



Ford Mustang Mach-E: velikostno in pogonsko so njegovi tekmeci Ioniq 5, Enyaq, I-Pace, bZ4X in Model Y.
Skoraj dve leti po pričetku prodaje na severnoameriškem trgu je zgolj električno gnani Mustang Mach-E končno naprodaj tudi na našem trgu. Lahko ima le zadnji ali pa 4-kolesni pogon, v Sloveniji pa najcenejši stane 69.9900 evrov.
Mustang? S kupejem (in kabrioletom) istega imena ima zelo malo skupnega. Podobnosti bi lahko našli v obliki nakazane motorne maske, žarometih, kupejevski silhueti strehe in v zadnjih lučeh s po tremi navpičnimi svetilnimi elementi. Enak je le konj, ameriški mustang. Upoštevaje zglajene karoserijske površine, silhueto v celem ter vtisnjene vratne kljuke se zdi, da so pri Fordu poškilili tudi k Teslinemu modelu X.
Nastal je na platformi GE1, ki ima šibke gene platforme C2 Focusa in Kuge, a gre tu za v celoti drugačno pogonsko kofiguracijo: motor je lahko le zadaj in poganja zadnji kolesi, ali pa sta motorja dva, po eden na vsaki osi, takrat gre pri Mach-E za 4-kolesni pogon AWD. Njegovo medosje meri skoraj tri metre, kar pomeni, da sta previsa tega 4,7 metra dolgega Mach-E zelo kratka in da je notranje dolžine več, kot bi pričakovali.
Mach-E je 5-vratna kombilimuzina, ki sodi s 14,7-centimetrsko oddaljenost od tal bolj med križance kot med cestne terence. Notranjost je mersko razkošna, oblikovno pa dokaj minimalistična. Pretežna črnina in jasno vidni številni rdeči šivi mu dajejo občutek športnosti, tkanina na armaturni plošči pa se zdi kot obvezen dodatek večjih elektromobilov. V isti koš sodi tudi filozofija upravljanja vozila, saj klasičnih stikal na armaturni plošči skorajda ni.
V oči takoj pade 15,5 palca velik, pokončen osrednji zaslon z enim samim gumbom (nova generacija operacijskega sistema Sync 4, slovenski meniji, …), a tudi zelo nizek, 10,2-palčni zaslon merilnikov. Posebnost kokpita je v armaturno ploščo integrirana zvočniška palica pred sovoznikom, pri čemer je sistem znamke B&O moči 560 vatov doplačilen.
Pogonska ponudba obsega izbiro ene od dveh pogonskih baterij (68 ali 88 kWh neto) ter izbiro zadnjega ali 4-kolesnega pogona. Pri zadnjem pogonu je lahko motor 198- ali 216-kilovaten (v obeh primerih je navora 430 Nm), pri 4-kolesnem pa je sistemska moč 198 ali 258 kW (in 580 Nm). Vrh ponudbe predstavlja različica GT, ki ima dva motorja sistemske zmogljivosti 358 kilovatov in kar 860 Njutonmetrov, baterija ima 88 kWh in pogon je seveda 4-kolesni.
Doseg po protokolu WLTP znaša od 400 (68 kWh, 198 kW, AWD) do 610 kilometrov (88 kWh, 216 kW, zadnji pogon). Manjšo baterijo je moč polniti z do 115 kilovati, večjo pa z do 150 kilovati; v prvem primeru se od 10 do 80 odstotkov napolni v 38, v drugem pa v 45 minutah.
Trije osnovni paketi opreme in našteta pogonska tehnika dajo v slovenskem ceniku le pet različic. Najcenejši je Mach-E 68 kWh 198 kW (69.900 €), najdražji pa 88 kWh 358 kW GT (95.500 €). Zelo verjetno se bo večina prodaje sukala okoli srednjega paketa opreme Premium: 88 kWh 216 kW stane 79.200 evrov, 68 kWh 198 kW AWD 75.900 evrov in 88 kWh 258 kW AWD 84.700 evrov.
Povpraševanje je pri nas menda tolikšno, da bo letos Mach-E pri nas dobilo okoli 50 najbolj navdušenih kupcev, v celotnem prihodnjem letu pa tudi 50.◄
Foto: VK