Opel Grandland: na slovenskem trgu Opel Grandland: na slovenskem trgu
  Na slovenski trg prihaja druga generacija Oplovega Grandlanda, ki je hkrati prva na novi platformi STLA Medium koncerna Stellantis. Predvidena cena vstopnega modela... Opel Grandland: na slovenskem trgu

Opel Grandland: z zelo dobrim količnikom upora zraka 0,28.

 

Na slovenski trg prihaja druga generacija Oplovega Grandlanda, ki je hkrati prva na novi platformi STLA Medium koncerna Stellantis. Predvidena cena vstopnega modela bo pri nas 31.990 evrov.

Nobeno presenečenje ni, da je Grandland zrasel v vse smeri: za dobrih 17 centimetrov v dolžino, za slabih pet v širino in za slabih šest v višino. Na dolžini skoraj 4,7 metra se je, med drugim, povečal kolenski prostor na zadnji klopi za dva centimetra, z velikostjo 550/1.645 kubičnih decimetrov (VDA) pa je večji tudi prtljažnik. Pri tem velja dodati, da se naslonjala zadnje klopi zlagajo v razmerju 40:20:40.

Pogled na zunanjost kaže na novo interpretacijo motorne maske 3D Vizor z osvetljenim logotipom (osvetljen je tudi na zadku), na možnost kontrastne barve strehe, pa tudi na bolj ravne karoserijske površine. Omenjajo še naprednejše žaromete LED (Intelli-Lux HD) z več kot 50 tisoč svetlobnimi viri ter z animacijo in dejstvo, da na zunanjosti ni več kromastih okraskov.

  • 241127-IMG-0003c
  • 241127-IMG-0002c
  • 241127-IMG-0004c
  • 241127-IMG-0024
  • 241127-IMG-0005c
  • 241127-IMG-0019
  • 241127-IMG-0020

V notranjosti so vse tkanine iz recikliranih materialov (PET), poudarek pa spet na zaslonih: 10-palčni za merilnike in 10- ali 16-palčni za infozabavni sistem, kjer je nova generacija operacijskega sistema, vključno s ChatGPT. Projicirni zaslon (HUD) je doplačilen, 36 litrov odlagalnih mest pa je serijskih.

Serijska sta tudi sedeža Intelli-Seat z dodatkom za manjši pritisk na trtico, v boljšem paketu opreme GS pa sta tam sedeža AGR. V tem primeru govorijo tudi o usnju Nappa, prezračevanju in masaži sedežev. Obljubljajo še manj trušča v notranjosti, tudi na račun boljše aerodinamike.

Pri motorizaciji najprej omenjajo zadnje čase vse man priljubljen električni pogon. Predvidene so tri kapacitete baterije, 73, 82 in 90 neto kilovatnih ur (slednja bo v ponudbi kasneje) z dosegi po WLTP 523, 582 in okoli 700 kilometrov. Največji tok polnjenja je 150 kilovatov. Pogonski elektromotor, ki zmore 152 kilovatov in 345 Njutonmetrov, poganja prednji kolesi, prihodnje leto pa bodo ponudili tudi 4-kolesni pogon e-AWD.

Za hibridne pogone so pripravili nova dvosklopčna menjalnika s 6 in s 7 prestavami in izboljšana (zdaj Millerjev cikel, neposredni vbrizg) turbo motorja 1.2 (3-valjni) in 1.6 (4-valjni).

Priključni hibrid poganjata 1,6-litrski motor s 350 Nm in 143 kW ter 92-kilovatni elektromotor, menjalnik je e-DCT7. Baterija kapacitete 17,9 kilovatne ure naj bi zadoščala za 87 kilometrov zgolj električne vožnje (WLTP).

Zna biti, da bo pri nas najbolj priljubljena hibridna različica 1.2 DI Turbo 230 Nm 100 kW, kjer hibridizacija temelji na 48-voltni tehnologiji, menjalnik je v tem primeru e-DCT6, kapaciteta baterije pa slabo kilovatno uro.

Treba je dodati še, da je ob klasični prednji premi, enaki za vse različice, zadnja prema večvodilska le pri električnem pogonu, hibrida imata poltogi premi. Dobra novica je tudi, da obljubljajo hiter izklop opozoril asistenčnih sistemov.

Novi Grandland bo pri nas naprodaj sredi decembra in kot rečeno za 31.990 evrov, kar se nanaša na 1.2 DI Turbo Hybrid, kakršen v Nemčiji stane 36.400 evrov. Zato morda zdrži primerjava: tam zgoraj stane 1.6 DI Turbo PHEV 40.150 evrov, 73 kWh 157 kW pa 46.750 evrov. Najbrž bosta tudi na našem trgu le dva paketa opreme (Edition in GS); v Nemčiji je GS dražji za dobre štiri tisočake.◄

Foto: Uroš Modlic

No comments so far.

Be first to leave comment below.