Nissan Micra 1.2 Acenta Look Nissan Micra 1.2 Acenta Look
Med Cliom in Sanderom? Ob pregledu prodajne ponudbe skupine Renault-Nissan, ki ima pod okriljem seveda tudi nizkocenovno Dacio, se ne moremo znebiti občutka, da... Nissan Micra 1.2 Acenta Look
Nissan Micra: precej izbire pri opremi, (pre)malo pri motorjih.

Nissan Micra: precej izbire pri opremi, (pre)malo pri motorjih.

Med Cliom in Sanderom?

Ob pregledu prodajne ponudbe skupine Renault-Nissan, ki ima pod okriljem seveda tudi nizkocenovno Dacio, se ne moremo znebiti občutka, da predstavlja Nissanova Micra neke vrste mašilo v ponudbi. Nekaj, kar se umešča med sodobnejšega Renaulta Clia in cenejšo Dacio Sandero. Zakaj tak občutek? Pa poglejmo.

  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_11c
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_09
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_05c
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_12
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_03c
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_02c
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_08c
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_04c
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_15
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_14

Pred 12 leti, ko je luč sveta ugledala tretja generacija Micre (K12), je bilo navdušenje trga nad njo veliko. Malček je bil v mestu okreten, po zaslugi razpoložljivih motorjev poskočen, v kabini pa za velikost avta tudi presenetljivo prostoren. Za takratno stanje tehnike je bila Micra K12 v razrednem vrhu tudi s stališča ergonomije sedenja, zvočne izolacije in notranje prostornosti. Žal pa čas teče naprej in z njim tudi tehnični napredek.

Prvi element Micrinega ‘nazadovanja’ je ergonomija voznikovega delovnega mesta. Že res, da je sedež nastavljiv po višini, a je zato volanski obroč možno nastavljati samo po višini ne pa tudi po dosegu, kar bodo nekateri vozniki poskušali izničiti z ustreznim premikom celotnega sedeža naprej. Običajno kompromisi niso najboljša rešitev, saj izboljšanje stanja na enem področju zelo pogosto povzroči nazadovanje na drugem. Tudi tokratni kompromis ni nič drugačen, saj vodi premik celotnega sedeža naprej pri višjeraslih v manj optimalen položaj sedenja z bolj pokrčenimi nogami za volanskim obročem.

Pohvalno je, da je nad sedeži spredaj in zadaj odmerjenega dovolj prostora za glave. Ob pogledu na skromne zunanje mere Micre se zdi, da v vzdolžni smeri pač ne more biti ravno veliko prostora za kolena zadnjih potnikov. No, zadeva v resnici ni tako zelo dramatična kot se sprva zdi, saj se bodo zmogli na zadnjo klop »pospraviti« tudi normalno rasli odrasli. Zasluga zato gre predvsem razmeroma pokončnemu sedenju, ki je ob tako skromnih zunanjih merah avta pravzaprav edina tehnična možnost, da se lahko v njem peljejo tudi na zadnji klopi odrasli normalne rasti. Že res, da kljub vsemu prostorskega čudeža ne gre pričakovati, a za potrebe krajših mestnih potepov bi moralo več kot zadoščati.

  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_17
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_18
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_28
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_31
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_32
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_27
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_24
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_26
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_29
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_30
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_25
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_19
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_20
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_21
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_22
  • Nissan_Micra_12_Acenta_Plus_23

