobilov

VK_CBUbijalski ritem! (Prva) dva dneva sta bila, kot vedno, namenjena novinarjem. Tokrat so vse tiskovne konference avtomobilskih znamk nagnetli v en dan – bilo jih je 61 (enainšestdeset)! Od Abartha do prireditve 24 ur Le Mansa. Ker vsaki namenijo okoli 15 minut časa, to pomeni 915 minut oziroma 15 ur in četrt. Pa je salonski delovni čas le od 7.30 do 18.00, torej 10 ur in pol.

Nekatere tiskovne konference zato seveda potekajo vzporedno, a tudi dva človeka, ki bi hotela ‘pokriti’ vse, bi najbrž dan končala dodobra izčrpana, vsekakor pa po vsem tem nezmožna nadaljevati novinarsko delo poročanja s salona. Poleg tega bi zvečer zapustila Palexpo, ne da bi si vsaj za silo ogledala en sam avtomobil.

Ženevski salonski prostor palexpo je izjemno kompaktne oblike in zatorej tudi mer, kar iz teorije pomeni, da je lahkotnejši od – denimo – Pariza in še posebej Frankfurta, a vprašajte katerega od resnejših novinarjev, kaj čuti zvečer v nogah – če jih sploh še čuti. Pa vendar se zdi prav s svojo ‘nevtralnostjo’ in s poznozimsko časovno umestitvijo ženevski salon več kot le najpomembnejši avtomobilski salon Evrope. Če nikamor ne greš, tja velja iti. Za najmanj pol leta je jasno dogajanja okoli avtomobilskih modelov (konkretno) in za eno leto vreme nad avtomobilsko branžo.

Genf 2014Za letos kaže … Delno oblačno, a brez dežja. Ogromno novosti in med njimi veliko takšnih, ki se zdijo povprečnemu Evropcu, še celo Slovencu blizu, začenši seveda z novim Twingom. O številnih ste na straneh Avtofila že prebrali, saj je romantičnih salonskih časov tudi nepreklicno konec in so informacije na voljo tudi pol meseca pred pričetkom salona, o nekaterih boste še. Od Abartha 695 Biposto do Volkswagna Multivan Alltrack. Vmes je tudi Maserati Alfieri, eno od presenečenj salona in velik ponos koncerna FCA z Marchionnejem na čelu.

Sicer pa na salonu ni bilo večjih sprememb: nekaj lokacijskih zamenjav znamk, kot vedno, a tokrat nič pretresljivega in omembe vrednega. Tokrat je bolj v oči padla ‘zračnost’ v halah – pa ne zračnost v smislu svežega, klimatiziranega (to je zanekrat še znanstvena fantastika na salonih) zraka s prepihom, pač pa nekaj manjši razstavni prostori posameznih znamk na račun širših pešpoti med njimi. Je to zato, da je olajšano gibanje med razstavnimi prostori, ali zato, ker pri razstavljalcih zategujejo pas na račun manjše kvadrature prostora?

Salon je seveda v prvi vrsti namenjen obiskovalcem, a tudi novinarji nismo čisto nebodigatreba, saj navsezadnje ponesemo sliko in besedo vsem, ki jih salon zanima, a ga ne morejo obiskati. Zato se zdi po 100 in več letih avtomobilizma nekako čudno, da razstavljalci še vedno niso – pri vsem v marketing in raziskave vloženem denarju – naštudirali, kako in kakšen avtomobil postaviti, da bo na fotografiji (ali filmu) dosegel največji učinek. Letos se je temu najbolj približala Škoda s svojim konceptom VisionC, ki se je z zeleno karoserijo z vsakega kota pokazal v lepi luči (mišljeno dobesedno). Podobno je deloval Kiin oranžen GT4 Stinger, pa tudi drugi, ki niso bili rdeči, črni, srebrni ali – ta je še posebej ‘huda’ – črni in beli, kot naprimer Alfa 4C. No, saj je še čas, prepričan sem, da bo človek avtomobile izdeloval še, recimo, 200 let in se z njimi bahal pod vročimi in neprijetnimi reflektorskimi žarometi.

Vsemu temu navkljub pa znova apel: če želite doživeti veliko avtomobilov in avtomobilske industrije, potem naravnost v Ženevo. Kakih 350 evrov bo stroška z gorivom in cestninami ter tunelninami, tam pa še 16 švicarskih frankov za vstopnino. Sendviče in napitke lahko prinesete od doma, telefonirati pa ne kaže prav veliko, saj se Švica požvižga na EU in ima opazno višje tarife mobilne telefonije.

Pa saj so bili Švicarji vedno nekaj posebnega, a ne?

Vinko Kernc