Renault Kadjar: na slovenskem trgu Renault Kadjar: na slovenskem trgu
Galska avtomobilska tovarna ne popušča: novi Espace (peta generacija) je komaj ugledal luč dneva, pa se že pojavlja še en povsem sveži Renault –... Renault Kadjar: na slovenskem trgu
Renault Kadjar: v kratkem času drugi križanec ('crossover') iz francoske avtomobilske tovarne.

Renault Kadjar: v kratkem času drugi križanec (‘crossover’) iz francoske avtomobilske tovarne.

Galska avtomobilska tovarna ne popušča: novi Espace (peta generacija) je komaj ugledal luč dneva, pa se že pojavlja še en povsem sveži Renault – Kadjar.

Kadjar je križanec, narejen na enaki osnovi kot Espace (zveza Renault-Nissan jo bo uporabljala za vse nove avtomobile obeh hiš); razlika med njima pa je med drugim tudi ta, da se Kadjar vozi v razredu C, tistem, v katerem kupce že lovijo Peugeot 3008, pa Hyundi ix 35, Kia Sportage in še kakšen. Gneča je precejšnja, a je jasno, zakaj: lani je bilo v tem razredu okoli 5,5 milijona evropskih kupcev, zgolj za križance se jih je odločilo nekako 1,5 milijona. Pomeni, da moraš železo kovati, dokler je še vroče.

  • IMG_3111sha
  • IMG_3099shac
  • IMG_3119sharc
  • IMG_3118sh
  • IMG_3121shlaw
  • IMG_3122shwl

Kadjar, so prepričani pri Renaultu, združuje lastnosti ali značaje treh različnih avtov: športnega terenca oziroma ‘suva’, petvratne kombilimuzine ali celo enoprostornika in kombija. Zdi se, da je najbolj očiten športno-terenski značaj: oblika vsaj malenkostno spominja na zelo uspešnega in manjšega Capturja, čeprav je novorojenec bistveno daljši (444 centimetrov). Tudi 20-centimetrska oddaljenost trebuha od tal je nekako ‘terenska’, prostornina prtljažnika (od 472 do 1478 litrov) pa je morda bolj enoprostorska oziroma kombijevska.

Opremski pameti so štirje (Life, Zen, Xmod in Bose Edition), motorji pa trije: 1,2-litrski turbo bencinski agregat (96 kilovatov, 130 ‘konj’), pa dizelski 1,6-litrski štirivaljnik s prav tako 96 kilovati in 1,4-litrski dizel, ki zmore 81 kilovatov (110 ‘konj’). Menjalnika sta dva – ročni 6-stopenjski in samodejni EDC z dvojno sklopko. Tudi pri pogonu je Kadjar (lahko) bolj športni terenec, saj je na voljo le pogon na prednji kolesni par ali 4×4, kjer je mogoče izbirati med tremi režimi.

Podobnost (vsaj slovenska) med Espaceom in Kadjarjem je skrivnostnost pri prodajnih načrtih – ambicije so velike, pravijo, in ne govorijo o številkah. Cene pa seveda so: v najcenejši bencinski izvedbi je novi Renault na voljo za 19.900 evrov, najcenejši dizel je nekako 1.500 evrov dražji. Prav za toliko avto podraži štirikolesni pogon ali pa samodejni menjalnik.◄

Foto: JK