Znotraj skromnih zunanjih mer avta in ob upoštevanju zgoraj opisane dostojnosti odmerjenega prostora za kolena potnikov v prednji in zadnji vrsti sedežev je težko verjeti, da je Nissanu uspelo spraviti v njegov zadek še za to velikost avta spodobno velik prtljažnik. Seveda z osnovnimi 265 litri ni več vodilni v razredu, a ko v enačbi vrednotenja upoštevamo še, da je večina Micrinih tekmecev v zadnjih letih občutno zrasla, nekateri med njimi pa merijo tudi že preko štirih metrov v dolžino, je manjko približno 20 litrov zanemarljiv. Nasprotno Micra prednjači pri zajetnosti skupnega prtljažnika. Namreč, osnovnemu prtljažniku je možno poklopiti naslon po tretjinah deljive sedežne klopi. Komur to še ne zadošča, ima dodatno možnost poklopa celotne klopi ob naslona prednjih sedežev, s čimer dobi v uporabo skupni prtljažnik s povsem ravnim dnom ter skupno prostornino 1.132 litrov prostora. O ogromnosti Micre po tej plati priča tudi ugotovitev, da le redki tekmeci, četudi z občutno daljšimi karoserijami, dosežejo mejo kubičnega metra, kaj šele da bi ga za toliko presegli.

In če Micra preseneti z notranjo prostornostjo, pa na drugi strani bolj zmoti njena skromenjša zvočna izolacija, saj se med vožnjo prebije do potnikov kar dosti hrupa.

Micrin značaj ‘mašila’ se kaže tudi skozi njeno ponudbo pogonskih sklopov. Na voljo sta tako samo dva motorja, oba 1,2-litrska bencinska trivaljnika. Danes, ko proizvajalci ob posameznem modelu avta ponujajo izbiro med štirimi, petimi ali več motorji, se zdita dva (pre)skromna ponudba. Pri tem je še toliko bolj presenetljivo, da na evropskem trgu, ki ima po turbodizlih neverjeten apetit, le tega sploh nima v ponudbi. Še manj razumljivo se zdi to omejevanje ob dejstvu, da je Micra nekoč že imela v ponudbi tudi Renaultove dCi-je, ponudba slednjih pa znotraj koncerna še naprej je na voljo. Kakorkoli že, vstopna motorizacija Nissan Micre je klasični atmosferski trivaljnik, tako imenovani vrh ponudbe pa predstavlja njegova z mehanskim puhalom podprta prisilno polnjena alternativa. Tokrat smo imeli priložnost preizkusiti prvega od obeh, torej vstopni 1,2-litrski atmosferski trivaljnik.

Motorček, moramo reči, pokriva vse potrebe po pogonski sili za mestne potepe z Micro. Že res, da njegova poskočnost občutneje upade od tretje prestave naprej, a vseeno, v mestu povprečni uporabnik praviloma ne bi smel čutiti potrebe po še več. Zato pa se slika občutno spremeni, ko hitrosti vožnje opazneje prestopijo mestnih 50 km/h, kaj šele, ko zaidejo v področje troštevilčnega zapisa urnih kilometrov. Neodvisno od tega, kako neprizanesljivo ga voznik priganja, trivaljniku tam preprosto manjka sape. Pri tem tudi izbiranje prestave ali dveh navzdol ne popravi celotnega vtisa o motorju.

Njegov ročni menjalnik je založen s povprečnimi petimi prestavami in četudi teorija pravi, da večje število bolj razdrobljenih prestav pomaga motorju najti za vsako vozno okoliščino najbolj primerne motorne vrtljaje, močno dvomimo, da bi s skromno konjenico in omejeno prožnostjo trivaljnika šest prestav opazneje popravilo vtis o poskočnosti Micre 1.2.

Sklepanje kompromisov pri Micri je opazno še na nekaterih drugih področjih. Tu sta recimo prednja žarometa, ki se ponašata s cenejšim in manj optimalnim enoptičnim sistemom (ena dvonitna žarnica v enem reflektorju za zasenčen in hkrati dolg pramen žarometov). Micra ima sicer, ob doplačilu za ‘pravi’ paket opreme med drugim lahko vgrajeno tudi nedeljivo samodejno klimatsko napravo, razmeroma sodoben radijski sprejemnik, ki zna med drugim brati tudi datoteke mp3 s ključka USB ter se preko ‘modrozobe’ povezave sporazumeti z vašim mobilnikom in še mnoge druge sodobne pripravice ter pomočnike, ki poskušajo dvigniti splošni vtis o naprednosti avta, a kaj ko ga dodobra sklesti odsotnost nekaj tako preprostega in uporabnega kot je merilnik zunanje temperature.

