Opel Monza Concept: Opel za jutri, a ne samo to! Opel Monza Concept: Opel za jutri, a ne samo to!
Ime ni naključno izbrano: tako se je imenoval Oplov veliki kupe s 6-valjnim motorjem iz leta 1977, ki še zdaleč ni šel mimo neopažen... Opel Monza Concept: Opel za jutri, a ne samo to!
Opel Monza Concept: videz, pogon, predvsem pa prikaz informacij in povezljivost.

Opel Monza Concept: videz, pogon, predvsem pa prikaz informacij in povezljivost.

Ime ni naključno izbrano: tako se je imenoval Oplov veliki kupe s 6-valjnim motorjem iz leta 1977, ki še zdaleč ni šel mimo neopažen (izdelovali so ga 9 let!), v nekaterih krogih pa je izjemno priljubljen še danes. Novi Oplov konceptni avtomobil je od njega prevzel ime, a tudi poslanstvo: športno-eleganten videz in inovativno tehniko.

  • Opel-Monza-Concept-287414
  • Opel-Monza-Concept-287504
  • Opel-Monza-Concept-287503
  • Opel-Monza-Concept-287510
  • Opel-Monza-Concept-287507
  • Opel-Monza-Concept-287512
  • Opel-Monza-Concept-287511
  • Opel-Monza-Concept-287506
  • Opel-Monza-Concept-287505
  • Opel-Monza-Concept-287513
  • Opel-Monza-Concept-287502
  • Opel-Monza-Concept-287501
  • Opel-Monza-Concept-287500
  • Opel-Monza-Concept-287587

Monza Concept je slok, eleganten kupe, ki bo bez dvoma vlekel poglede. Oblikovalci pravijo, da so navdih jemali pri valovih oceana in pri teku hrtov. Tudi če tega ne opazite, je treba priznati, da so oblikovalci pod taktirko Marka Adamsa opravili izjemno delo. S parom dvižnih vrat in brez stebrička B za lažji dostop do štirih sedežev ter s 500-litrskim prtljažnikom bi lahko bil ta le 1,31 metra visoki kupe tudi uporaben. Z dolžino 4,69 metra se uvršča med večje kupeje, kjer ima Opel tudi srečno roko; če se ne spomnite Mante, se Calibre zagotovo. In oba sta bila kultna. Če bi lahko sklepali po Insignii, ki je z le nekaj spremembami prešla iz koncepta v serijsko izdelavo, se lahko to zgodi tudi novi Monzi. Škoda bi bilo, če se ne bi.

Poleg dizajna se Monza ponaša tudi s tehniko. Pri Oplu poudarjajo dvoje. Prvi je hibridni pogon, ki je naslednja generacija pogona, kot ga poznamo iz Ampere, le da gre tu – poleg električnega – za mali, 3-valjni litrski turbo stroj, ki deluje na stisnjen naravni plin (CNG). Ta bo tudi ena od Oplovih novosti na salonu avtomobilov v Frankfurtu čez dva tedna, medtem pa za Monzo pravijo, da bi znala delovati tudi na gorivne celice, kar daje vedeti, da tudi pri Oplu resno razmišljajo o tej vrsti pogona.

Precej bolj daljnoviden pa je način prikaza informacij (predvsem) vozniku. Prikazu služi velik projicirni zaslon v tehniki LED, ki se razteza preko cele armaturne plošče in ki zna, poleg vseh informacij, ki ste jih danes navajeni v sodobnih avtomobilih, pa še kakšne takšne, ki je niste, med te informacije prikazati tudi dekorativne elemente. Voznik si bo lahko nastavil želene podatke in jim tudi določil mesto, kje jih hoče videti. Temu služi kar 18 projektorjev LED, ki so združeni v oblikovno celoto in ki znajo grafiko prikazati v treh razsežnostih. Ta zaslon bo služil tudi informacijsko-zabavnim napravam, pa povezovanju v splet in povezovanju z drugimi avtomobili – slednje bo lahko denimo v pomoč pri prepoznavanju nevarnih stanj v prometu, še preden jih bo voznik lahko videl.

Od vseh Monzinih adutov je še najbližji resničnosti omenjeni hibridni pogon. Zunanji videz se tudi zdi pravšnji za serijsko izdelavo, če bodo le pri Oplu zbrali dovolj naklonjenosti možnih kupcev in lastnega poguma, velik informacijski zaslon pa sam po sebi tehnično ni tako zapleten, kot s(m)o zapleteni ljudje, ki na tako revolucionarno spremembo morda še nismo pripravljeni.

Foto: Opel