Suzuki S-Cross: na slovenskem trgu Suzuki S-Cross: na slovenskem trgu
Najprej (2006) je bil SX4, nato (2013) SX4 S-Cross in zdaj je (na nekaterih trgih, tudi na našem) le še S-Cross. Avtomobil, ki je... Suzuki S-Cross: na slovenskem trgu

Suzuki S-Cross: nov videz, nov slog oblikovanja, večja oddaljenost od tal.

Najprej (2006) je bil SX4, nato (2013) SX4 S-Cross in zdaj je (na nekaterih trgih, tudi na našem) le še S-Cross. Avtomobil, ki je bil sprva bolj križanec, želi biti danes že športni terenec. Uradno je to tudi zadnja letošnja novost na slovenskem trgu, stane pa najmanj 20.455 evrov.

Platforma se ni spremenila, se je pa zato toliko bolj videz, začenši s silhueto, ki pokaže bolj vodoravno postavljen motorni pokrov in s tem tudi višji prednji del. V nasprotju z večino podobnih, katerim se videz vse bolj odmika od pravih terencev, je pri S-Crossu ravno nasprotno: zdaj deluje bolj mišičasto, čvrsto, kleno.

  • 5VK_4186
  • 5VK_4190
  • 5VK_4166a
  • 5VK_4170
  • 5VK_4191
  • 5VK_4180
  • 5VK_4160
  • 5VK_4156
  • 5VK_4162a
  • 5VK_4163
  • 5VK_4165

Pri zunanjosti kaže omeniti še 8 karoserijskih barv (od tega jih je kar 5 črno-belih), vselej 17-palčna kolesa in serijsko tehniko LED za luči. Dolžina je ostala enaka (4,3 metra), širine je več za dva (zdaj 1,79 metra) in višine za en centimeter (zdaj 1,59 metra), s 430 litri pa je enako velik kot v prejšnji generaciji tudi prtljažnik.

Kokpit se na videz ni dosti spremenil, analogna merilnika ostajata, med njima pa je 4,2-palčni barvni informacijski zaslon. Daleč najbolj opazna sprememba je nov, 7- ali 9-palčni  zaslon infozabavnega sistema, ki zdaj štrli iz armaturne plošče. Ta se zmore, med drugim, povezati s pametnimi telefoni obeh pomembnejših operacijskih sistemov (iOS in Android), pri višjih paketih celo brezžično. Ko gre za oblazinjenje, pri Suzukiju ponujajo dve vrsti, tekstil ali kombinacijo usnja in umetnih materialov.

V tem hipu je na voljo en sam motor, že poznani, blago hibridizirani, turbobencinski 1.4 BoosterJet s 95 kilovati največje moči. Menjalnik je vselej 6-stopenjski, tako ročni kot samodejni. Ne glede na izbiro menjalnika pa je tradicionalno na voljo Suzukijev 4-kolesni pogon Allgrip; ta ponuja štiri načine nastavitve, vključno z zaporo sredinskega diferenciala, ki deluje do 60 kilometrov na uro. To in za dodaten centimeter dvignjen trebuh od tal (zdaj 18 centimetrov) uvršča S-Cross med redke prave športne terence, ki so kos tudi večjim izzivom kot le mestnim pločnikom.

Tehnika je prinesla nekaj novih asistenčnih sistemov: prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo na vozila v mrtvih kotih, pomoč za prečni promet zadaj in radarski tempomat, ki s samodejnim menjalnikom deluje do zaustavitve in naprej. Glede na izbrani paket opreme je na voljo tudi sistem nadzora okolice s štirimi kamerami.

Ob štirih paketih opreme in ob našteti pogonski tehniki je v ceniku 13 možnih kombinacij. Najcenejši S-Cross je Comfort (20.455 €), pri nas morda najbolj priljubljen pa utegne biti AllGrip Premium (23.345 €9 ali celo AllGrip Elegance (25.635 €). Najdražji je s ceno 28.125 evrov AT AllGrip Elegance Top. Vso opremo kupec izbira z omenjenimi štirimi paketi opreme, za doplačilo pa ostane le še kovinska barva, ki stane 400 evrov.

V drugi polovici 2022 bodo ponudbo obogatili še s pravo hibridno različico z 1,5-litrskim motorjem, vsega skupaj pa naj bi prihodnje leto pri nas prodali okoli 300 novih S-Crossov.◄

Foto: VK

Preberite tudi