Mazda CX-5 CD150 Attraction Mazda CX-5 CD150 Attraction
Enaka? Sploh ne! Pravijo, da gre za drugo generacijo. A površen pogled od daleč na zunanjosti morda res ne najde razlik. Pa vendar: čisto... Mazda CX-5 CD150 Attraction

Mazda CX-5 CD150 Attraction: odličen motor, prednji pogon in ne posebej razkošen paket opreme.

Enaka? Sploh ne!

Pravijo, da gre za drugo generacijo. A površen pogled od daleč na zunanjosti morda res ne najde razlik.

Pa vendar: čisto druga!

***

Stopite malo bliže: luči, spredaj in zadaj, so krepko nižje. Ožje. Tako ozke, da se morda zazdi, da so, vsaj zadaj, premalo izrazne. Spredaj? Žarometa zdaj gledata bolj strogo, hkrati pa preusmerjata pozornost na (novo) motorno masko, ki je krepko bolj impozantna, kot je bila doslej. Ostrejša.

  • 1VK_8567a
  • 1VK_8544
  • 1VK_8571a
  • 1VK_8545a
  • 1VK_8546
  • 1VK_8550
  • 1VK_8572
  • 1VK_8573
  • 1VK_8618ac
  • 1VK_8543
  • 1VK_8540
  • 1VK_8612
  • 1VK_8547
  • 1VK_8574
  • 1VK_8549
  • 1VK_8636lr
  • 1VK_8537
  • 1VK_8539
  • 1VK_8538
  • 1VK_8541
  • 1VK_8542
  • 1VK_8609

A morda še najbolj nepričakovano je, da je CX-5 z novo generacijo izgubila značilna loka nad prednjima kolesoma, ki sta se končala na prednjih vratih tik pred ogledaloma. Tista loka, ki sta bila del oblikovalske filozofije Kodo. In tudi loka, ki sta nekoč krasila spodnji del vrat, sta se razblinila v čisto običajno usločenost boka.

Moder nasvet pravi: ne spreminjaj, če je v redu. Verjetno je (tudi) zato novi CX-5 tako podoben prejšnjemu. In k sreči to velja tudi za tehniko v širšem in ožjem pomenu besede. Prostor za potnike je še vedno zgled zasnove, izdelave in (tudi okusno) izbranih materialov, le da je zdaj tudi znatno bolj prestižnega videza.

Za merilnike bi skoraj upal trditi, da so nespremenjeni, prav tako za krmilnik ter za menije infozabavnega sistema, le da zdaj zaslon štrli iz armaturne plošče, kar je – očitno – trenutna moda. Cel omenjeni paket, s poudarkom na krmilniku, še vedno zasluži pohvale, zaslon pa je morda za današnji čas in glede na velikost kokpita za spoznanje premajhen.

Kakšna pomanjkljivost je ostala; potovalni računalnik, denimo, ima zgolj tri podatke, gumb za zvok krmilnika, ki zna tudi ugasniti zvočnike, žal še vedno ne zna (hkrati) zaustaviti predvajanja glasbe s ključka USB. Škoda.

  • 1VK_8578
  • 1VK_8562aw
  • 1VK_8563w
  • 1VK_8559w
  • 1VK_8560w
  • 1VK_8552wl
  • 1VK_8613
  • 1VK_8553w
  • 1VK_8565wr
  • 1VK_8566rw
  • 2018-04-22 20.32.04
  • 1VK_8554rw
  • 1VK_8555w
  • 1VK_8558rw
  • 2018-04-20 17.52.57
  • 1VK_8600
  • 1VK_8608
  • 1VK_8604
  • 1VK_8607
  • 1VK_8605

Testni CX-5 je imel nek srednji paket opreme in s seznama doplačil le še drugačna platišča. Zato je dosti lažje soditi o avtomobilu kot takrat, ko je nabit z dobrotami, ki (lahko) naredijo življenje v njem in z njim slajše. In CX-5 tu prijetno preseneti.

O podvozju vemo že od prej: odlično uravnoteženo fantastično blaži luknje naših asfaltnih cest – tiho in brez neprijetnih tresljajev. Seveda, del tega v konkretnem primeru prevzemajo tudi kolesa, torej visoke gume na majhnih platiščih. Takšne ne privabljajo pogledov, poleg omenjenega pa v neki vse bolj plašni teoriji drži, da naj bi športni terenec takšna kolesa tudi imel. Ker ni za dirke ali le nedeljsko drgnjenje ovinkov, pač pa za družinske rabo, vključno z izleti bliže naravi, kjer je na koncu makadam ali celo kolovoz.

  • 1VK_8581
  • 1VK_8582
  • 1VK_8583
  • 1VK_8584
  • 1VK_8585
  • 1VK_8586
  • 1VK_8587
  • 1VK_8588
  • 1VK_8589
  • 1VK_8590
  • 1VK_8591
  • 1VK_8592
  • 1VK_8593
  • 1VK_8594
  • 1VK_8595
  • 1VK_8596
  • 1VK_8597
  • 1VK_8598
  • 1VK_8599

Tudi o motorju že vemo: odličen navor, na voljo že od 1.000 vrtljajev v minuti, kar kliče po 4-kolesnem pogonu. Brez njega je seveda še bolj športnega značaja, a tudi prijazen do vsakega razpoloženja voznika. Jasno je, da v 6. prestavi pri 1.000 (60 kilometrov na uro) ne skoči, pospeši pa zlahka. Na drugi strani se pri 160 kilometrih na uro vrti z 2.750 vrtljaji v minuti šele nekje na polovici delovnega območja, kar izkazuje nadpovprečno elastičnost tega stroja in kar omogoča lagodno vožnjo po avtomobilski cesti vseskozi v 6. prestavi tudi z našimi ljubimi izumrlimi cestninskimi postajami vred.

