Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 Allure Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 Allure
O racionalnosti V času, ko zaradi vedno višjih cen pogonskih goriv šteje vsaka kapljica porabljenega goriva, kaže naraščujoča prodaja z gorivom potratnejših terencev in... Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 Allure
Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 Allure: malo za brezpotja, predvsem pa za na cesto.

Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 Allure: malo za brezpotja, predvsem pa za na cesto.

O racionalnosti

V času, ko zaradi vedno višjih cen pogonskih goriv šteje vsaka kapljica porabljenega goriva, kaže naraščujoča prodaja z gorivom potratnejših terencev in terencem podobnih izpeljank avtomobilov, kako (ne)racionalno se ljudje obnašamo, ko steče beseda o nakupu avta.

  • Peugeot_2008_16_eHDi_056a
  • Peugeot_2008_16_eHDi_059rca
  • Peugeot_2008_16_eHDi_061
  • Peugeot_2008_16_eHDi_003
  • Peugeot_2008_16_eHDi_039
  • Peugeot_2008_16_eHDi_019
  • Peugeot_2008_16_eHDi_068a
  • Peugeot_2008_16_eHDi_042a
  • Peugeot_2008_16_eHDi_043
  • Peugeot_2008_16_eHDi_050a

Takoj na začetku moramo priznati, da je zgodba s Peugeotom 2008 malce drugačna kot pri tekmecih. Medtem, ko so slednji večinoma vedno uvrščeni v ponudbo kot dodatek k obstoječim kombilimuzinam in kombijevskim izpeljankam le teh, je 2008 oboje hkrati. Tako je slednji obenem naslednik kombijevskega 207 SW in še Peugeotov predstavnik mini SUV-ja.

Jasno je, da je 2008 tehnično osnovan na manjšem 208. Pod njegovo pločevino naj bi se tako skrivalo kar 67 odstotkov tehnike Peugeota 208. Pri tem je ob nespremenjenem medosju ohranil tudi njegov pameten pristop k gradnji karoserije (ciljna uporaba jekel z večjo trdnostjo, vpeljava lahkega aluminija ter plastike), zaradi katere je od neposrednega predhodnika 207 SW Outdoor lažji za več kot 100 kilogramov. Zaradi splošnega porasta karoserijskih mer pa so mu v primerjavi z 208 povečali še koloteka spredaj (+ 2 mm) in zadaj (+ 11 mm), odmaknili trebuh od tal za dodatni poltretji centimeter in vrh karoserije »približali nebesom« za skoraj deset centimetrov. Zaradi povečanih karoserijskih previsov spredaj in zadaj je za 197 milimetrov zrasla tudi skupna dolžina avta.

Kljub občutnemu prirastku zunanjih karoserijskih mer pa se je v potniškem delu kabine s prostorskega stališča spremenilo le malo. Spredaj je tako prostora v vse smeri dovolj, zadaj pa, podobno kot v 208, začne hitro zmanjkovati vzdolžnega prostora za noge. Znotraj je 2008 glede na 208 v višino pridobil poldrugi centimeter prostora v višino, a je bilo zadaj v testnem primerku zaradi vgrajenega panoramskega strešnega okna dovolj prostora le za posameznike s telesno višino 1,7 metra in manj.

  • Peugeot_2008_16_eHDi_114a
  • Peugeot_2008_16_eHDi_104a
  • Peugeot_2008_16_eHDi_125
  • Peugeot_2008_16_eHDi_146
  • Peugeot_2008_16_eHDi_143
  • Peugeot_2008_16_eHDi_197
  • Peugeot_2008_16_eHDi_123
  • Peugeot_2008_16_eHDi_135
  • Peugeot_2008_16_eHDi_106
  • Peugeot_2008_16_eHDi_109
  • Peugeot_2008_16_eHDi_180
  • Peugeot_2008_16_eHDi_097c
  • Peugeot_2008_16_eHDi_101

