Fiat Tipo HB in SW Fiat Tipo HB in SW
Pet vrat z resnimi tržnimi nameni Tipo je v splošnem in morda še posebej na našem trgu precej razburkal avtomobilski svet, sodeč tudi po... Fiat Tipo HB in SW
S petimi vrati je Tipo dobil različico, ki bo imela na trgu zaradi številnih tekmecev težko delo. Morda bo šlo lažje različici SW.

S petimi vrati je Tipo dobil različico, ki bo imela na trgu zaradi številnih tekmecev težko delo. Morda bo šlo lažje različici SW.

Pet vrat z resnimi tržnimi nameni

Tipo je v splošnem in morda še posebej na našem trgu precej razburkal avtomobilski svet, sodeč tudi po zanimanju v medijih. Limuzina je že na trgu, zdaj sta na vrsti ‘evropski’ karoserijski različici, kombilimuzina in kombi.

Razlika pa ni zgolj v obliki zadka.

***

Zgodovina tokratne izdaje Tipa je znana, a še enkrat na kratko. Zastavljen kot projekt za 40 držav sveta je (predvsem oblikovno) nastal kot limuzina, kar je dalo že vnaprej vedeti, da utegne biti 4-vratna karoserijska različica tudi najbolj dovršeno skladna. In takšna tudi je – 5-vratna (HB) in kombijevska (SW) se ne zdita tako popolni, kot limuzina. A naj to ostane stvar okusa.

  • IMG_5909a
  • IMG_5799a
  • IMG_5908a
  • IMG_5902a
  • IMG_5919a
  • IMG_5808acr
  • IMG_5809a
  • IMG_5890arw
  • IMG_5838
  • IMG_5846a
  • IMG_5884a
  • IMG_5897
  • IMG_5898
  • IMG_5911
  • IMG_5836
  • IMG_5913
  • IMG_5907a
  • IMG_5927

Pri Tipu, ki smo ga na kratko preskusili tokrat, je pomembna njegova vsebina. Uporabnost. Petvratni ima v prtljažniku 440, kombi pa 550 litrov povečljivega prostora, za oba pa pri Fiatu pravijo, da sta litrska rekorderja v svojem razredu. Na koliko je njuna prtljažnika moč povečati, ta hip še ni znano, je pa razveseljivo, da ima dvojno dno (katerega je moč položiti na nižji položaj, da tako ostane v avtomobilu in ga ni treba shraniti drugače ali drugje), ki se pri dvigu zatakne pri kakšnih 45 stopinjah nagiba, kar olajša nakladanje v spodnji del. Povečljivost je tretjinska, pri tem pa se prilagodi (dvigne) tudi sedalni del, da je nastala površina (vodo)ravna.

Po zanimanju sodeč bi lahko rekli, da bo v Sloveniji najbolj priljubljena kombijevska različica (SW), vsekakor pa bosta obe tule predstavljeni predstavljali glavnino prodaje. Med karoserijami je v Italiji po 1.400 evrov razlike, kar pa še ne pomeni, da bo takšna tudi pri nas, saj pri Fiatu pravijo, da bodo razlike, odvisno od trga, od 1.000 do 1.500 evrov. Je pa neizpodbitno, da je med njima za 203 milimetre razlike v dolžini in za skoraj 20 milimetrov v višini – slednji prirastek gre zvečine na račun serijskih vzdolžnih strešnih nosilcev.

  • IMG_5860
  • IMG_5861
  • IMG_5853ra
  • IMG_5854
  • IMG_5849
  • IMG_5859
  • IMG_5917
  • IMG_5856
  • IMG_5855
  • IMG_5857
  • IMG_5831
  • IMG_5827
  • IMG_5828aw
  • IMG_5832

Druga sprememba, ki sicer sploh ni vidna, je pa na drugačen način zaznavna, je v podvozju. Pri Fiatu sicer pravijo, da je prilagojeno evropskemu kupcu, v praksi pa se zdi podvozje zelo dobra kombinacija udobja in (športne) togosti. V tej kombinaciji se zdi tudi volan prijetno, skoraj športno neposreden in natančen, kar naredi Tipo zelo prijeten in lahkoten v vožnji.

Motorji so za zdaj enaki kot pri limuzini, se je pa v tabelo tehničnih podatkov vrinil še en motor, ki pri limuzini (še) ni bil omenjen – 1.4 T-Jet s 120 ‘konji’ največje moči. To je sicer že iz Brava dobro poznan bencinski turbo, ki je bil (vsaj na našem trgu) tudi daleč najbolj priljubljen. Ta motor bo na nekaterih trgih na voljo tudi v različici, ki bo omogočala vožnjo na utekočinjen naftni plin (LPG). Druga zanimivost pri motorjih je varčna različica motorja 1.6 Multijet s 120 ‘konji’, pri kateri je zaradi nekaj dodelav (črpalki za gorivo in olje, alternator, aerodinamika, sistem stop/start) poraba goriva za okoli 10 odstotkov manjša. Ta motor bo na voljo tudi z dvosklopčnim menjalnikom, klasično samodejnega pa so namenili le različici z 1.6-litrskim bencinskim motorjem, ki najverjetneje pri nas ne bo naprodaj.

Za Tipo pravijo, da je v marsičem najboljši v razredu, predvsem pa pri prostornosti na vseh sedežih, pri kotu odpiranja vrat (80 stopinj za lažje vstopanje), pa tudi pri zvočnem udobju v kabini. Prav tam velja spomniti, da je pri novih dveh karoserijskih različicah rahlo spremenjena armaturna plošča, kjer je na osrednjem, za dotik občutljivem zaslonu velikosti 7 palcev že uveljavljeni Fiatov Uconnect, ki gosti avdio sistem, navigacijski sistem, povezovanje s pametnimi telefoni in sliko s kamere za vzvratno vožnjo.

Vse dobrote seveda niso serijske, v osnovi bodo pri nas razdeljene v tri pakete (z možnostjo četrtega deželnega ‘City’, kakršnega poznamo že iz 4-vratnega Tipa), nekaj dodatkov pa bo na voljo za posamična doplačila. Takšen paket ima v teh novih karoserijskih različicah resne namene tudi na našem trgu in po dosedanjem zanimanju sodeč utegne biti uspešen. Vse bomo vedeli, ko bo prišel na trg in bodo znane cene.

Vinko Kernc

Na kratko

Kombilimuzina in kombi sta brez dvoma tisti različici, ki bosta prepričala večino kupcev Tipa. Podobna (a ne enaka) zadka sta prepoznavna po lučeh v obliki palice za hokej, sicer pa skrivata uporaben prtljažnik. Celoten paket se zdi utelešenje Fiatove filozofije manj čustvenih in bolj uporabnih avtomobilov te znamke.

Cene

Fiat Tipo: cene bodo znane ob prihodu na naš trg

V Sloveniji naprodaj konec leta

Fiat Tipo HB - tabela s tehničnimi podatki

Fiat Tipo HB – tabela s tehničnimi podatki

Fiat Tipo SW - tabela s tehničnimi podatki

Fiat Tipo SW – tabela s tehničnimi podatki

Foto: VK