Hyundai i20 5V 1.2 CVVT Life Hyundai i20 5V 1.2 CVVT Life
Vzorčni primerek Vedno se da kaj izboljšati ali vsaj narediti drugače, po svoje. Če bi vsi izhajali iz osnove, kot jo predlaga Hyundai s... Hyundai i20 5V 1.2 CVVT Life

Hyundai i20

Vzorčni primerek

Vedno se da kaj izboljšati ali vsaj narediti drugače, po svoje.

Če bi vsi izhajali iz osnove, kot jo predlaga Hyundai s takšnim i20, bi bila to lepa iztočnica za kupce.

Cenejšega i20, kot je tale, pri nas ni mogoče kupiti. No … Pravzaprav je; lahko kupite 3-vratnega, ki je za 500 evrov cenejši, in lahko se odrečete kovinski ali mineralni barvi, ki staneta 340 evrov. Vse drugo je serijsko.

  • 1VK_8554ala
  • 1VK_8538
  • 1VK_8537
  • 1VK_8539
  • 1VK_8555
  • 1VK_8534a
  • 1VK_8546a
  • 1VK_8543
  • 1VK_8545
  • 1VK_8544

Tale i20 namreč hitro spomni, da je moč čisto spodobno živeti v avtomobilu brez ulitih platišč, usnja in komand za avdio sistem na volanskem obroču, samodejne klimatske naprave, elektrike za pomik zadnjih šip ter zunanjih ogledal in še česa. Da je vse to sicer čudovito, če ni treba gledati na denar, potrebno pa ni.

Hyundai i20 je sicer klasičen predstavnik malega mestnega avtomobila, a se v njem kljub temu nekoliko višje sedi, kar je danes marsikomu po godu. Preglednost okoli majhnega avtomobila je zato zelo dobra, prav tako tudi vidljivost  naprej. Škoda le, ker sedeža ni moč spustiti niže, da bi bilo zadovoljni vsi. Sprva bo morda kdo negodoval tudi zaradi »le« ročne klimatske naprave, a bo kmalu ugotovil, da je izjemno zmogljiva (zlahka se kosa z vročino notranjosti po daljšem parkiranju na soncu tudi v črnem avtomobilu) in učinkovita ter da potrebuje zelo podobno pogostost poseganja v nastavitev kot večina samodejnih.

Informacijski sistem je za današnje čase resda skop, a sta merilnika velika, lepa in odlično pregledna, pa tudi informacij potovalnega računalnika je v osnovi dovolj. Iz tega poglavja imam le dve zameri: prvič, dnevni števec prevoženih kilometrov je del potovalnega računalnika, in drugič, kontrast na zaslonih (modro-bel) je v nekaterih svetlobnih pogojih slab, s tem pa tudi slaba berljivost z njiju, še posebej ker so nekateri podatki zapisani zelo majhno.

  • 1VK_8464a
  • 1VK_8442
  • 1VK_8426a
  • 1VK_8443
  • 1VK_8427
  • 1VK_8453
  • 1VK_8467a

S prednjih sedežev je v splošnem pripomb malo. Nastavljivost sedeža in volanskega obroča je zelo dobra, upravljanje pa lahkotno in nestresno. Predalov in odlagalnih mest je dovolj za dnevne drobnarije, celo pollitrske plastenke ne bodo povzročale težav med vožnjo. Na sedežih ni izrazitega bočnega oprijema, ga je pa dovolj, saj navsezadnje ne gre za športni avtomobil. Pri večjih (recimo avtocestnih) hitrostih je znotraj nekaj več trušča, slišijo se motor, veter in kotaljenje gum, a (tudi) proti temu se je moč uspešno boriti le z denarjem. Še zdaleč pa v i20 ni odbijajoče glasno.

Z zadnje klopi je pripomb nekaj več: v vratih ni predalov, osvetlitve in mest za pijačo tudi ni, je pa en žep na (desnem prednjem) sedežu. Dobra stran je serijska tretjinska deljivost zadnje klopi, pa tudi to, da vzglavnika pri podaljševanju prtljažnika ni treba izvleči, slaba pa ta, da se sedalo zadnje klopi nekoliko na trdo dvigne, pa tudi to, da s podaljšanjem prtljažnika v njem nastane stopnica.