Dvatisočosemka je od Dvestoosmice podedovala tudi višjo postavitev merilnikov na armaturni plošči. Obenem je v osnovi rahlo nižje postavljen tudi volanski obroč, ki je tudi nekoliko manjšega premera (350 mm). S tem so dosegli, da voznik podatke z merilnikov odčitava nad obročem in nič več »skozi« njega. Manj izdatno navzgor nastavljiv volanski obroč kot pri Dvestosedmici bodo vsekakor opazili višjerasli posamezniki, saj bodo težje, če sploh lahko, našli idealen položaj za volanom. Zato ne preseneča, da ima tudi ta novost svoje privržence in kritike, a dejstvo je, da se je človek po nekaj stokilometrski uporabi preprosto navadi. Je pa ta rešitev prinesla tudi bolj proste roke snovalcem merilnikov, saj zasnova le teh mersko ni več omejena na »luknjo« v volanskem obroču, zaradi česar so jih lahko zdaj oblikovali poljubno široko. Dodaten prostor je omogočil oblikovalcem in posledično tudi inženirjem manj stisnjeno postavitev, boljšo preglednost in možnost podajanja večje količine podatkov hkrati. Kljub temu pa Francozi še naprej trmasto vztrajajo na izmenljivosti večine podatkov s števcema kilometrov, kar je ob upoštevanju razpoložljivega prostora, milo rečeno, nesmiselno.

Testni primerek je gnal 1,6-litrski, 84-kilovatni (115 KM) e-HDi opremljen z izvrstno delujočim stop&start sistemom, ki smo ga mimogrede pohvalili tudi že v testu Citroëna C4 Picasso 1.6 e-HDi Exclusive. Motor predstavlja vrh turbodizelske motorizacije za 2008, kar se odraža tudi na cesti, kjer prepriča z izvrstno prožnostjo, mirnim tekom in nenazadnje, za tovrstni tip avta, tudi zgledno porabo goriva. Glede na večjo lastno maso avta in slabše aerodinamične lastnosti »terenca« je 2008 pričakovano bolj potraten z gorivom kot enako motoriziran 208. Je pa res, da je povečanje porabe kljub vsemu manj boleče kot bi lahko bilo, če njegov menjalnik ne bi imel šestih izrazito na dolgo preračunanih prestav. Posledica so tako suverena, a obenem tudi nikoli zares eksplozivna pospeševanja avta, v povprečju nižji motorni vrtljaji pa na koncu nižajo raven trušča v kabini in seveda tudi porabo goriva.

Maratonski značaj Peugeota 2008 1.6 e-HDi 115 se kaže tudi skozi nastavitev njegovega podvozja, katerega vzmetenje je prilagojeno izrazitemu udobju vožnje. Posledica tega je nadvse udobna in tudi na daljših poteh nenaporna vožnja. Žal so s tem »zapečatili« tudi dinamiko in zabavnost vožnje, saj se njegova karoserija med ostreje odpeljanimi ovinki občutneje ziba, kar pa Francozov glede na načrtno višje grajeno karoserijo in nenazadnje tudi serijsko vgrajene celoletne gume ne skrbi preveč.

Posebnost bogateje opremljenih Peugeotov 2008 je sistem Grip Control. Peugeot, za razliko od Škode Yeti, Opla Mokke, Chevroleta Traxa in Minija Countrymana, ne more biti štirikolesno gnan. Da bi bil na občasne sprehode po urejenih brezpotjih, makadamih in gozdnih poteh kljub temu kar najbolje pripravljen, so mu Francozi, v bogatejše pakete opreme, primaknili s patentom zaščiten sistem Grip Control, ki ga ima mimogrede tudi že večji in starejši model 3008. Pri njem gre v osnovi za z dodatnimi programi nadgrajen elektronski stabilizacijski sistem., ki v odvisnosti od izbranega tipa podlage oziroma režima delovanja prilagaja stopnjo zdrsa pogonskih koles. Na voljo so osnovni program za navadne asfaltirane ceste, za vožnjo po pesku, za vožnjo po blatu ter režim za po snegu oziroma ledu. V odvisnosti od izbranega režima elektronika s pomočjo zaviranja posameznih koles in krmiljenja moči motorja optimira oprijem ali zdrs pogonskih koles. Že res, da zadeva v praksi prinese nekaj boljšo mobilnost na omenjenih podlagah, a resničen nadomestek za štirikolesni pogon kljub temu ni in tudi nikoli ne bo.

