Honda Crosstar: na slovenskem trgu Honda Crosstar: na slovenskem trgu
Pri Hondi napovedujejo, da bodo imeli do leta 2030 dve tretjini globalne prodaje elektrificirane, v Sloveniji pa bodo vsi pomembnejši modeli elektrificirani do prihodnjega... Honda Crosstar: na slovenskem trgu

Honda Crosstar: Jazz, ki je postal križanec in hibrid hkrati.

Pri Hondi napovedujejo, da bodo imeli do leta 2030 dve tretjini globalne prodaje elektrificirane, v Sloveniji pa bodo vsi pomembnejši modeli elektrificirani do prihodnjega leta. Tokrat je na vrsti Jazz, ki je postal mestni križanec in ki pri nas stane od 24.950 evrov.

Uradno oziroma globalno je to Jazz Crosstar, pri nas pa se imenuje zgolj Crosstar. V primerjavi z običajnim ima Crosstar spremenjen prednji del, dodana strešna nosilca, dodane plastične zaščitne obrobe na spodnjem delu karoserije, nekoliko večjo oddaljenost od tal in kolesa z za 18 milimetrov večjim premerom.

  • 5VK_3732a
  • 5VK_3740a
  • 5VK_3735a
  • 5VK_3708
  • 5VK_3707a
  • 5VK_3741a
  • 5VK_3716a
  • 5VK_3724a
  • 5VK_3723
  • 5VK_3721
  • 5VK_3726a
  • 5VK_3730
  • 5VK_3727a
  • 5VK_3733

V dolžino meri 4,09 metra (prirastek 46 milimetrov gre na račun prej omenjenih sprememb), hkrati je tudi za 31 milimetrov širši in za 30 milimetrov višji, nekoliko širša pa sta tudi koloteka. Kot križanec je dobil še sedeže z vodoodbojno tkanino in z nekoliko izdatnejšo bočno oporo. Tkanina krasi tudi del armaturne plošče, še vedno pa se takšen Jazz lahko pohvali z izjemnim zornim kotom izza volana (90 stopinj na račun tankih in deljenih stebričkov A) ter s ‘čarobnimi sedeži’ (magic seats), pri katerih se sedalni del dvigne ali pa naslonjalo poklopi, pri čemer nastane normnih 1.205 litrov prtljažniške prostornine.

Infozabavni sistem je posodobljen z vmesnikom Honda Connect, ki ima krajši odzivni čas ter pripravno poličko za palec pri upravljanju z dotikom in katerega videz se zgleduje po pametnih telefonih, kljub temu pa so zadržali zadosti klasičnih gumbov za upravljanje.

Crosstar ima samo en pogon, ki je hibridni (e:HEV): 1,5-litrskemu bencinskemu motorju (131 Nm, 72 kW), ki deluje po Atkinsonovem ciklu (podaljšana ekspanzija za boljši izkoristek), pomaga elektromotor z 253 Njutonmetri ter z 80 kilovati.

Gre za klasičen vzporedni hibrid, pri katerem lahko prednji kolesi poganja le bencinski, le električni motor ali oba hkrati. Napredna hibridna tehnika mu daje kompaktne mere, vpliva pa na manj trušča in tresljajev, boljšo odzivnost in manjšo porabo goriva, ki po ciklu WLTP znaša od 4,8 litra goriva na 100 kilometrov.

Rekuperacija zavorne energije je tudi tu nastavljiva, pri Hondi pa pravijo, da je (prav tako po WLTP) v mestu 86 odstotkov časa čiste električne vožnje, izven mesta 54 in na avtomobilski cesti 13 odstotkov časa. Ker gre toliko časa zgolj na (tih) električni pogon, so Crosstaru za večje udobje dodatno izolirali zunanji trušč – s spremembami na prednji šipi (debelina), bočnih in zadnjih vratih ter na dnu vozila.

Nekaj sprememb je tudi pri asistenčnih sistemih (Honda Sensing). Dosedanjo kombinacijo tipal (kamera in radar) so nadomestili z bolj kakovostno in širokokotno kamero, ki omogoča razširjene funkcije dosedanjih in nove asistenčne sisteme. K varnosti sodi tudi paket varnostnih blazin, ki jih je tu kar 10.

Ena sama kombinacija Crosstara je na voljo: z omenjenim hibridnim pogonom in z enim – bogatim – paketom opreme (Executive) stane 24.950 evrov, za doplačilo pa ostane barva (kovinska ali biserna) za 550 evrov ter dvobarvnost karoserije (črna streha) za 500 evrov.◄

Foto: VK