


Sedem let skomin
Ne le, da je Golf sedme generacije slovenski avto leta. Tudi ni le slovenski in evropski avto leta. Golf 7 je slovenski, evropski in svetovni avto leta.
Večini žirantov oziroma večini vpletenih v izbor, pa še marsikateremu drugemu, bo sedem let vzbujal skomine.
Upam si trditi, da bo tale Golf »zdržal« na trgu sedem let; res je, da prejšnji ni, a ne zato, ker ljudem ne bi bil všeč. Šlo je le za načrtno pretrgan cikel, ki se je pokazal v obliki nove platforme za celo vrsto novih modelov znamk koncerna VAG. A to je zdaj že mimo in tudi o Golfu ste zelo verjetno prebrali že marsikaj.
Zatorej tule malo drugače, začenši s platformo MQB. Koncern jo je izjemno uspešno plasiral na trg kot produkt, čeprav je res, da je platforma najbolj pomemben element avtomobila, ki pa uporabniku nikoli ni neposredno viden. Voznik in potniki imajo od nje le posredne koristi: voznost, varnost, več sodobnejših rešitev in podobno. Ko namreč presedeš iz Šestice v Sedmico, se počutiš povsem domače, okolica je le nekoliko drugačna na pogled. Prva naloga nove platforme je bila namreč ob boljših tehničnih izhodiščih omogočiti cenejšo proizvodnjo. In to ni prva platforma s to nalogo – niti ne zadnja. Čisto vse morajo biti takšne.
V Golfa tudi tokrat sedeš v zelo dober sedež in v položaj, ki bi mu morali slediti vsi snovalci položajev voznika. Okusi so sicer različni, a kot osnova je nedvomno najboljša, vsaj v tem cenovnem razredu. Ne velja le za sedež in položaj, pač pa tudi za volanski obroč in za ergonomijo upravljanja, vključno recimo s položajem in gibi prestavne ročice.
Ta, če doplačate, upravlja dvosklopčni DSG, ki je resda prvi, a še vedno s prednostjo najboljši – v svojem cenovnem razredu. Še vedno pa tudi z enakimi zamerami: z nezmožnostjo nadzorovanega milimetrskega premikanja (parkiranje!) ter s (pre)počasnim odzivom pri pretikanju iz položaja za vožnjo naprej v položaj za vožnjo vzvratno.
Pa ostanimo pri tem poglavju. Motor 2.0 TDI je po imenu star znanec, a v svojem času že precejkrat izboljšan in na novo zgrajen, kar se opazi predvsem na bencinski črpalki. Njegovih 110 kilovatov (150 »konj«) ni ubijalskih, njegovih 320 Njutonmetrov v dokaj širokem področju vrtljajev pa skoraj je takšnih – vlečejo nekje na sredi poti med uglajenostjo in brutalnostjo, morda raje nekoliko bližje brutalnosti, vsaj ko ga gledamo kot oseben avtomobil za vsakdanje poti. Motor in menjalnik se tudi odlično ujemata in sta v vožnji lahko vzrok uživanju voznika. Takšnih je malo.
Za uživače je tu še vozna dinamika oziroma njene nastavitve. Te so štiri, peta pa ponuja možnost osebnih nastavitev posameznih sistemov: podovzje, volan, motor, menjalnik, klimatska naprava, sledenje žarometov in radarski tempomat. Razlike v nastavitvah so sicer zaznavne, a spet ne toliko, kot bi morda pričakovali. Je pa ne glede na položaj gumba DMS (Driving Mode Selection) vsa mehanika usklajeno naravnana na precej visoko raven športnosti, a pozor – ves čas govorimo o konkretnem Golfu, ne o celotni družini!
Prav nobene zamere ne zasluži mehanika tega avtomobila, a v takšnem bodo še najbolj navdušeni športniki po duši. DSG denimo v ročnem načinu ne bo sam prestavil navzgor, tudi če motor poženete do 4.900 vrtljajev v minuti (a bo prestavil navzdol pri polnem plinu, če boste to pozabili vi), bo pa znal, tako kot vsi drugi elementi pogona, na svoj način poskrbeti za večjo varčnost vožnje – s svetovanjem za preklop v višjo prestavo. Nič novega, porečete, in prav imate, je pa to le eden od dokazov, da zna (takšen) Golf poskrbeti za obe skrajnosti – za uživanje v hitri vožnji in za varčevanje z gorivom, če je to potrebno.
Takole je s porabo. Če iz stroja večete dušo, v resničnih pogojih na cesti ne bo večja od 12 litrov na 100 kilometrov (še pri stalni hitrosti nad 200 kilometrov na uro ne bo večja od 15, a le kje lahko to v resnici doživljate?), s povprečnimi 7 litri na 100 kilometrov pa boste še vedno med 5 odstotki najhitrejših voznikov na cesti. Kako nizko lahko pridete s porabo takšnega Golfa, pa ste najbrž že prebrali v vseh drugih medijih te države in onkraj nje, dobro sliko pa si lahko ustvarite tudi iz odčitkov s potovalnega računalnika, navedenih malo nižje v tem prispevku.
