Toyota Corolla: na slovenskem trgu Toyota Corolla: na slovenskem trgu
Corolle so zdaj spet tri: poleg limuzine sta zdaj tudi – namesto Aurisa med leti 2006 in 2018 – kombilimuzina (HB) in kombi (Touring... Toyota Corolla: na slovenskem trgu

Toyota Corolla: različica Hybrid Dynamic Force ponudi 202 Njutonmetra (‘električnega’) navora in dinamične vozne občutke.

Corolle so zdaj spet tri: poleg limuzine sta zdaj tudi – namesto Aurisa med leti 2006 in 2018 – kombilimuzina (HB) in kombi (Touring Sports). Zdaj že 12. generacija je pri nas naprodaj za od 17.900 evrov.

Od leta 1966 so jih prodali že 46 milijonov, kar po Toyotinih izračunih pomeni, da je povprečno vsakih 30 sekund ena dobila svojega kupca. Del razvoje nove Corolle je potekal v Toyotinem evropskem razvojnem centru v Nici in sicer vozna dinamika, zmogljivosti, zaznavna kakovost in različica Touring Sports, ki izhaja iz petvratne različice HB in ki je namenjena izključno evropskemu trgu.

  • 1VK_2169a
  • 1VK_2161a
  • 1VK_2170a
  • 1VK_2153a
  • 1VK_2163a
  • 1VK_2162a
  • 1VK_2164a
  • 1VK_2177a
  • 1VK_2173
  • 1VK_2174ra

Sloni na platformi, ki jo uporabljata že Prius in C-HR, ima pa (v primerjavi z 11. generacijo) za 100 milimetrov daljše medosje, širša koloteka, za 20 milimetrov krajša previsa, za 25 milimetrov manj višine, za 10 milimetrov nižje težišče, za 60 odstotkov izboljšano togost, zadaj posamične obese in evropskemu očesu prijetnejši videz – tudi v notranjosti.

Tam je zdaj, kot pravijo, urejen minimalizem, kar drži. Tam so tudi trije zasloni (7-palčni merilniki, 8-palčni osrednji zaslon in 10-palčni projicirni zaslon HUD), osrednji zaslon pa ima – k sreči – znova in poleg občutljivosti za dotik tudi klasične gumbe. Posebnost so tudi merilniki, ker je tam odslej (spet) merilnik vrtljajev, ECO monitor pa je zdaj lahko prikazan na projicirnem zaslonu. Pri Toyoti tudi zatrjujejo, da ima nova Corolla nadpovprečno bogat serijski paket varnostnih asistenčnih sistemov. Morda celo najbogatejšega med neposrednimi tekmeci.

Pred časom je šef Toyote rekel: »Nič več dolgočasnih avtomobilov!« Tako (tudi) s Corollo starim vrednotam (kakovost, zanesljivost in trajnost) dodajajo novo: čustva. Del tega – poleg videza – prevzema tudi razširjena ponudba hibridnih pogonov. Zdaj sta namreč dva: običajni (sicer tudi nov, a še vedno 1.8 in z 90 kW) in športni (2.0, 132 kW) in slednji na cesti res vzbuja veliko več športnih občutkov kot njihovi hibridi doslej. Zagotovo bo zdaj na ta račun nekaj kupcev več.

Najcenejša Corolla je sicer Sedan 1.6, ki stane od 17.900 evrov, a ta različica bo najbrž obsegala le kakih 15 odstotkov slovenske prodaje. Največ bo različic HB, med katerimi je najcenejša 1.2 Turbo (85 kW), stane pa od 18.200 evrov. Največ pa seveda pričakujejo od hibridnih različic; HB 1.8 Hybrid stane od 21.600 evrov, HB 2.0 Hybrid Dynamic Force pa od 25.700 evrov. Touring Sports je (vselej) za 900 evrov dražji.

Karoserije so torej tri, motorji štirje, menjalnika dva in paketov opreme pet, kar v ceniku nanese 38 kombinacij. Na našem trgu, kateremu je letos namenjenih 750 Coroll, naj bi prodali okoli tri četrtine hibridnih različic, pretežno seveda šibkejših. Pri tem je dobra novica ta, da bodo trgovci na omenjene cene ponudili do 2.600 evrov popusta, odvisno od različice.◄

Foto: VK