Na nek način je zanj in za vse njegove tekmece dobro, da ta razred mini SUV-jev, kljub vedno bolj gosti »poseljenosti«, neke alfe in omege tipa Volkswagen Golf ali Volkswagen Passat (še) nima. To pomeni, da ni enega avta, ki bi bil po mnenju trga v vsem najboljši. Ravno zato se vsak proizvajalec na svoj način trudi prepričati kupce, da je njihov model pač najboljša izbira. Pri tem Francozi z 2008 največ stavijo na njegov zunanji videz, ki tekom testa dejansko je pritegnil marsikateri pogled mimoidočih, na sistem Grip Control, ki je na voljo samo v bogatejših paketih opreme in ki nikakor ni alternativa resnemu štirikolesnemu pogonu, ter na prostornosti in prilagodljivost prtljažnika. Dejansko sta slednja praktično edina objektivno gledano tehtna argumenta za izbiro 2008 namesto 208. Iskanje argumentov za izbiro Dvatisočosmice namesto Dvestoosmice v katerem koli drugem elementu avta je prej metanje peska v oči kot racionaliziranje. Če na tedenski ali vsaj mesečni ravni nimate potrebe po dodatnem prostoru v zadku ne vidimo tehtnega razloga, da bi vozili s sabo večjo, težjo in manj aerodinamično karoserijo.

Toda nakup avta je tisto početje človeka, ki je s čustvi eno bolj gnanih in ki zato z racionalnostjo pogosto nima veliko skupnega. Zato še tako izdatno razglabljanje o neracionalnosti nakupa Peugeota 2008 v primerjavi z 208 nima nekega resnega smisla. Navsezadnje, si predstavljate, da bi vsi na svetu kupovali samo Dacie? Mi o tem raje sploh ne razmišljamo.

Ne, ne, je že prav, da je nakup avta početje, ki ga v veliki meri počnemo s srcem. Pri tem je pomembno samo, da vsak posameznik pri sebi razčisti, ali se mu zdi več kot 2000 evrov višja investicija v 2008 namesto v enako motoriziranega 208 smiselna. Če ja, potem tudi mi s tem nimamo težav, saj predstavlja Peugeot 2008 resnično zelo talentiran paket avta. (PH)

Foto: PH

Odčitki in meritve

Poraba in trušč v notranjosti (6. Prestava , temperatura okolice 16 °C)

60 km/h: 1,8 l/100 km – 94 dB

100 km/h: 2,8 l/100 km – 90 dB

130 km/h: 4,6 l/100 km – 92 dB

160 km/h: 7,8 l/100 km – 98 dB

Testni krog: 5,4 l/100 km

Pohvale

+ motor

+ udobje vožnje

+ prostornost in prilagodljivost prtljažnika

+ poraba goriva

+ sistem Grip Control

Graje

– ni možnosti štirikolesnega pogona

– položaj za volanom (višjerasli)

– piš vetra pri večjih hitrostih (panoramsko strešno okno)

– izmenljivost podatkov potovalnega računalnika s števcem kilometrov

– tipalu za dež ni možno nastavljati občutljivosti

Na kratko

Peugeot 2008 je mešanec ali, kot se danes temu bolj moderno reče, »crossover«. V njem so francozi združili številne avtomobilske svetove. Mere in večino tehnike je prispeval mali mestni avto, povečanje oddaljenosti trebuha od tal prihaja iz »terena«, prostornost in uporabnost v zadku je kombinacija kombija in limuzinskega kombija, zgledno žejo pa varčen in kultiviran motor. Rezultat je sicer všečen in ne zmerno velik avtomobil za mestne potepe, ki pa na nobenem področju ne izstopa zares nad ali pod povprečje.

Cene

Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 Active: 18.595 evrov
Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 Allure: 20.222 evrov
Testni Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115 Allure: 22.844 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – vrstni – turbodizelski – neposredni vbrizg goriva – turbopuhalo – gibna prostornina 1.560 cm3 – največji navor 270 Nm pri 1.750/min – največja moč 84 kW (115 KM) pri 3.600/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo, pnevmatike 205/50 R 17 V (Goodyear Vector 4Seasons M+S)

Mere: dolžina 4.159 mm – širina 1.739 mm – višina 1.556 mm – medosna razdalja 2.538 mm – najmanjša razdalja od tal 165 mm – rajdni krog 11,4 m – notranja širina spredaj 1.410 mm, zadaj 1.390 mm – prtljažnik 350 – 1.172 l – posoda za gorivo 50 l

Mase: vozilo 1.180 kg – dovoljena skupna obremenitev 528 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 188 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,4 s – poraba (kombiniran cikel) 4,0 l/100 km – izpust CO2 144 g/km