Kot je tipično za dizle, je tudi pri tem motorju poraba v precej ozkem področju. Na podeželskem križarjenju nekje srednje živahno in vselej na omejitvah mu bo vsakih 100 kilometrov vzelo 6,5 litra, s pritiskanjem na (še vedno odlično!) stopalko plina pa 9. Vsak malce bolj dinamičen voznik se bo vozil bolj proti devetici, saj športen dizel kar kliče in vabi, ker navor na kolesih pošteno grabi.

Jasno je, da visoko težišče in visoke (četudi običajne letne) gume niso dobro izhodišče za hitre ovinke. A je takšen CX-5 zaradi odličnega podvozja in prijetno športnega, natančnega volana, pa tudi zaradi odličnih gibov ročice menjalnika, prijetno peljati. Ob tem, da je (takšen) CX-5 enako prijazen vse od avtomobilske ceste do slabega makadama.

***

Besedo univerzalnost tako pri Mazdi z novim CX-5 jemljejo zelo resno in uspešno: nova Petica, čeprav na oko zelo podobna prejšnji, je prav njo tudi v univerzalnosti še prekosila.

Vinko Kernc

Pohvale

+ videz

+ motor: navor, elastičnost, prožnost

+ poraba goriva v resničnih pogojih

+ menjalnik, gibi prestaven ročice

+ lahkotnost vodenja in upravljanja

+ podvozje in volan

+ krmilnik infozabavnega sistema

+ zvok avdio sistema

+ notranji predali

+ univerzalnost uporabe (glede na podlago pod kolesi)

+ prijetno zvočno udobje

+ nastavljivost naklona naslonjala zadnje klopi

+ prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika

+ stopalka plina in opora za levo nogo

+ (veliki) zunanji ogledali

+ prtljažnik

Graje

– skromen potovalni računalnik

– nima gumba za pavzo predvajalnika glasbe

– zagon motorja z gumbom (ključ ni ‘pameten’)

– podatek o zunanji temperaturi v merilnikih

Na kratko

CX-5 ostaja, kar je bil: tehnično odličen športni terenec, ki se ponaša z vrhunsko kombinacijo zasnove, izdelave in materialov kokpita in ki zna zlahka zadovoljiti želje, zahteve in potrebe športno dinamične družine.

Cene

Mazda CX-5 CD150 (Challenge): 28.190 evrov

Mazda CX-5 CD150 Attraction: 30.190 evrov

Testna Mazda CX-5 CD150 Attraction: 30.900 evrov

(Če ni drugače označeno, so navedene cene z uradnega cenika in ne upoštevajo posebnih akcijskih ponudb.)

Odčitki in meritve

Okoliščine meritev: temperatura okolice 19° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 4.124 – menjalnik v 6. prestavi – klimatska naprava v načinu ECO – gume 225/65 R 17 V Yokohama Geolandar G98 – digitalen prikazovalnik trenutne porabe goriva (cifre, 1 decimalno mesto)

Poraba in trušč

60 km/h, 1.500/min: 2,5 l/100 km – 86 dB (4. prestava)

60 km/h, 1.200/min: 3,4 l/100 km – 82 dB (5. prestava)

60 km/h, 1.000/min: 2,6 l/100 km – 90 dB

100 km/h, 1.700/min: 4,7 l/100 km – 85 dB

130 km/h, 2.200/min: 6,7 l/100 km – 89 dB

160 km/h, 2.700/min: 8,8 l/100 km – 93 dB

Testni krog: 7,4 l/100 km

Tehnični podatki (proizvajalec oziroma zastopnik)

Motor: 4-valjni – turbodizelski, neposreden vbrizg – gibna prostornina 2.191 cm3 – največji navor 380 Nm pri 1.800-2.600/min – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min

Pogon: ročni menjalnik (6) – na prednji kolesi

Voz in obese: športni terenec – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator – zadaj prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – volan z zobato letvijo, električen servo – gume 225/65 R 17 V Yokohama Geolandar G98

Mere: dolžina 4.555 mm – širina 1.840 mm – višina 1.675 mm – medosna razdalja 2.700 mm – najmanjša razdalja od tal 192 mm – rajdni krog med pločniki 11,0 m, med stenami 12,0 m – notranja širina spredaj 1.451, zadaj 1.391 mm – prtljažnik 477/1.620 l – posoda za gorivo 56 l

Mase: vozilo 1.460 kg – dovoljena skupna obremenitev 650 kg – dovoljena obremenitev strehe 75 kg

Zmogljivosti: največja hitrost 204 km/h – pospešek 0-100 km/h 9,4 s – poraba (kombiniran cikel) 5,0 l/100 km – izpust CO2 132 g/km

Terenske zmogljivosti: ni podatkov

Foto: VK