Za zares dober občutek v vožnji poskrbi tudi podvozje z (verjetno najboljšim elektromehanskim servom ta hip)) volanom vred – zanesljivo skozi ovinke, z dobrim občutkom na volanskem obroču in z enako dobim občutkom nadzora tudi na mejah fizike, ko začne nos narahlo siliti iz ovinka, za kar zadostuje že hipno odvzemanje in takojšnje dodajanje plna. Naj se sliši še tako obrabljeno, tule zagotovo drži: vožnja je lahko zares uživaška tudi v športnih okvirih.
Čisto nič pa ni narobe, ko se peljete po »nedeljsko«. Najbrž ni teme, na katero niso mislili in za katero niso poskrbeli. Še za 6 kovancev in za dve plastični kartici so poskrbeli, da imajo svoje mesto. Tudi gumb za prižiganje osvetlitve na zadnji klopi je pri vozniku. Pa avdio sistem: »sprehajate« se lahko tudi po skladbi v formatu mp3 (s prstom povlečete črto, ki kaže dolžino skladbe), te pa lahko v zelo dober avdio sistem pripeljete preko ključa USB, vhoda AUX ali dveh kartic SD. Velik zaslon avdio sistema začuti približevanje prsta in takrat prikaže menije, njegova grafika je odlična, meniji pa zelo dobri. Zdaj je na volanskem obroču več gumbov in ti imajo spremenjeno logiku, kar velja tudi za razširjen potovalni računalnik, to pa je edina večja, hitro opazna razlika, ko prvič sedeš v novi Golf. Le nekaj malega privajanja terja.
Še nekaj časa bi lahko naštevali (vključno z vzornostjo prtljažnika, ki mu lahko nekoliko zamerite le to, da se zlaga samo naslonjalo, zaradi česar je nova površina nekoliko poševna), našli pa bi le dve večji zameri: zakaj pri tako dobri opremljenosti Golf ne more imeti pametnega ključa (za vstop, zagon motorja in zaklepanje vrat brez njega) in zakaj ne more imeti cevi za dolivanje goriva brez pokrovčka.
V splošnem pa moram zapisati: Golf je v kompletu hudičevo dober avtomobil, pa še čeden (ali vsaj skladen, če ste na to občutljivi) povrhu, zunaj in znotraj. Sedem generacij je dokazalo, da takšen mora biti in le takšen je lahko svetovni avtomobil leta. Narejen za skomine.
Ne-takšni so vsi drugi, pa niso avtomobili leta. Pa naj vam bo to všeč ali ne. (VK)
Odčitki in meritve
Poraba in trušč v notranjosti (ročica menjalnika v D, nastavitev ECO)
60 km/h: 3,5 l/100 km – 88 dB
100 km/h: 5,1 l/100 km – 88 dB
130 km/h: 6,4 l/100 km – 91 dB
160 km/h: 9,0 l/100 km – 93 dB
Testni krog: 8,4 l/100 km
Pohvale
+ celoten paket avtomobila
+ posluh za najmanjše detajle
+ položaj za volanom
+ motor, menjalnik, podvozje
+ skladna športna naravnanost
+ avdio sistem
+ ergonomski sedeži
+ prtljažnik
+ oprema
Graje
– nezmožnost nadzorovanih majhnih premikov (DSG)
– poševno podrto naslonjalo zadnje klopi
– nima pametnega ključa
– volanski obroč v spodnji legi prekrije merilnike
– cene dodatne opreme
Na kratko
Obstajajo tudi drugi, bolj umirjeni Golfi, a tale je – čeravno dizelsko gnan – izrazito športen. Kljub temu pa mu uspeva biti tudi vsakdanje uporaben brez stresa za voznika in potnike. Kdor se vidi tu notri, mu s takšnim Golfom ne ostane več dosti neizpolnjenih želja.
Cene
Volkswagen Golf 5V 2.0 TDI BMT (110 kW) DSG: 22.644 evrov
Volkswagen Golf 5V 2.0 TDI BMT (110 kW) DSG Highline: 23.581 evrov
Testni Volkswagen Golf 5V 2.0 TDI BMT (110 kW) DSG Highline: 31.551 evrov
Tehnični podatki (proizvajalec)
Motor: 4-valjni – vrstni – dizelski – neposredni vbrizg – turbopuhalo – gibna prostornina 1.968 cm3 – največji navor 320 Nm pri 1.750-3.000/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500/min
Pogon: menjalnik z dvojno sklopko (6) – pogon spredaj
Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožni okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, elektromehanski hitrostno prilagodljiv servo, gume Semperit Speed Grip 2 225/40 R 18 V M+S
Vozna dinamika: 5 stopenj nastavitve (Comfort, Normal, Sport, Eco, Individual)
Mere: dolžina 4.255 mm – širina 1.790 mm – višina 1.452 mm – medosna razdalja 2.637 mm – najmanjša razdalja od tal 142 mm – rajdni krog 10,9 m – notranja širina spredaj 1.486 mm, zadaj 1.465 mm – prtljažnik 380/1.270 l – posoda za gorivo 50 l
Mase: vozilo 1.376 kg – dovoljena skupna obremenitev 504 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg
Zmogljivosti: največja hitrost 212 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,6 s – poraba (kombiniran cikel) 4,4 l/100 km – izpust CO2 117 g/km
Foto: VK