Škoda Kodiaq: na slovenskem trgu Škoda Kodiaq: na slovenskem trgu
  Kodiaq je že ob prvi predstavitvi pred osmimi leti zadel žebljico na glavico in v Sloveniji, kjer so jih doslej prodali okoli sedem... Škoda Kodiaq: na slovenskem trgu

Škoda Kodiaq: resda precej podoben, a v podrobnostih povsem drugačen od predhodnika.

 

Kodiaq je že ob prvi predstavitvi pred osmimi leti zadel žebljico na glavico in v Sloveniji, kjer so jih doslej prodali okoli sedem tisoč, je, ob upoštevanju poznanih motečih dejavnikov (kovid, polprevodniki), vseh sedem let prodaje enako zaželen pri kupcih. Slovo ne bo težko – pri nas je že naprodaj druga generacija, 35.832 evrov pa je cena najcenejšega.

Pri Škodi na našem trgu prednjači Octavia, Kodiaq pa je tesno za drugouvrščenim Kamiqom in je za to znamko drugi najbolj pomemben model. Nič čudnega, saj je pri nas najbolje prodajani športni terenec.

Pri Škodi se modro niso lotili revolucije zunanjosti. Na evoluciji platforme MQB nastali novi Kodiaq je od prejšnjega za 6 centimetrov daljši (s 4,76 metra je zdaj med najdaljšimi v segmentu), za dva centimetra nižji in – presenetljivo – za slaba dva centimetra ožji. Prtljažnik meri od 910 (plus 75!) do 1.105 litrov, v 7-sedežni različici od 845 do 1.035 litrov in pri priključno-hibridni izvedenki od 745 do 1.945 litrov.

Na zunanjosti je v podrobnostih vse drugače, od žarometov (možnost tudi matričnih LED druge generacije), zdaj 8-kotne motorne maske, logotipa v mat barvi na motornem pokrovu, vselej črnega stebrička D, novega napisa znamke na zadku in bolj na bok raztezajočih se zadnjih luči do možnosti dveh različic zadnjih luči in svetlobnega traku med žarometoma in zadnjimi lučmi. V ponudbi je sedem kovinskih in dve pastelni karoserijski barvi ter platišča velikosti od 17 do 20 palcev.

  • IMG_9400_f9f72f7b
  • IMG_8859_57ee14b1
  • IMG_9985_554d9d64
  • DSC_0026_2d00151b.JPG
  • DSC_0038_a7a84e1f.JPG
  • DSC_0092_5476d7f4.JPG
  • 54_Skoda_Kodiaq_3801f74f
  • 46_Skoda_Kodiaq_WP_03408e0b
  • DSC_1095_78f2c181.JPG

Notranjost je zelo podobna oziroma skoraj enaka kot pri nedavno predstavljenem novem Superbu. Ohišje armaturne plošče je sicer nekoliko drugačno (pri Kodiaqu sta pred sovoznikom dva predala!), vse pomembne reči (tehnika) pa so enake: velja za volanski obroč, obvolanske ročice (vključno z desno, ki zdaj služi samodejnemu menjalniku), osrednji zaslon in tri velike, okrogle, večopravilne gumbe pod osrednjim zaslonom. Na voljo je seveda tudi projicirni zaslon (HUD).

Serijski digitalni merilniki na 10-palčnem zaslonu imajo samosvojo (tipično Škodino) podobo in tri možne videze, osrednji zaslon je 10- ali 13-palčni in z novo strukturo menijev in grafike, dve mesti za induktivno polnjenje mobilnih telefonov sta hlajeni, 3-področna klimatska naprava je serijska in sedeži imajo lahko certifikat ergonomske ustreznosti AGR. Lahko imajo tudi masažno funkcijo (8 programov), gretje in zračenje ter zračno nastavljivo ledveno oporo. Ko gre za barve in materiale, so na voljo štiri različne notranjosti. Po zaslugi kar 18-centimetrskega pomika je moč spreminjati velikost prtljažnika ali pa – v primeru 7-sedežne izvedbe – lažje dostopati na sedeža tretje vrste.

Motorji so po novem 1,5- in 2-litrski turbo 4-valjniki. Najmanjši je 1.5 TSI (250 Nm, 110 kW), ki služi blago hibridni različici ali priključno hibridni različici (PHEV), pri kateri motorju TSI pomaga v menjalnik vgrajen elektromotor (85 kW) do sistemske moči 150 kW in navora 350 Nm. Različica PHEV omogoča po zaslugi večje kapacitete pogonske baterije (19,7 kWh neto) 100 kilometrov dosega in polnjenje z do 50 kilovati moči.

Proti koncu leta bo na voljo 2-litrski TFSI (320 Nm, 150 kW), ki bo služil različici s 4-kolesnim pogonom.

Dizelska ponudba temelji na 2-litrskem stroju, ki zmore 360 Nm in 110 kW za prednji pogon ali 400 Nm in 142 kW za 4-kolesni pogon.

Ročnih menjalnikov ni več, zdaj so vsi dvosklopčni; v splošnem imajo 7 prestav, le pri PHEV je prestav 6. Štirikolesni pogon krmili elektrohidravlična sredinska sklopka, vozni program 4×4 pa je zdaj na voljo le še pri 4-kolesnem pogonu. Voznim programom po novem ni več namenjen samostojen gumb, nastavitve so zdaj v menijih.

Novi ali nadgrajeni asistenčni sistemi temeljijo na štirih kamerah, petih radarjih in 12 ultrazvočnih tipalih.

Za zdaj je Kodiaq na voljo le z enim paketom opreme (Selection), konec avgusta bo na voljo Sportline, konec leta pa še kakšen. Tako so za zdaj v ceniku le štiri različice: 1.5 TSI mHEV 110 kW DSG7 Selection stane 35.832 evrov, 1.5 TSI PHEV 150 kW DSG6 42.437 evrov, 2.0 TDI 110 kW DSG7 38.650 evrov in 2.0 TDI 142 kW DSG7 4×4 42.593 evrov.

Glede na dosedanje izkušnje bo pri nas dobra polovica prodanih Kodiaqov z bencinskim motorjem in prav tako dobra polovica s prednjim pogonom.◄

Foto: Škoda