

Opel Astra 1.6 CDTI Ecotec Active
Testi 13/08/2014 Vinko Kernc


Novi dizelski motor je nedvomno povečal konkurenčnost in privlačnost Astre. Ampak to za ugodnejše tržne čase (še) ne bo dovolj.
Imidž
Nekoč so bili v evropskem in siceršnjem vrhu. Nato je prišel padec, dolg, globok, tudi boleč. Sedaj se, Opel in njegova Astra, pobirata. Tudi z novim dizlom.
Kdo je največji krivec za (pre)dolgo iskanje nekdanjega položaja na trgu, izboljševanje okrnjenega imidža in še marsičesa, kar je v dolgih letih prizadelo tovarno iz nemškega Rüsselsheima, je težko reči. A je nesporno, da je Astra veliko izgubila v primerjavi s svojim nekdanjim neposrednim tekmecom Golfom. Medtem ko je ta osvojil in ostal na evropskem tržnem Olimpu, je Astra tonila v tržnem povprečju. Sedaj, zdi se tako, gre znova navzgor, čeprav je Astra še precej daleč od časov, ko je bila Volkswagnovemu šampionu tesno za petami. In ko v današnjih časih hočeš navzgor, je s primernim motorjem to vendarle nekaj laže.
V čem je njegova primernost? Najprej v tem, da je dobro zvočno zadušen, kar pomeni, da hoče biti nekako družinsko in sicer primeren. Teče v skoraj vseh režimih presenetljivo mirno, zato je tudi vožnja s tem avtomobilom tišja, nekako udobna. Ročni menjalnik je narejen tako, da je šesta prestava res varčevalna, skoraj ni mogoče pospeševati, razen po klancu navzdol. Moči in navora je prav toliko, kot si ga voznik, ki ve, da ta Astra ne more in noče biti kakšen GT, želi. Zmogljivosti, v mislih je pospešek in končna hitrost, so takšne, da ti ni treba zardevati – ker bi bil ovira na cesti. To, da so tovarniške napovedi o porabi vendarle preoptimistične, je jasno in pričakovano, čeprav je realna poraba dokaj ugodna. Skratka, ta agregat vrača temu Oplu nekaj nujno potrebne samozavesti – za učinkovit odgovor konkurenci, ki je bila zlasti pri dizelskih pogonih še pred nedavnim precej spredaj.
Astra je sicer čedna. Paše ji nekako strupena rdeča barva, nekateri črni dodatki jo naredijo še privlačnejšo. Jasno, nima tistega latinskega šarma, ki pa ga je – roko na srce – tudi pri ‘latinskih’ avtomobilih vse manj. Žal, dvakrat. Ameriške lastniške korenine se zanesljivo poznajo pri tem, da je v avtu na voljo veliko mest za kozarce in podobne reči. V notranjosti predvsem opaziš veliko stikal na sredinskem delu – vse skupaj zahteva krajši študij. Nekatere hibe so pričakovane: nazaj se vidi slabo, življenje za avtom bolje opazuješ v zunanjih vzvratnih ogledalih kot skozi zadnje okno. Ko je zadnja sedežna klop zložena, nastane skoraj pet centimetrov visok rob. Halo, Russelsheim?! Pri avtu, ki hoče in tudi je najprej družinski, je to čudno, saj zmanjšuje uporabnost prtljažnika. Ne verjamem, da je to posledica konstrukcijskih zahtev, kajti konkurentje v tem razredu – in prav je znova povedati, da se Astra vozi v t.i. Golfovem razredu – so to že zdavnaj elegantno rešili. Tudi prtljažni rob ni prijazno nizek, je pa na zadnjih sedežih dovolj prostora za kolena dimenzijsko in kilogramsko običajnih. In to je skoraj vse.
Če pretehtaš vse pluse in minuse, potem se pod črto izkaže, da se Astra vozi v zlati sredini. Novi dizelski motor potrjuje ambicijo, da to Oplu ni več dovolj. Prav bi bilo, ko bi čimprej ugotovili, da je bistven problem pomanjkanje imidža. Dobrega, pravzaprav boljšega.
Janez Kovačič
Odčitki in meritve
Okoliščine meritev: temperatura okolice 24° C – suha cesta – stanje števca prevoženih kilometrov 7.620 km – gume 225/50 R 17 Continental ContiEcoContact
60 km/h, 1.200/min: 3,4 l/100 km – 81 dB (5. prestava)
100 km/h, 1.600/min: 4,4 l/100 km – 84 dB
130 km/h, 2.200/min: 6,3 l/100 km – 87 dB
160 km/h, 2.600: 8,2 l/100 km – 89 dB
Testni krog: 6,0 l/100 km
Pohvale
+ tih motor
+ poraba
+ veliko odlagalnih mest
+ prostornost sedenja zadaj
+ nizek prag pri zadnjih vratih
Graje
– preglednost nazaj
– visok rob prtljažnika
– preveč gumbov/stikal na sredinskem delu armature
– po zlaganju zadnjih naslonjal dno prtljažnika ni ravno
Na kratko
Oplova Astra ima tako rekoč vse, kar ima konkurenca – bližnja ali malo bolj oddaljena. Morda jo najbolj tepe dejstvo, da ji pretekli časi niso bili naklonjeni, kot tudi Oplu ne.
Cene
Opel Astra 1,6 CDTI Ecotec: 18.940 evrov
Testni Opel Astra 1,6 CDTI Ecotec Active: 20.690 evrov
Tehnični podatki (proizvajalec)
Motor: 4-valjni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598cm3 – največji navor 320 Nm pri 2.000/min – največja moč 100 kW (136 KM) pri 3.500-4.000/min
Pogon: ročni menjalnik (6) – pogon spredaj
Voz in obese: limuzinski kombi – samonosna karoserija, 5 vrat, 5 sedežev – spredaj pomožen okvir, posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila – zadaj poltoga prema z Wattovim členom, vijačne vzmeti, stabilizator – volan z zobato letvijo, električni servo – gume 225/50 R 17 W Continental Conti Eco Contact
Mere: dolžina 4.419 mm – širina 1.814 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.685 mm – najmanjša razdalja od tal 100 mm – rajdni krog 11,4 m – prtljažnik 370/1.235 l – posoda za gorivo 56 l
Mase: vozilo 1.373 kg – dovoljena skupna obremenitev 570 kg – dovoljena obremenitev strehe: ni podatka
Zmogljivosti: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,3 s – poraba (kombiniran cikel) 4,6 l/100 km – izpust CO2 104 g/km
Foto: JK