Citroën Grand C4 Picasso Citroën Grand C4 Picasso
Še enkrat: za dva sedeža daljši Sosledje je obratno kot pred slabimi sedmimi leti: takrat je bil najprej najprej Grand C4 Picasso in za... Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso: z izpustom ogljikovega dioksida od 98 gramov na kilometer.

Citroën Grand C4 Picasso: z izpustom ogljikovega dioksida od 98 gramov na kilometer.

Še enkrat: za dva sedeža daljši

Sosledje je obratno kot pred slabimi sedmimi leti: takrat je bil najprej najprej Grand C4 Picasso in za njim običajni C4 Picasso. Danes je vrstni red obrnjen, filozofija pa ista: eden s petimi, drugi pa (tudi) s sedmimi sedeži.

Zato sta si v zadnjem delu različna. Zunaj in znotraj.

  • 1VK_8982aw
  • 1VK_9013aw
  • 1VK_8979aw
  • 1VK_9017aw
  • 1VK_9004w
  • 1VK_9005aw
  • 1VK_9000aw
  • 1VK_9014aw
  • 1VK_9015aw
  • 1VK_9007aw
  • 1VK_9012aw
  • 1VK_9018aw
  • 1VK_9030aw
  • 1VK_9054aw
  • 1VK_9080a
  • 1VK_9084a
  • 1VK_9085a
  • 1VK_9087a
  • 1VK_9089a

Grand je za 169 milimetrov daljši od »ne« Granda in ker gre prirastek izključno na račun zadka, je tam zdaj prostor za tretjo vrsto sedežev. Dva sta in oba sta ves čas v avtomobilu – zložena tvorita povsem (vodo)ravno dno, postavljena (hiter in preprost gib) pa za seboj pustita še 170 litrov prtljažnika, ki ga je bilo pred postavljanjem za 645 litrov oziroma 725, če vse tri enake sedeže druge vrste potisnete povsem naprej.

Sedeža v tretji vrsti mersko seveda nista enakovredna preostalim petim; malo je vzdolžnega prostora, sedalni del je nizko nad tlemi in vstopanje je kljub hitremu pomiku stranskih sedežev druge vrste nekoliko nerodno – za odrasle. Sta pa tam, namenjena pretežno mulariji. In klimatski sistem ima do tja speljane zračne vode, da se tudi tisti del prostora hitreje klimatizira.

Grand je seveda namenjen v prvi vrsti tistim, ki iščejo 7-sedežni avtomobil, a ga bodo pri Citroënu ponudili tudi kot le 5-sedežnik; takrat bo imel nekaj več prostora v prtljažniku in bo za dva kligrama lažji. V obeh izvedbah se bo lahko kupec odločil tudi za prekucljivo naslonjalo sovoznikovega sedeža, kar bo nakladalno površino podlajšalo na dva metra in tričetrt. Vsebino, živo in ono drugo, Grand očitno kar dobro obvladuje.

  • 1VK_8984aw
  • 1VK_8994aw
  • 1VK_9020c
  • 1VK_8986
  • 1VK_8993
  • 1VK_8987aw
  • 1VK_8992w
  • 1VK_8995w
  • 1VK_8997aw
  • 1VK_8998w
  • 1VK_9023a
  • 1VK_9027a
  • 1VK_9044a
  • 1VK_9025

Okej, z marketinškega stališča nič novega: od predhodnika je malce večji zunaj in ima za 69 litrov večji prtljažnik (ob zloženih sedežih tretje vrste), poleg tega je znotraj mirnejši in tišji. Tudi tokrat se skuša prikupiti z izjemno svetlo notranjostjo na račun velike zasteklitve, ki jo laho na skupnih 5,7 kvadratnega metra poveča doplačilna panoramska streha. Da bi voznik bolje videl okoli avtomobila, je tam možnost 360-stopinjskega pogleda preko kamer; da bi lažje parkiral, si mora doplačati aktivni parkirni pripomoček, k opremi, serijski oziroma doplačilni, pa sodi še dolg seznam priboljškov, od 220-voltne vtičnice in pametnega ključa do multimedijske naprave za drugo vrsto in elektrifikacije zadnjih (prtljažnih) vrat.

Posebej ponosni so pri Citroënu na nov turbodizel, ki ga boste prepoznali po imenu BlueHDi. Prostornina (2 litra) ni nič novega, zmogljivosti (110 kilovatov) tudi ne, nov pa je sistem čiščenja izpuha, kjer ključno vlogo igra amonijeva tekočina. Tudi to ni novost, nov pa je končni učinek: celoten sistem menda ubije 99,9 odstotka delcev in 90 odstotkov dušikovih oksidov, pri tem pa še zmanjšuje porabo za 4 odstotke. Motor, ki bo naprodaj prihodnje leto, že zadosti še ne vpeljanim normam Euro6, ponaša pa se z odlično vrednostjo izpusta ogljikovega dioksida – upoštevaje seveda velikost in maso avtomobila.

Nov je tudi samodejni menjalnik, ki je na voljo prav v kombinaciji z novim turbodizlom: je tišji, hitrejši in z manj notranjega trenja. Vse skupaj je tudi tu vpeto v novo platformo EMP2, ki je med drugim omogočila krajši prednji previs in nižje težišče, zato je na ta način Grand pridobil nekaj na dinamiki vožnje.

Zgodba z imenom Picasso, ki jo je začela Xsara Picasso leta 1999, je kot kaže postala nadvse resno poglavje avtomobilske sedanjosti. Prostor in sodobna tehnologija sta njena asa, a še zdaleč ne edini močni karti v rokah novega modela te znamke. Okoli tri milijone vseh vrst Picassov so že prodali, kar je brez dvoma jasen dokaz o priljubljenosti in zaupanju kupcev. (VK)

Na kratko

Citrtoën Grand C4 Picasso, ki je do treh četrtin enak kot C4 Picasso, je oblikovno skladen in privlačen, prostorsko radodaren, ergonomsko prepričljiv, tehnično pa povsem v koraku s časom. Za 900 evrov bo dražji od svoje krajše različice, zdi pa se, da je ta denar v pridobljeni prostor dobro naložen. Če seveda sedem sedežev hočete imeti.

Cene

Citroën Grand C4 Picasso: 19.720 evrov

V Sloveniji naprodaj sredi oktobra

Citroen Grand C4 P tabela

Foto: VK