Nissan Note
Prva vožnja 10/11/2013 Vinko Kernc
Ne le nov, tudi povsem drug
Tako šablonski, kot pogosto mislimo, avtomobili le niso.
Poglejte novi Nissan Note: ni le »kot stari, le da je nov«. Daleč od tega.
Ne govorim o raketni znanosti in tehnologiji, je pa vredno na to opozoriti. Poglejte prvi Note: bil je klasičen predstavnik mini limuzinskih kombijev, visok in postavljen na dolgo medosje. S poudarkom na visok. A medtem se je v avtomobilizmu precej spremenilo; novi modeli tega (pod)razreda so precej zrasli in vnesli nekaj inovativnih rešitev (B-Max, Meriva), da bi lažje prepričali kupce, saj se je zdelo, da tako majhni limuzinski kombiji nekako ne zmorejo služiti osnovnemu namenu.
Nissan je krenil drugo pot. Zavezal se je, da bo trdno ostal v razredu malih avtomobilov, zato tu nastopa s tremi modeli. Z Micro, ki velikostno sodi v spodnji del tega razreda, z Jukom, ki predstavlja premijski razred športnega terenca, še naprej pa tudi z Notom – ki pa ni več klasičen mali limuzinski kombi.
Novi Note ima sicer enako medosno razdaljo kot prejšnji, a za po 30 milimetrov skrajšana previsa, obenem pa širšo in nižjo karoserijo. To pomeni, da je še vedno med večjimi predstavniki malih avtomobilov, a skuša biti zdaj bolj dinamičnega videza in s tem bolj trendovski. Pri Nissanu skušajo trg prepričati z drugim pristopom: Note je (v Evropi) cenovno ob boku (prav tako precej trendovsko oblikovane) Fieste, z izpusti (kar pomeni tudi porabo) vštric s klasičnimi predstavniki malih avtomobilov, velikostno pa nekoliko nad njimi. Pri Nissanu trdijo, da je na zadnji klopi za kolena toliko prostora kot v Beemveju serije 7(!), kar je verjetno – glede na videno – tudi čisto res.
Novi Note ni le zgrajen na novi platformi (enaka kot pri Micri, a mersko precej prilagojena), pač pa je v primerjavi s starim tudi drugače zasnovan – vključno z višino prednjih sedežev in zadnje klopi od tal, kar se morda sliši malenkosto, z inženirskega zornega kota pa to ni ravno pet minut dela. Oblikovno izhaja iz leta 2012 v Ženevi predstavljenega koncepta Invitation, ki mu je presenetljivo podoben, le močne, izrazite karoserijske površine so na njem nekoliko nežnejše. Ker gre za globalen avtomobil, je za Evropo posebej prilagojen – od podvozja do zunanjih (satovje v maski motorja, zunanji ogledali) in notranjih (sedeža) manjših in večjih elementov. Za športne navdušence so za različico s turbo strojem pripravili še dodaten Dynamic Styling Pack z večjim spojlerjem na strehi zadaj, z drugačnima odbijačema in z drugačnim volanskim obročem.
Toliko torej glede povsem drugačne umestitve novega Nota znotraj velikostnega razreda, ki mu pripada.
Potem je tu še druga novost, ne le v primerjavi s prejšnjim Notom, pač pa tudi nasploh v tem avtomobilskem razredu. Pri Nissanu so ugotovili, da je ena od ključnih postavk pri nakupu avtomobila tega razreda, poleg videza in porabe, tudi tehnika. Ljudje hočejo tehniko. Nekaj novega. Pri Nissanu zato ponujajo dvoje: Safety Shield in ECO Driving Mode.
Safety Shield (varnostni ščit) je domiselno zasnovan pripomoček, ki sloni na štirih kamerah: po eni v zunanjih ogledalih, eni v logotipu znamke na motorni maski in eni nad registrsko tablico zadaj, kateri so namenili tudi poseben sistem čiščenja. Kamere dajejo (lahko) sliko na osrednji (5,8-palčni) zaslon, obenem pa gre slika tudi v pamet sistema Safety Shield. Ta pamet zna potem ugotoviti troje: ali je voznik zapustil prometni pas (lučka in zvok v opozorilo, deluje nad 70 km/h), ali je za vozilom v mrtvem kotu drugo vozilo (lučka v ustreznem vzvratnem ogledalu, deluje nad 30 km/h) in ali se kjerkoli okrog avtomobila nekaj giblje (grafičen prikaz na zaslonu, deluje do 8 kilometrov na uro). Vse skupaj je podano vozniku preprosto in hitro dojemljivo, domislenost tega sistema pa je zadostna učinkovitost pri dokaj majhni ceni zasnove in izdelave.
ECO Driving Mode (ekološki način vožnje) prav tako ni zahteval velikanskih vložkov razvoja in izdelave, saj sloni pretežno na elementih, ki jih ima danes vsak avtomobil. Vklopi (oziroma izklopi) se s pritiskom na gumb, s tem pa sistem vozniku pripravi nekaj pripomočkov za varčnejšo vožnjo. V merilnikih se pojavi modra ambientna svetloba, v pripravljenosti je tam še pet zelenih lučk in znotraj velikega merilnika (za hitrost) se pojavi dodaten merilnik za učinkovitost voznikove desne noge: bolj ta pritiska na plin, manj kaže omenjeni merilnik. Kadar vozi zelo ekološko, sveti pet zelenih lučk, ko pa prične pritiskati na plin, posvetijo tri in na koncu le še ena. Zvečine je torej to le svetovalec za varčno vožnjo, v primeru turbodizelskega motorja v Notu pa ta sistem odvzame 10 odstotkov navora.
V preostalem je Note že poznan, saj je tudi že naprodaj na našem trgu. Sprva je na voljo z dvema motorjema (tretji pride ob prelomu leta), pri vseh motorjih je sistem zaustavitve in ponovnega zagona (stop/start) serijski, Note pa se ponaša tudi z zelo dobro aerodinamiko: količnik upora zraka znaša zanj 0,30, kar je v tem razredu zelo dober rezultat, saj se razredno povprečje giblje od 0,31 do 0,33. Precej uprabna reč je tudi odpiranje zadnjih vrat skoraj do pravega kota, pa 295-litrski prtljažnik, ki ima spodaj dodaten prostor (ker oziroma če nima rezervnega kolesa) za skupnih 325 litrov in ki se poveča na največ dva kubična metra! Pri novem Notu je zelo navdušilo še podvozje, zaradi katerega se lahko tudi precej dinamično pelje. Z novim turbo strojem bo zatorej s tega zornega kota še bolj privlačen.
Da so novi Note povsem drugače umestili v razred malih avtomobilov, kot rečeno ni nobena posebna znanost, je pa modra poteza, saj je Note takšen verjetno precej bolj privlačen in zanimiv širšemu krogu ljudi različnih profilov. Pravzaprav bo vsaj na nekaterih trgih že znotraj »zavezništva« (Renault-Nissan) precej pester boj. (VK)
Na kratko
Morda je pred nakupom dobro vedeti dvoje: prvič, Note je zdaj druge sorte mali avtomobil, bolj trendovski, nižji in bolj dinamičen; in drugič, nova tehnika, ki jo ponuja (Safety Shield, ECO Driving Mode), ni tehnično presenečenje, je pa kljub temu zelo učinkovita reč. Sicer pa ima zelo dobra motorja in odlično podvozje ter veliko prostora v notranjosti.
Cene
Nissan Note: 11.500 €
v Sloveniji že naprodaj
Foto: VK