Mercedes-Benz EQC: na slovenskem trgu Mercedes-Benz EQC: na slovenskem trgu
V primerjavi z dolgoletnim tekmecem iz Münchna so bili v Stuttgartu z elektrifikacijo vendarle nekoliko bolj zadržani. A časi so se hitro spremenili ali... Mercedes-Benz EQC: na slovenskem trgu

Mercedes-Benz EQC: elektrificirani GLC, ki ga elektrika požene (le) do 180 kilometrov na uro.

V primerjavi z dolgoletnim tekmecem iz Münchna so bili v Stuttgartu z elektrifikacijo vendarle nekoliko bolj zadržani. A časi so se hitro spremenili ali morda le nekoliko dozoreli in na trge je prišel prvi Benz iz serije EQ. To je EQC, ki pri nas stane od 73.197 evrov.

Platformo si EQC, zanimivo, deli s športnim terencem GLC, povsem enaka je tudi medosna razdalja 2,87 metra. Je pa EQC za 10 centimetrov daljši, za pet širši in za dva nižji. Slednje gre delno tudi na račun manjše oddaljenosti od tal – trebuh EQC je od tal oddaljen za 14, GLC pa za 18 centimetrov.

Zunanjost je, kot smo pri električnih avtomobilih že vajeni, v izdatni meri narekovala aerodinamika, pravijo, da so številne drobne rešitve značilne le za EQC. Vseeno pa je videz od daleč prepoznaven: najprej kot Mercedes-Benz, znotraj tega pa tudi kot član družine EQ. Pri tem ni težko opaziti velike prednje maske s črno obrobo, ki povezuje žarometa s tehniko Multibeam LED, pa tudi svetlobne povezave med žarometoma in med zadnjimi lučmi. Kolesa merijo od 19 do 21 palcev, barvna paleta pa je enaka kot pri GLC.

  • 5VK_2577a
  • 5VK_2556a
  • 5VK_2576a
  • 5VK_2552a
  • 5VK_2554a
  • 5VK_2555a
  • 5VK_2580a
  • 5VK_2550a
  • 5VK_2551a
  • 5VK_2566a
  • 5VK_2564a
  • 5VK_2562
  • 5VK_2563
  • 5VK_2568
  • 5VK_2567
  • 5VK_2569

Sedeža, konzola med njima in volanski obroč so na las podobni tistim iz GLC, vse drugo pa je drugačno. Armaturna plošča, denimo, ima spojena, 26-centimetrska zaslona, reže za zrak so oglate, barvne kombinacije, tudi tiste dekorativne, so prav tako drugačne. Zanimiv je material armaturne plošče: videti je kot usnje Nappa, na otip pa se čuti kot neopren.

Električno gnani EQC ima, med drugim, drugačno podobo merilnikov (namesto za vrtljaje je tam merilnik moči z rekuperacijo), razširjene funkcije sistema MBUX (vključno z električnemu pogonu prilagojenimi pripomočki, kot je izračun časa načrtovane poti skupaj s postanki za polnjenje), specifične glasovne ukaze ter pet programov vozne dinamike, ki vključuje tudi način za najdaljši doseg.

V EQC je pet sedežev, za njimi je okroglega pol kubičnega metra prtljažniškega prostora, pod njimi pa 650 kilogramov težka pogonska baterija zmogljivosti 80 kilovatnih ur. Ta napaja dva motorja, po enega na vsaki osi; skupaj zmoreta 300 kilovatov, štirikolesni pogon pa je naravnan tako, da EQC pretežno ženeta prednji kolesi, zadnji pa se vklopita pri večjih zahtevah voznika oziroma pri bolj pohojeni stopalki električnega toka.

Baterija zadostuje za od 374 do 417 kilometrov vožnje (WLTP), pri čemer je poraba po istem standardu 20,1 kilovatne ure na 100 kilometrov. Preko domače vtičnice se baterija povsem napolni v 40 urah, na domači polnilni postaji (11 kW) pa v sedmih urah in pol. Na hitri polnilnici z enosmernim tokom moči 110 kilovatov se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 40 minutah.

Cenik za zdaj kaže le eno različico, ki stane 73.197 evrov, je pa seveda seznam dodatkov tradicionalno bogat. Izpostaviti velja morda paket Entry (zunanjost in notranjost AMG plus drugi dodatki) za 8.530 evrov, pa barve (črna je brezplačna, druge pa stanejo od 353 do 2.791 evrov), platišča (do 2.697 €), druga doplačila za notranjost (do 1.480 za slog, do 1.523 za sedeže, do 3.102 za oblazinjenje, pa 1.198 evrov za avdio sistem Burmester s 13 zvočniki) in tako naprej. Strahu, da ves s čim ne bi mogli osrečiti, skorajda ni.◄

Foto: VK