Cupra Terramar: na slovenskem trgu Cupra Terramar: na slovenskem trgu
Iz Seatove hčerinske Cupre prihaja Terramar, ki je tehnično nekaj podobnega kot pri Volkswagnu Tiguan. Terramar pri Cupri nima predhodnika (pri Seatu bi bil... Cupra Terramar: na slovenskem trgu

Cupra Terramar: 8 karoserijskih barv, nobena ni ‘živa’.

Iz Seatove hčerinske Cupre prihaja Terramar, ki je tehnično nekaj podobnega kot pri Volkswagnu Tiguan. Terramar pri Cupri nima predhodnika (pri Seatu bi bil to Tarraco), je pa že na našem trgu. Stane od 39.896 evrov naprej.

Cupra jasno kaže, kako je moč iz skupne platforme narediti zelo privlačne avtomobile. Takšen je tudi Zemljamorje (Terramar): krajši, širši in nižji od Tiguana je, podobno kot druge sedanje Cupre, všeč množicam. Videz lahko naredi (skoraj) vse.

Njegovo ime ni skovanka dveh zemljepisnih pojmov, pač pa poklon španskemu dirkališču Terramar, postavljenem leta 1923, ki fascinira s paraboličnimi ovinki in z ohranjenostjo betonske podlage, čeprav se je tam, leta 1923, do danes odvila ena sama resna avtomobilska dirka.

  • XVK_6480
  • XVK_6472
  • XVK_6481a
  • XVK_6470
  • XVK_6476
  • XVK_6467sh
  • XVK_6465
  • XVK_6464
  • XVK_6466
  • XVK_6468

Pri Cupri pravijo, da Terramar išče (tudi) nove stranke in da je na to dobro pripravljen. Oblikovalci naj bi kot osnovno vodilo za zunanjost vzeli val, znotraj tega pa so postavili številne trikotnike, vključno z dnevnimi lučmi.

Notranjost si je moč omisliti v enem od treh ‘karakterjev’, materiali naj bi bili trajnostni, češnja na torti je 12-zvočniški Sennheiser. Sicer pa je notranjost tipična za to znamko, ko gre za videz in barve (bronasta) in ko gre za tehniko, vštevši merilnike (10,25 palca), osrednji zaslon (12,9 palca), dodatna gumba na volanskem obroču in podobno.

Od koncernskih pogonov ima Terramar naslednje možnosti: blago-hibridni 1.5 eTSI (110 kW), ki stane od 39.896 evrov; bencinski 2.0 TSI (150 kW), ki stane od 44.811 evrov, lahko pa ima tudi 195 kilovatov (različica VZ), ki stane od 48.869 evrov; priključno-hibridni 1.5 e-Hybrid (150 kW) za najmanj 48.410 evrov, enako motoriziran VZ, le s 195 kilovati, pa stane najmanj 53.014 evrov. Menjalniki so le še robotizirani DSG s 7 ali s 6 prestavami, pogon pa prednji ali (v primeru bencinskega 2.0 TSI) 4-kolesni. Pri cenah je treba izpostaviti, da gre za podatek z upoštevanjem ‘preformance bonusa’ v višini 3.000 evrov.

Še nekaj malega o tehniki. Progresivno krmiljenje in športno vzmetenje sta pri nas serijska, kolesa pa so velika od 18 do 20 palcev. Priključna hibrida imata enako zmogljiv elektromotor (330 Nm, 85 kW), razlika je v moči motorja TSI (oba 250 Nm, moč pa 110 ali 130 kW), posledično pa tudi razlika sistema (350 Nm, 150 kW ali 400 Nm, 195 kW).

Morda še o merah. Terramar je dolg 4,52, širok 1,86 in visok 1,58 metra, dolžina pa ga uvršča pred Explorer, Scénic, Q3 in X1 ter za Tonale, Tiguan, X2 in Q4. V prtljažniku ima Zemljamorje od 400 do 490 osnovnih litrov (odvisno od vzdolžnega položaja zadnje klopi), če je priključni hibrid, in od 508 do 642 litrov, če ni priključni hibrid. Koliko je litrov pri podrti zadnji klopi, ni podatka.

Pri Cupri so v sodelovanju z navtičnim tekmovalnim razredom America’s Cup pripravili še prestižnejšo različico s tem imenom in z dodatkom Special Edition. Izdelali bodo le 1.337 kosov, nekaj jih bo tudi pri nas. Cene za naš trg še niso poznane (obljubljajo informacijo v kratkem), v Nemčiji, denimo, že ponujajo America’s Cup Limited Edition, ki je za 5.635 evrov dražji od paketa VZ.

Pri slovenskem zastopniku menijo, da bodo v prihodnjem letu pri nas prodali okoli 300 Terramarov.◄

Foto: VK