Pariz 2014: Lamborghini Asterion LPI 910-4 Pariz 2014: Lamborghini Asterion LPI 910-4
 V ključnih elementih vsaj na prvi pogled tole ni tipičen Lambo, že njegov videz je preveč ‘polikan’, poleg tega pa ga poganja (priključna) hibridna... Pariz 2014: Lamborghini Asterion LPI 910-4
Lamborghini Asterion: (priključni) hibridni pogon za 3 sekunde z mesta do 100 in največ 320 kilometrov na uro!

Lamborghini Asterion: (priključni) hibridni pogon za 3 sekunde z mesta do 100 in največ 320 kilometrov na uro!

 V ključnih elementih vsaj na prvi pogled tole ni tipičen Lambo, že njegov videz je preveč ‘polikan’, poleg tega pa ga poganja (priključna) hibridna kombinacija bencinskega motorja in elektromotorja.

  • 1VK_9169
  • 1VK_9158
  • 1VK_9168
  • 1VK_9164
  • 1VK_9161
  • 1VK_9162
  • 1VK_9163
  • 1VK_9167
  • 1VK_9166
  • 1VK_9165
  • 1VK_9160
  • 1VK_9159

Glede videza. Če ne sledi evoluciji ostrih britvic, še ni nič narobe; navsezadnje so bili Lamborghiniji za marsikoga najlepši prav v časih, ko so bili lepih, elegantnih kupejevskih potez. Spomnite se Miure.

Glede pogona. Da so mu namenili hibridno tehniko, je menda logično; časi se odvijajo prav v to smer, Ferrari je tudi že bil tam, tako da je takšno početje trendovsko za nas opazovalce, za proizvajalce, še posebej za tiste, pri katerih je ‘konj’ za srednje veliko konjušnico arabcev, pa je odrešitev za zmanjšanje izpusta ogljikovega dioksida, ki bodo v kratkem precej ‘kaznovani’ z uredbami EU.

A – če ste ljubitelj Lambov – brez skrbi: glaven motor je še vedno sesalni V10 (5,2 litra, 560 Njutonmetrov, 449 kilovatov oz. 610 ‘konj’) in če je nekje skrit še elektromotor, točneje trije (skupna moč 220 kilovatov oziroma 300 ‘konj’), sploh nič ne boli. Še posebej ker jih potem sistem razvije 669 kilovatov ali po domače 910 ‘konj’. Takole gre lahko Asterion do 125 kilometrov na uro le z elektriko in ob zmerni vožnji do 50 kilometrov daleč. Po normah, pozor, spusti le 98 gramov CO2 na kilometer, poraba (NEDC, mešan cikel) pa znaša 4,12 litra na 100 kilometrov.

Še malo o oznakah. LP že dolgo nosijo Lamborghiniji, ki imajo motor zadaj vzdolžno (‘longitudinale posteriore’), tale pa je dobil še črko I za ‘ibrido’ ali po naše hibrid. Številka 910, kot ste že uganili, označuje ‘konje’ sistema, 4 pa gre na račun 4-kolesnega pogona. Pa Asterion? Tako je bilo pravo ime Minotavra, mitološke hibridne figure med človekom (pamet) in konjem (moč).

Ta hip je Asterion uradno koncept, točneje ‘tehnološki demonstrator’, ampak saj poznate tovrstne uradne zgodbe.◄