Citroën ë-Berlnigo: na slovenskem trgu Citroën ë-Berlnigo: na slovenskem trgu
Tretjo generacijo Berlinga poznamo že od leta 2018. Vzrok tokratne predstavitve pa ni prenova, pač pa v celoti spremenjena pogonska ponudba: namesto dizelskih in... Citroën ë-Berlnigo: na slovenskem trgu

Citroën ë-Berlingo: električno gnana različica je izpodrinila tako bencinski kot dizelski motor.

Tretjo generacijo Berlinga poznamo že od leta 2018. Vzrok tokratne predstavitve pa ni prenova, pač pa v celoti spremenjena pogonska ponudba: namesto dizelskih in bencinskih motorjev je pri nas po novem na voljo le električna različica in sicer za najmanj 37.300 evrov.

Pogonu služi elektromotor navora 260 Njutonmetrov in moči 100 kilovatov, napaja pa ga litij-ionska baterija kapacitete 50 kilovatnih ur. Ta po protokolu WLTP zadostuje za od 245 do 293 kilometrov vožnje.

Baterija se z domače vtičnice od nič do 100 odstotkov napolni v 15 ali 24 urah (odvisno od moči varovalke), preko domače polnilne postaje v 5 urah (tri faze) oziroma v 7 urah in pol (ena faza), na javni polnilnici z enosmernim tokom moči največ 100 kilovatov pa se napolni v pol ure. Garancija na pogonsko baterijo je 8 let.

Pogonu so namenjeni trije vozni načini (Eco, Normal in Sport), sistem za rekuperacijo zavorne energije pa omogoča tudi vožnjo (skoraj) brez uporabe zavorne stopalke. Menjalnik je enostopenjski samodejni, namesto klasične prestavne ročice pa ima tudi ta elektromobil gumb ‘e-Toggle’.

  • CitroeneBerlingo-Foto_Ziga_Intihar-101c
  • CitroeneBerlingo-Foto_Ziga_Intihar-124
  • CitroeneBerlingo-Foto_Ziga_Intihar-112
  • CitroeneBerlingo-Foto_Ziga_Intihar-148
  • CitroeneBerlingo-Foto_Ziga_Intihar-147
  • CitroeneBerlingo-Foto_Ziga_Intihar-156
  • CitroeneBerlingo-Foto_Ziga_Intihar-141

Da gre za električno izvedenko, ga boste prepoznali po zaprti motorni maski z modrim ë ob strani, po napisu te različice na zadku in po modrem dekorativnem paketu. Sedem barv karoserije in trije barvni paketi dajo 21 možnih kombinacij, na voljo pa je tudi nežno terenski paket XTR z zaščitnimi elementi spredaj in zadaj, s 17-palčnimi lahkimi platišči, z oranžnimi vstavki ter z nekoliko drugačno notranjostjo.

Da je notranjost ‘izčiščena’, kot pravijo pri Citroënu, povsem drži – nova armaturna plošča ima manj oblik in elementov, merilniki pa so odslej digitalni in sicer na zaslonu velikosti 10 palcev. Na izbiro so tri barvne kombinacije notranjosti, do 19 asistenčnih sistemov, pa tudi povezljivost vse do nadzora (predgretje potniške kabine, zamik polnjenja, …) s pomočjo aplikacije My Citroën za pametne telefone.

Karoserija je na voljo v dveh dolžinah: M je dolg 4,4 metra, XL pa 4,8 metra. V krajšem M je prtljažnik velik 775, v dolgem XL pa 1.056 litrov. Sedežev je lahko pet ali sedem, v drugi vrsti so trije posamični sedeži, odvisno od opreme je v potniškem delu lahko do 186 litrov v 28 odlagalnih mestih, elektrika streže tudi pomiku šip v drsnih bočnih vratih, šipa v vratih prtljažnika se lahko odpira ločeno, naslonjalo prednjega sedeža pa je poklopno in s tem ustvari nakladalno površino dolgo 2,7 (M) oziroma dobre tri metre (XL).

Za različico M so pripravili štiri osnovne pakete opreme, cene pa so od 37.300 evrov za paket Live Pack do 41.350 evrov za paket Shine. XL je na voljo z enim samim paketom (Feel Pack, stopnico pod Shine) in stane 41.050 evrov, kar pomeni, da je za dolžinski prirastek potrebno odšteti 850 evrov več.

Za marsikoga je ta novica najbrž razočaranje, a je za ljubitelje dizlov še vedno nekaj upov. V prodaji namreč ostaja gospodarska različica Berlinga s sedeži, pri kateri je moč izbrati 74- ali 96-kilovatni turbodizelski motor. Slaba stran je seveda ta, da mora imet ta različica za drugo vrsto sedežev nameščen fiksno predelno steno, dobra pa, da takšen avtomobil pri slovenskem zastopniku ponujajo za od 20.350 evrov, upoštevaje vse možne popuste.◄

Foto: Žiga Intihar