Opel OnStar: odslej na voljo slovenskim kupcem Opel OnStar: odslej na voljo slovenskim kupcem
Opli novega modelnega leta bodo v Sloveniji naprodaj z Oplovim sistemom OnStar, kar pomeni, da so praktično že na voljo slovenskim kupcem. OnStar, osebni... Opel OnStar: odslej na voljo slovenskim kupcem
Opel OnStar: pet tisoč samodejnih odzivov v primeru prometnih nesreč na mesec!

Opel OnStar: pet tisoč samodejnih odzivov v primeru prometnih nesreč na mesec!

Opli novega modelnega leta bodo v Sloveniji naprodaj z Oplovim sistemom OnStar, kar pomeni, da so praktično že na voljo slovenskim kupcem. OnStar, osebni pomočnik, je serijski v bogatejših paketih opreme, sicer pa je na voljo tudi za doplačilo 490 evrov.

OnStar, ki za podporo potrebuje satelitsko komunikacijo, je v ZDA na voljo že od leta 1996, od lani pa tudi v Evropi, kjer so pokrite že skoraj vse države.

Sistem omogoča pet različnih pomoči vozniku. Glavna in menda najpomembnejša je pomoč v sili: ko pride do prometne nesreče, sistem v avtomobilu samodejno javi v nadzorni center (Luton, Velika Britanija) lokacijo in še nekaj ključnih podatkov (med drugim število potnikov, hitrost, smer vožnje, …), od tam pa gre podatek v center obveščanja države, kjer se je nesreča zgodila, ki poskrbi za pomoč. Samodejnost deluje na podlagi signala o sproženih varnostnih blazinah, lahko pa voznik ali potnik pomoč pokliče tudi ročno s pritiskom na gumb.

  • IMG_0610
  • IMG_0610pai
  • IMG_0614a

Druga funkcija je pomoč v primeru kraje vozila in sicer zna v takšnem primeru posredovati lokacijo vozila in celo preprečiti ponoven zagon motorja. Tretja funkcija je diagnostika vozila, na katero se naroči lastnik vozila. V tem primeru prejema mesečna poročila o stanju vozila preko elektronske pošte; poročilo vsebuje vse, kar lahko posredujejo tipala v vozilu, kot so na primer stanje zavor, količina olja v motorju in podobno.

Zelo uporabna funkcija je tudi prenos cilja potovanja. Voznik pokliče v center OnStar in zaprosi za pomoč pri iskanju želenega cilja (restavracija, bencinska črpalka, …) ali konkretnega naslova, operater pa nato cilj posreduje v navigacijski sistem avtomobila. Zadnja funkcija je upravljanje avtomobila s pomočjo pametnega telefona (sistema Android in iOs): z njim lahko voznik odklepa ali zaklepa avtomobil, vklopi trobljo, vklopi luči ter locira avtomobil na zemljevidu svojega pametnega telefona. Vse to lahko opravlja na poljubno daljavo, pogoj je le signal GSM.

Center OnStar je dostopen ves dan celo leto in je na voljo (zdaj tudi) v Slovenskem jeziku. Prvo leto je delovanje sistema brezplačno, potem pa se lastnik odloči za sklenitev mesečnega (10 evrov) ali letniega (100 evrov) razmerja, lahko pa razmerje tudi prekine; v tem primeru ostane aktivna le še funkcija diagnostike vozila.

V Sloveniji je sistem OnStar v primeru nezgode povezan s Centrom za obveščanje RS pri Ministrstvu za obrambo, ki pri nas skrbi za reševanje ob nesrečah. Pri tem je treba poudariti, da v primeru nesreče tudi pri nas ni treba storiti ničesar, saj se informacija samodejno prenese na lokalne centre za reševanje, od koder na mesto dogodka pridejo reševalci. V prid takšnemu sistemu govori tudi podatek, da pride informacija do reševalcev od dve do štiri minute prej, kot pride prvi klic udeleženca ali očividca. Koliko pomenijo štiri minute v primeru oskrbe poškodovanca, si lahko mislimo.

V Oplih s sistemom OnStar so blizu vzvratnega ogledala trije gumbi za upravljanje s sistemom, nekatere funkcije (kot na primer prenos cilja potovanja) pa se nato dokončajo na osrednjem zaslonu infozabavnega sistema.

OnStar ima po svetu že 12 milijonov uporabnikov, zanje pa skrbi skupaj 2.500 operaterjev, ki prejmejo okoli 5 milijonov klicev na mesec ali dva vsako sekundo. Ena od prednosti pri tem je tudi ta, da brez dodatnih stroškov (GSM, …) voznik pride v hipu v stik z osebo, ki govori njegov jezik in ki je zmožna pomagati, kot je pač opisano zgoraj.◄

Foto: VK

Preberite tudi