Z izjemo ugodne porabe goriva, notranje prostornosti in zmerne cene avta, pa recimo skromna motorna paleta, ki ne vključuje niti varčnega turbodizla, in občutno nazadovanje modela za glavnimi tekmeci v uporabniku ne zmorejo vzbuditi občutek o prepričljivosti avta kot celoti. Pravzaprav očitno tudi Nissan v Evropi z Micro ne računa več resno. Navsezadnje so s selitvijo njene proizvodnje izven Evrope, četrta generacija Micre prihaja izključno s proizvodnjih trakov na daljnem vzhodu ter v Mehiki, medtem ko je tretja generacija prihajala iz Evropi veliko bližjega Sunderlanda v Angliji, dali jasen signal, da je Micra le neke vrste mašilo oziroma vmesna pot med prodajnima uspehoma Daciinim Sanderom ter Renaultovim Cliom. Je pa jasno: na koncu ima seveda zadnjo besedo – trg.

Peter Humar

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 4 °C – menjalnik v peti prestavi – gume 175/60 R 15T M+S Semperit Master-Grip – digitalni prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre z enim decimalnim mestom)

Poraba in trušč

60 km/h (5. prestava): 3,1 l/100 km – 86 dB

100 km/h (5. prestava): 4,7 l/100 km – 88 dB

130 km/h (5. prestava): 6,2 l/100 km – 91 dB

160 km/h (5. prestava): 9,8 l/100 km – 96 dB

Testni krog: 5,8 l/100 km

Pohvale

+ okretnost (obračalni krog)

+ svetilnost žarometov
+ poraba goriva

+ prilagodljivost prtljažnika
+ preglednost

Graje

– zvočna izolacija

– nima sistema stop/start

– premalo odlagališč za drobnarije

– kakovost vgrajenih materialov

– ni tipal za pomoč pri parkiranju

– ergonomija sedenja

– volanski obroč nastavljiv samo po višini

– upravljanje potovalnega računalnika z gumbom v merilnikih

– prenizko nameščena vzglavnika na prednjih sedežih

Na kratko

Nissan Micra predstavlja neke vrsto srednjo pot med cenovnim prvakom Sanderom ter Cliom zadnje generacije, ki stavi v prvi vrsti na všečno oblikovanje zunaj ter sodobne igračke znotraj. Micra poskuša na nek način združiti pluse obeh sorodnikov, a ji to le delno uspeva. Dejstvo je, da Nissan Micra 1.2 po eni strani zna navdušiti z notranjo prostornostjo, z všečnostjo nekaterih sodobnih dodatkov in navsezadnje tudi z zmernostjo maloprodajne cene, a pusti varčevanje na nekaterih osnovnih ‘dobrinah’ avta vzrok za nekaj zamer.

Cene

Nissan Micra 1.2 Visia: 10.350 evrov

Nissan Micra 1.2 Acenta Look: 11.450 evrov

Testna Nissan Micra 1.2 Acenta Look: 11.990 evrov

Navedene cene so z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.
Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 3-valjni – bencinski, posredni vbrizg – gibna prostornina 1.198 cm3 – največji navor 110 Nm pri 4.000/min – največja moč 59 kW (80 KM) pri 4.000/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 175/60 R 15T M+S Semperit Master-Grip

Mere: dolžina 3.780 mm – širina 1.675 mm – višina 1.525 mm – medosna razdalja 2.450 mm – najmanjša razdalja od tal 140 mm – rajdni krog 9,3 m – notranja širina spredaj 1.370 mm, zadaj 1.360 mm – prtljažnik 265-1.132 l – posoda za gorivo 41 l

Mase: vozilo 910 kg – dovoljena skupna obremenitev 515 kg – dovoljena obremenitev strehe 50 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0-100 km/h 13,7 s – poraba (kombiniran cikel) 5,0 l/100 km – izpust CO2 115 g/km

Foto: PH