  • 1VK_8438
  • 1VK_8437
  • 1VK_8435
  • 1VK_8436
  • 1VK_8434

Mehanika? Osnovni bencinski stroj z 1,2 litra prostornine je vse, kar v osnovi potrebujete, in ni cenena rešitev za nizko osnovno ceno avtomobila. Z njim je moč brez težav nekoliko hitreje speljevati, če je že treba, pri mestnih hitrostih in še nekoliko nad njimi pa je tudi zelo prožen, kar pomeni, da (razen pri speljevanju) ni treba pretikati v prvo prestavo, da je v mestu zelo poskočen in da je 5 prestav v menjalniku povsem dovolj za vse vrste in načine voženj s takšnim i20 – tudi za daljše poti pri večjih hitrostih.

Pravzaprav se zdi motor z navorom in odzivnostjo kar nekako športen, saj se rad vrti tudi v nekoliko višjih vrtljajih vse do 5.000 v minuti. Potem, kakih 500 vrtljajev više, pa začne volja do vrtenja hitro ugašati in pri 6.500, ker elektronika prekine delovanje, se že precej upira priganjanju. Zatorej je vožnja s polnim plinom pri 5.200 vrtljajih in pri 180 kilometrih na uro na merilniku za motor še povsem neškodljiva, le da potovalni računalnik takrat kaže porabo kakih 14 litrov na 100 kilometrov. A tudi pri hitrejši vožnji zmore takle i20 brez težav z enim polnjenjem prepeljati 600 kilometrov, pri normalni pa se zlahka približate dometu 900 kilometrov in čez.

Tudi zato, pravim, je i20 lahko vzorčni primerek izhodišča tako velikega avtomobila. V njem je za ceno pod 10 tisočakov vse, kar človek danes potrebuje, vključno s stabilizacijskim sistemom, večina priboljškov, koristnih in postavljaških, pa je na voljo za doplačilo. (VK)

Odčitki in meritve

Poraba (digitalni tračni merilnik) in trušč

60 km/h: 4 l/100 km – 86 dB

100 km/h: 5 l/100 km – 87 dB

130 km/h: 7 l/100 km – 93 dB

160 km/h: 9 l/100 km – 97 dB

Testni krog: 6,3 l/100 km

Pohvale

+ odličen osnovni komplet mestenga avtomobila

+ oprema (glede na ceno)

+ motor (prožnost, živahnost)

+ menjalnik: pretikanje

+ preglednost okoli vozila in pred njega

+ lahkotnost vožnje

+ učinkovitost klimatske naprave

+ poraba

+ videz

Graje

– slab kontrast na modrih zaslonih

– oprema na zadnji klopi

– težaško dvigovanje sedalnega dela klopi

– nenatančen merilnik trenutne porabe goriva

Na kratko

Hyundai i20 ima vse, kar tako velik avtomobil danes mora imeti: zadostno opremo, spodobno prostornost in dobro prilagodljivost, živahen motor, odličen menjalnik in navsezadnje tudi čeden videz. In to za manj kot 10 tisoč evrov. Za doplačilo ostanejo le še priboljški.

Cene

Hyundai i20 5V 1.2 CVVT: 9.990 evrov

Hyundai i20 5V 1.2 CVVT Life: 9.990 evrov

Testni Hyundai i20 5V 1.2 CVVT Life: 10.330 evrov

Tehnični podatki (proizvajalec)

Motor: 4-valjni – gibna prostornina 1.248 cm3 – največji navor 120,7 Nm pri 4.000/min – največja moč 62,5 kW (88 KM) pri 6.000/min

Pogon: ročni menjalnik (5) – pogon spredaj

Voz in obese: kombilimuzina – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetni nogi, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki – volan z zobato letvijo, električni servo

Mere: dolžina 3.995 mm – širina 1.710 mm – višina 1.490 mm – medosna razdalja 2.525 mm – najmanjša razdalja od tal 150 mm – rajdni krog 10,4 m – notranja širina spredaj 1.350 mm, zadaj 1.340 mm – prtljažnik 295/1.060 l – posoda za gorivo 45 l

Mase: vozilo 1.045 kg – dovoljena skupna obremenitev 470 kg – dovoljena obremenitev strehe 70 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 168 km/h – pospešek 0-100 km/h 12,9 s – poraba (kombiniran cikel) 4,7 l/100 km – izpust CO2 109 g/km

Serijsko: vhod AUX. Za USB je treba doplačati.

Serijsko: vhod AUX. Za USB je treba doplačati.

Klimatska naprava: ročna, a zelo zmogljiva in učinkovita.

Klimatska naprava: ročna, a zelo zmogljiva in učinkovita.

 

Ročno delo: za pomik zadnjih šip in zunanjih ogledal.

Ročno delo: za pomik zadnjih šip in zunanjih ogledal.

Foto: VK