Avtomobilski teden 15, 2025 Avtomobilski teden 15, 2025
  Slovenija: skromen marec Poplava slabih novic je še posebej obsežna prav v avtomobilski industriji oziroma bolj točno rečeno – za avtomobilsko industrijo. Pri... Avtomobilski teden 15, 2025

Cuprin Born je do konca marca letos najbolje prodajani električni avtomobil pri nas.

 

Slovenija: skromen marec

Poplava slabih novic je še posebej obsežna prav v avtomobilski industriji oziroma bolj točno rečeno – za avtomobilsko industrijo. Pri tem skoraj ni izjeme, kje je in čigava je. Zdi se povsem nesporno, da se bo (tudi) na njej zlomila ali vsaj temeljito spremenila sedanja svetovna gospodarska ureditev – če bo šlo tako naprej. S tega zornega kota so prav številke o poslu z avtomobilsko pločevino pomembne.

To, kar se je dogajalo letos in marca v Sloveniji, seveda še ne more odražati vsega, čemur smo priča zadnje tedne. Cunami šele prihaja, neznanka je predvsem ena sama – kako bo vse vplivalo na prodajo in kakšne bodo posledice tako za slovenski avtomobilski trg kot za našo avtomobilsko industrijo.

Marec v tem pogledu ni bil optimističen: prodaja je bila po statistiki podjetja Ardi Int., ki pripravlja številke za Sekcijo za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije, zelo skromna. Skupaj se je za novo pločevino odločilo vsega 0,25 odstotka več kupcev kot lani (5.285). Na letni ravni, torej v letošnjem prvem trimesečju, je bilo nekaj bolje, saj je bilo prodanih 14.672 avtomobilov, kar je bilo 4,8 odstotka več kot v primerljivem lanskem obdobju.

Ko gre za avtomobilske tovarne, se razmerje tudi marca in letos ni spremenilo – v ospredju so Volkswagen, Škoda in Renault, ki ostajajo stalnica. Med tovarnami, ki so v letošnjem prvem trimesečju občutno skromnejše kot lani, so Toyota (minus 16,9 odstotka), pa Citroën (18,6 odstotka manj), še bolj sta padla Dacia (25,4 odstotka) in Opel, pri katerem je bilo kupcev za 26,4 odstotka manj. Gotovo pa ni mogoče prezreti tega, kar se je v tem času ‘zgodilo’ kitajskemu Forthingu – njegova prodaja je poskočila za 2.175 odstotkov (skupaj 182 avtomobilov). Razlaga je jasna – lani ga pri nas skoraj ni bilo.

Seveda ne moremo mimo baterijskih električnih avtomobilov (BEA). Njihova prodaja je letos poskočila za 38 odstotkov na skupaj 1.284 avtomobilov. To je velik oziroma opazen skok, s tem gre Slovenija v korak z drugimi evropskimi trgi (vsaj z večino), kjer gre letos BEA bolja kot lani. Ni pa mogoče spregledati, da se je po treh letošnjih mesecih v tem razredu na vrh prebil Cuprin Born (skupaj 126 avtomobilov), kar je gotovo lep rezultat oziroma spodbuda za to špansko avtomobilsko znamko v naročju Seata (pred nedavnim je odšel njen prvi človek in gotovo tvorec tržnega prodora Wayne Griffiths). Sledijo Peugeot e-208 (122 vozil) in Volkswagen ID.4 (101), nato pa Tesla 3 (92) in Tesla Y (86). Za petami jim je kitajski Dongfeng Box (84). In še to: čeprav je očitno, da Tesli v zadnjih mesecih ne gre dobro, sta bili Tesla 3 in Tesla Y v marcu najbolje prodajana BEA pri nas. Še bo zanimivo in predvsem drugače, kot je bilo.

***

Električni Volkswagni gredo letos v Evropi dobro v promet.

 

Korenček in palica za VW

Medtem ko se ves svet ukvarja s slovenskim zetom po imenu Donald, pri čemer se ta očitno dobro zabava s kolosalnimi predlogi oziroma spremembami, se na avtomobilskih trgih dogaja marsikaj. Tudi v Nemčiji in z njihovo avtomobilsko industrijo.

Volkswagen (VW), druga največja avtomobilska korporacija na obli, je v prvih treh letošnjih mesecih na evropskih trgih (ne le v EU) skoraj podvojil prodajo baterijskih električnih avtomobilov (BEA). Toda palica se je zlomila na kitajskem trgu – tam se je posel z njihovimi električnimi avtomobili zmanjšal za več kot tretjino. Dobre novice se tako mešajo s slabimi, pri čemer prav kitajski avtomobilski prostor še naprej ostaja izjemno pomemben za VW. Sedem Volkswagnov je bilo v omenjenem času doma, torej v Nemčiji, med deseterico najbolje prodajanih vozil (vključno z BEA). Ob tem se nadaljuje tržna kalvarija Tesle, saj je prodaja Tesle Y, predlani tudi v Nemčiji izjemno uspešnega avtomobila, letos nazadovala za nič manj kot 70 odstotkov. To je še toliko bolj boleče, kjer posel z BEA na tem največjem evropskem avtomobilskem trgu letos opazno raste. Razlog? Bolj ali manj znan, čeprav težko dokazljiv – razvpita Muskova podpora nemški politični desnici, pa (menda) odsotnost novih modelov tovarne Tesla. In ZDA, tam, od koder prihajajo nekontrolirani viharji vseh vrst in kjer se korporacija VW prav tako trudi na vso moč? Počakajmo.

***

V Nemčiji razmišljajo o ponovni uvedbi subvencij za električne avtomobile.

 

Nemčija: znova subvencije za električne avtomobile?

Okoliščine se hitro spreminjajo, kar ob vsem tudi ni nič nenavadnega. To velja tudi za Nemčijo, ki je gospodarsko (in sicer) najpomembnejša država Evropske unije (EU), pa ob tem tudi ‘prostor’, ki ga na Stari celini ni mogoče prezreti in sem in tja tudi posnemati.

Po volitvah je nova nemška vlada šele v embrionalnem stadiju, toda v javnosti se že pojavljajo nekatere informacije, ki so izjemno pomembne za domačo avtomobilsko industrijo in njen trg oziroma kupce. Spomnimo – decembra 2023 se je tedanja nemška vlada tako rekoč na vrat na nos odločila ukiniti subvencije za baterijske električne avtomobile. Posledice so se zelo hitro pokazale – posel s temi avtomobili se je občutno skrčil. Sedaj je videti, da tisti, ki bodo tam zgoraj sestavili novo vlado, o vsem razmišljajo nekoliko drugače. Kot piše Reuters, naj bi znova uvedli subvencije za nakup električnih avtomobilov, in sicer vključno s priključnimi hibridi (PHEV) ter tistimi, ki so opremljeni s t.i. podaljševalniki dosega (Range Extender). V igri je menda tudi predlog, da naj bi do leta 2035 veljal zakon o oprostitvi davka na električna motorna vozila. Seveda so to šele ideje in ko bo vlada sestavljena, bo vse to zahtevalo dolga pogajanja, pri čemer se bodo morali uskladiti tudi interesi in predvolilne obljube različnih strank. In to je lahko problem.

Janez Kovačič