Nissan Qashqai: na slovenskem trgu Nissan Qashqai: na slovenskem trgu
Leto 2006 je bilo prelomno: rodil se je Qashqai in z njim, sprva zlagoma, zdaj pa vse hitreje, naraščanje prodaje segmenta, ki ga je... Nissan Qashqai: na slovenskem trgu

Nissan Qashqai: z ambicijami poseči v polprestižni razred svojega segmenta.

Leto 2006 je bilo prelomno: rodil se je Qashqai in z njim, sprva zlagoma, zdaj pa vse hitreje, naraščanje prodaje segmenta, ki ga je Qashqai ustvaril. Petnajst let je mimo in zvrstili sta se dve uspešni generaciji. Tretja je od nedavnega naprodaj tudi na našem trgu in sicer za od 23.500 evrov.

Zunanjost ima več ostrine kot predhodna generacija, zdi pa se tudi skladnejša. In čeprav je zrasel v dolžino za 31 milimetrov, zdaj meri dobe 4,4 metra, deluje manjši kot doslej. Višina je ostala nespremenjena, širine je več za 29 milimetrov, medosja pa za 19; zadnji previs je pri tem ostal enak, prednji pa je daljši za 12 milimetrov.

  • 5VK_2434a
  • 5VK_2410a
  • 5VK_2430a
  • 5VK_2431a
  • 5VK_2436a
  • 5VK_2406a
  • 5VK_2417a
  • 5VK_2414
  • 5VK_2412
  • 5VK_2413rc
  • 5VK_2421ra
  • 5VK_2418a
  • 5VK_2420
  • 5VK_2419

Kljub povečanju zunanjosti je izpopolnjena platforma lažja za lepih 63 kilogramov, pa tudi prtljažnik je pridobil – zdaj meri 504 litre, kar je kar 74 litrov več kot doslej. Nekoliko večji je tudi potniški prostor – pri Nissanu izpostavljajo predvsem več notranje širine (plus 10 mm) in več prostora za kolena na zadnji klopi (plus 20 mm). Dosti lažji je tudi vstop na zadnjo klop, saj se vrata odpro za kar 85 stopinj.

Prepoznavno drugačen je tudi kokpit in v resnici, vsaj na prvi vtis, izraža tisto, na kar pri Nissanu polglasno pričakujejo – da bi kupci novi qashqai prepoznali v vseh pogledih, še najbolj pa ko gre za materiale, kakovostno opazno izboljšanega. Takšen, kakršen je, naj bi bil nekako ‘polpremium’. Je pa, jasno, znotraj tudi nova tehnika: projicirni zaslon (HUD) meri 10,8 palca, digitalni merilniki 12,3 palca in osrednji zaslon 8 ali 10 palcev. Udobje izboljšujejo še izboljšani sedeži, masažna funkcija prednjih sedežev, zvočniški Bose in še kaj.

Novosti so še pri asistenčnih sistemih; nekaj je novih, nekaj izboljšanih, morda velja izpostaviti zaviranje v sili tudi pri vzvratni vožnji, prepoznavanje kolesarjev ter predvidevanje z opozorilom na nevarnost čelnega trčenja.

Dizlom je, kaže, odklenkalo. Ta hip je Qashqai naprodaj le kot blagi hibrid (48 V) z 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem v dveh različicah – s 103 ali s 116 kilovati (240 ali 260 Nm). Izbirati je moč menjalnik (tudi neskončnostopenjski X-tronic) in pogon (tudi 4-kolesni, a le z zmogljivejšim motorjem ter z X-Tronicom). Pri tem sta tako X-Tronic kot 4-kolesni pogon izboljšana (manjša poraba, prijetnejši občutek v vožnji, hitrejši odziv, 5 nastavitev dinamike vožnje). Hibridizacija naj bi pri tem vplivala na manjšo porabo – Qashqai po WLTP porabi od 6,3 do 7,1 litra na 100 kilometrov.

V prvi polovici prihodnjega leta pa bo Qashqai dobil še en pogon. To bo zaporedni hibrid (pri takšnem motor z notranjim zgorevanjem poganja le generator, ne pa tudi koles), katerega elektromotor bo zmogel 140 kilovatov.

Izbrati bo treba med enim od petih osnovnih paketov opreme in vsak qashqai ima, med drugim, žaromete (polni) LED (matrični so doplačilni), analogne merilnike, prilagodljiv tempomat in bogat paket asistenčnih sistemov. Pri nas bo menda najbolj priljubljen srednji paket N-Connecta, ki bo za dodatnih slabih 5 tisočakov prinesel (spet med drugim) večja lahka platišča, meglenke LED, digitalne merilnike, večji osrednji zaslon, brezžično povezavo s sistemom Apple CarPlay in 360-stopinjski nadzor nad okolico.

Uradni cenik ponuja 16 različic, od tega so tri s 4-kolesnim pogonom. Cena iz uvoda velja za osnovno različico 1.3 DIG-T 140 Visia z ročnim menjalnikom, različica 1.3 DIG-T 158 N-Connecta stane 29.250 oziroma z menjalnikom X-Tronic 30.750 evrov, najcenejši 4-kolesno gnani Qashqai, 1.3 DIG-T 158 X-Tronic 4WD, pa 32.250 evrov. Pri zastopniku menijo, da naj bi letos pri nas prodali kakih 350 novih Qashqaiev.◄

Foto: VK